Anthem, stängda alfatestet

Medlem
Anthem, stängda alfatestet

Tror första vändan startar vid 16-tiden i eftermiddag. Vet inte riktigt vad jag förväntar mig men det ska bli intressant att se vad dom har gjort. Nån som lyckats snyta åt sig en plats?


signatur
Skribent

Japp, lyckades tydligen knipa en plats. Förladdat och klart, så det ska bli spännande. Hoppas på avsevärt roligare gameplay än Destiny, även om jag inte riktigt själv vet hur det skulle te sig.

Medlem

Nä, Destiny blir nog svårt att mäta sig med. Jag hoppas dom har nån najs Bioware-twist på det hela så det kan stå på egna ben.


signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av Myran22:

Japp, lyckades tydligen knipa en plats. Förladdat och klart, så det ska bli spännande. Hoppas på avsevärt roligare gameplay än Destiny, även om jag inte riktigt själv vet hur det skulle te sig.

Var det bara att skriva upp sig inför alfan eller behövde man göra något annat?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Nej. Jag kom inte med. Hoppas inte att det hade att göra med turordning i alla fall.

Satt och uppdaterade deras sida i två dagar innan jag kunde slutföra min ansökan. Men är glad för deras skull att det var så pass stort intresse. Man ser väldigt mycket hat och negativa spekulationer om detta spel så det var behövligt!

Skribent
Skrivet av uberpwnage2.0:

Var det bara att skriva upp sig inför alfan eller behövde man göra något annat?

Vill minnas att man bara anmälde sig. Tror dock att det fanns en deadline som nu passerat.

Medlem

Utan att bryta något NDA, kan jag säga att jag inte tänker slösa fler timmar av min helg på det här spelet.

Medlem
Skrivet av cyprus:

Utan att bryta något NDA, kan jag säga att jag inte tänker slösa fler timmar av min helg på det här spelet.

Tekniskt sett tror jag du redan bröt den då du sagt att du spelat den... (brukar vara att man ej ens får säga att man har/haft access till Alphatest... Inte ens efter det att spelet kommit ut i full retail)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Tekniskt sett tror jag du redan bröt den då du sagt att du spelat den... (brukar vara att man ej ens får säga att man har/haft access till Alphatest... Inte ens efter det att spelet kommit ut i full retail)

Ouch, so sue me
Det är en hel del som bryter mot nda på reddits anthem alpha tråd, men t.o.m Bioware är ju inne där och kommenterar. Såg någon på twitch som fick hela sitt innehåll på Origin-kontot raderat efter att ha streamat alphan av Anthem, hårda bud.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Zymac:

Tekniskt sett tror jag du redan bröt den då du sagt att du spelat den... (brukar vara att man ej ens får säga att man har/haft access till Alphatest... Inte ens efter det att spelet kommit ut i full retail)

Tror det är annorlunda när det ändå är en "öppen alfa" eller vad man ska kalla det. Vem som helst kunde få tillgång till den om man bara registrerade sig och tror datumen när den kör igång är allmän info också. Gör nog inget om du säger att du spelar den i detta fallet så länge man inte delar med sig av någon info.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tror det är annorlunda när det ändå är en "öppen alfa" eller vad man ska kalla det. Vem som helst kunde få tillgång till den om man bara registrerade sig och tror datumen när den kör igång är allmän info också. Gör nog inget om du säger att du spelar den i detta fallet så länge man inte delar med sig av någon info.

Fast nu verkar det uttryckligen vara en "closed alfa" enligt bioware, så man har väl redan sagt för mycket när man ens yppar att man spelat Anthem.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av cyprus:

Utan att bryta något NDA, kan jag säga att jag inte tänker slösa fler timmar av min helg på det här spelet.

Men va f-n... Jag vill ju att det här ska bli bra.

Inte för att jag känner starkt för just det spelet, men bombar detta så ökar ju risken för att EA tar Bioware bakom skjulet.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Men va f-n... Jag vill ju att det här ska bli bra.

Inte för att jag känner starkt för just det spelet, men bombar detta så ökar ju risken för att EA tar Bioware bakom skjulet.

Det beror nog lite på vad man förväntar sig av spelet och vad de väljer att visa upp hittills. Ett alfatest är ju ett alfatest, med allt vad det innebär av servertester och andra problem som uppstår. Ser fram mot nästa betatest där man förhoppningsvis får se betydligt mer.

Ambassadör
Xbox

@cyprus: Ok, vänta o se helt enkelt då.


signatur

Jump in.

Moderator | Testpilot

@cyprus: Ja givetvis. Den är stängd, men vad jag menade (dåligt förklarat) så kan allmänheten vara med i den. De har ändå gått ut och sagt när den börjar, när den slutar och att folk kunde skriva in sig om de ville vara med. Det gör nog absolut ingenting att du berättar för någon att du kan spela spelat när du bara är en vanlig dödlig.

Däremot om du skulle vara en spelrecensent så måste du nog hålla käft. Händer ofta att Calle, Jocke och Tompa spelar spel de inte får berätta om, men tror skulle nog säga att det inte gäller oss när vi testar betor.

Du får givetvis inte berätta vad du har spelat, men tvekar på att vi som vanliga konsumenter bryter mot NDA om vi bara säger att vi spelat det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

@cyprus: Ja givetvis. Den är stängd, men vad jag menade (dåligt förklarat) så kan allmänheten vara med i den. De har ändå gått ut och sagt när den börjar, när den slutar och att folk kunde skriva in sig om de ville vara med. Det gör nog absolut ingenting att du berättar för någon att du kan spela spelat när du bara är en vanlig dödlig.

Däremot om du skulle vara en spelrecensent så måste du nog hålla käft. Händer ofta att Calle, Jocke och Tompa spelar spel de inte får berätta om, men tror skulle nog säga att det inte gäller oss när vi testar betor.

Du får givetvis inte berätta vad du har spelat, men tvekar på att vi som vanliga konsumenter bryter mot NDA om vi bara säger att vi spelat det.

Jo så är det ju, men det gäller ju att inte streama ett alfatest där ditt originkontonamn flyter runt på skärmen hela tiden. Då kan det gå lite illa med ditt konto 😄

Medlem

Enligt anvisningarna man "godkänner" så är det ok att säga att alfan existerar och att man deltar. Men inget annat.


signatur
Inaktiv

Hypen för detta spel dog helt och hållet denna helg. Testa spelet innan ni köper!

Medlem

Sitter själv i den stängda alfan och är positivt inställd - detta kan faktiskt bli bra! Men att redan nu säga att hypen dog och att det inte lever upp till förväntningarna när det tydligt och klart går att läsa följande från BioWare, är upp åt väggen enligt mig.

"Please remember that in this closed alpha the game is not in a final state. This build was setup for this test only. We have removed nearly everything from the game except the tutorials, first mission, a few story points, and freeplay. All of this is so we can test the servers, matchmaking, and other technical bits n bobs. This doesn't represent final combat, progression, itemization, story, or the final version of the game."

Inaktiv
Skrivet av Jkeg:

Sitter själv i den stängda alfan och är positivt inställd - detta kan faktiskt bli bra! Men att redan nu säga att hypen dog och att det inte lever upp till förväntningarna när det tydligt och klart går att läsa följande från BioWare, är upp åt väggen enligt mig.

"Please remember that in this closed alpha the game is not in a final state. This build was setup for this test only. We have removed nearly everything from the game except the tutorials, first mission, a few story points, and freeplay. All of this is so we can test the servers, matchmaking, and other technical bits n bobs. This doesn't represent final combat, progression, itemization, story, or the final version of the game."

Jag tycker det är helt uppåt väggarna när man inte ens tänker tanken att det kanske inte har någonting alls att göra med vad du säger. Kan det finnas ytterligare saker du inte har tänkt på? Hade releasen varit 1-2 år bort så vore läget ett annat, men releasen är nu endast dryga 2 månader bort.
Mitt tips är bara att invänta öppna betan innan man bokar något då Anthem kanske inte är spelet ni söker.

Att diskutera innehåll och funktioner i alphan är ej tillåtet så jag låter helt enkelt bli. Men att säga att någonting är uppåt väggarna utan att veta varför är helt uppåt väggarna.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Jag tycker det är helt uppåt väggarna när man inte ens tänker tanken att det kanske inte har någonting alls att göra med vad du säger. Kan det finnas ytterligare saker du inte har tänkt på? Hade releasen varit 1-2 år bort så vore läget ett annat, men releasen är nu endast dryga 2 månader bort.
Mitt tips är bara att invänta öppna betan innan man bokar något då Anthem kanske inte är spelet ni söker.

Att diskutera innehåll och funktioner i alphan är ej tillåtet så jag låter helt enkelt bli. Men att säga att någonting är uppåt väggarna utan att veta varför är helt uppåt väggarna.

Ja vi kan ju bara vänta och se hur det ser ut om drygt 2 månader. Själv kommer jag inte spela något idag och det får ni tolka hur ni vill.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Jag tycker det är helt uppåt väggarna när man inte ens tänker tanken att det kanske inte har någonting alls att göra med vad du säger. Kan det finnas ytterligare saker du inte har tänkt på? Hade releasen varit 1-2 år bort så vore läget ett annat, men releasen är nu endast dryga 2 månader bort.
Mitt tips är bara att invänta öppna betan innan man bokar något då Anthem kanske inte är spelet ni söker.

Att diskutera innehåll och funktioner i alphan är ej tillåtet så jag låter helt enkelt bli. Men att säga att någonting är uppåt väggarna utan att veta varför är helt uppåt väggarna.

Va? Ni missförstod mig, det är ju helt upp åt väggen!

Vi läser det tillsammans en gång till: "We have removed nearly everything from the game except the tutorials, first mission, a few story points, and freeplay. All of this is so we can test the servers, matchmaking, and other technical bits n bobs."

De har redan nämnt att detta är en gammal version som enbart sattes upp för att testa ovan. Slutsats? Vi testar en version som inte ens i närheten av den färdiga versionen som kommer om drygt 2 månader.

Dock håller jag absolut med dig, förköp inte (vet väl alla?) utan att ha testat innan! Kram!

Medlem

Kan tänka mig att det är likt destinys gameplay och det är ju inget vidare, orkade inte ens signa upp för alphan så det förklarar ju hur pepp man är.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Jag tycker det är helt uppåt väggarna när man inte ens tänker tanken att det kanske inte har någonting alls att göra med vad du säger. Kan det finnas ytterligare saker du inte har tänkt på? Hade releasen varit 1-2 år bort så vore läget ett annat, men releasen är nu endast dryga 2 månader bort.
Mitt tips är bara att invänta öppna betan innan man bokar något då Anthem kanske inte är spelet ni söker.

Att diskutera innehåll och funktioner i alphan är ej tillåtet så jag låter helt enkelt bli. Men att säga att någonting är uppåt väggarna utan att veta varför är helt uppåt väggarna.

Vill bara påpeka att det du spelade inte behöver vara i närheten av senaste versionen av spelet, tanken var att testa servern, vilket innebär att du kan spela en 6 månader gammal version som har samma nätkod som nuvarande eller liknande, det i samband med att nästan allt var borttagit ur spelet betyder just att du spelade ett test med fokus på nätverkskapacitet där målet var att se om servarna skulle gå ner more or less. Det fanns ingen fokus på att du skulle uppskatta gameplayet eller ha roligt. Vad jag sett av de läckta videorna så får man spela som 1 "karaktär" där du inte kan ändra dina vapen eller skills, 99% av kartan var otillgänglig och kontrollerna var inte senaste builden enligt Bioware anställda på reddit.

Du har självklart rätt till din upplevelse men man måste också vara öppen med vad man faktiskt testade och framförallt vad man inte fick testa.

Medlem
Skrivet av sarlucic:

Vill bara påpeka att det du spelade inte behöver vara i närheten av senaste versionen av spelet, tanken var att testa servern, vilket innebär att du kan spela en 6 månader gammal version som har samma nätkod som nuvarande eller liknande, det i samband med att nästan allt var borttagit ur spelet betyder just att du spelade ett test med fokus på nätverkskapacitet där målet var att se om servarna skulle gå ner more or less. Det fanns ingen fokus på att du skulle uppskatta gameplayet eller ha roligt. Vad jag sett av de läckta videorna så får man spela som 1 "karaktär" där du inte kan ändra dina vapen eller skills, 99% av kartan var otillgänglig och kontrollerna var inte senaste builden enligt Bioware anställda på reddit.

Du har självklart rätt till din upplevelse men man måste också vara öppen med vad man faktiskt testade och framförallt vad man inte fick testa.

Tyvärr så förstår inte dom flesta innebörden av ett alpha test, många förväntar sig ett feature complete spel där dom är en av guds få valda som fått exklusiv åtkomst till att spela det innan alla andra. Inte att man är en villig försökskanin till att testa ett spel när det är som sämst för att hjälpa utvecklarna göra en ett så bra spel som möjligt.

Fick själv testa Anthem i helgen och min åsikt så har det potential, tänker hålla ett fortsatt öga på det.

Medlem
Skrivet av Heggiiman:

Tyvärr så förstår inte dom flesta innebörden av ett alpha test, många förväntar sig ett feature complete spel där dom är en av guds få valda som fått exklusiv åtkomst till att spela det innan alla andra. Inte att man är en villig försökskanin till att testa ett spel när det är som sämst för att hjälpa utvecklarna göra en ett så bra spel som möjligt.

Fick själv testa Anthem i helgen och min åsikt så har det potential, tänker hålla ett fortsatt öga på det.

Tja i frågeformuläret de skickade ut efter alfan ville de ju ha lite mer feedback än om servrarna funkade. Dessutom fortsätter de ju att visa upp gameplay på youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=VHW9bmaZqLI

Det är fortfarande bara flyga runt och skjuta de visar upp och långt från ett Biowarespel som jag (och säkert många fler) vill ha.

Gnällkuk
Skrivet av Jkeg:

Sitter själv i den stängda alfan och är positivt inställd - detta kan faktiskt bli bra! Men att redan nu säga att hypen dog och att det inte lever upp till förväntningarna när det tydligt och klart går att läsa följande från BioWare, är upp åt väggen enligt mig.

"Please remember that in this closed alpha the game is not in a final state. This build was setup for this test only. We have removed nearly everything from the game except the tutorials, first mission, a few story points, and freeplay. All of this is so we can test the servers, matchmaking, and other technical bits n bobs. This doesn't represent final combat, progression, itemization, story, or the final version of the game."

Vad är det som är uppåt väggarna? Det är ju bara helt logiskt. Stängda alphan är till för att i detta skede samla data och intryck från spelare av en begränsad del av spelet. Varför ska då alphatestaren bli tvungen att ladda hem och installera fulla spelet? Hade det varit fulla spelet så hade det mest troligtvis dataminats sönder och antagligen crackats och lagts upp på nätet.

Har du aldrig deltagit i alphor av ett spel tidigare, eller spelat ett demo i ditt liv?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Skrivet av Jkeg:
Sitter själv i den stängda alfan och är positivt inställd - detta kan faktiskt bli bra! Men att redan nu säga att hypen dog och att det inte lever upp till förväntningarna när det tydligt och klart går att läsa följande från BioWare, är upp åt väggen enligt mig.

"Please remember that in this closed alpha the game is not in a final state. This build was setup for this test only. We have removed nearly everything from the game except the tutorials, first mission, a few story points, and freeplay. All of this is so we can test the servers, matchmaking, and other technical bits n bobs. This doesn't represent final combat, progression, itemization, story, or the final version of the game."

Vad är det som är uppåt väggarna? Det är ju bara helt logiskt. Stängda alphan är till för att i detta skede samla data och intryck från spelare av en begränsad del av spelet. Varför ska då alphatestaren bli tvungen att ladda hem och installera fulla spelet? Hade det varit fulla spelet så hade det mest troligtvis dataminats sönder och antagligen crackats och lagts upp på nätet.

Har du aldrig deltagit i alphor av ett spel tidigare, eller spelat ett demo i ditt liv?

Du läser fel han skriver ju det du skriver läs tills du förstår vad han skriver.

Medlem

Jag älskar BioWare, fortfarande. Hoppade dock över ME: Andromeda eftersom det enligt alla andra sög på fler än 100 sätt. Är försiktigt optimistiskt inför Anthem men tycker det verkar fett coolt alltså. Visst, är lite tveksamt inställd till oklar monetization, kosmetiska microtransactions, och "games as a service", men lore, story och exploration tar mig väldigt långt alltså. Det är ju det man tycker är ballt. Försöker hålla mig ifrån filmer och klipp och grejor men det är svårt, heh. Verkar vara blandade åsikter här inne, vilket iofs är väntat, och det är ju bara en alphabuild?

Hoppet är det sista som överger mig!

Medlem

@elfgaard: Du! Tycker du ska kika in Andromeda ändå, jag började spela det när det släpptes, tyckte det var det sämsta och slutade.

Installerade dock det nyligen, mycket av det sämsta är patchat och spelar man med inställningen att skippa alla sidemissions som är TASKS, alltså typ hitta 10 blommor och bara spelar story / loyalty och viktigare side missions så uppfyllde det min Mass Effect längtan och det var på riktigt ett av mina bästa spelupplevelser senaste 5 åren.

Det är inte perfekt, men jämfört med nästan alla spel som släppts på senaste tid så är det helt unikt. Karaktärena börjar lite tråkiga men de växer på en och det är värt att ha tålamod, ta sig igenom första planeten som är riktigt seg för att sedan undvika planeten Voeld till slutet av spelet då din bil är som mest uppgraderat vilket gör den planeten rolig istället för det värsta som någonsin hänt.

12
Skriv svar