CS:GO får 14000 negativa recensioner

Fragtjuv
CS:GO får 14000 negativa recensioner

Nyheten om att CS:GO blir gratis för alla att spela har tydligen inte tagits emot väl av alla. Spelet fick bland annat 14000 negatiav recensioner bara i fredags. Främst verkar kritikerna vara irriterade på att ett spel de har lagt pengar på nu är helt gratis och att kompensationen inte varit tillräcklig.

Vad tycker folket här på FZ? Bör man kompenseras ordentligt om ett spel helt plötsligt blir Free-to-play eller är det bara att acceptera läget och fortsätta spela ett spel man uppskattar?


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Inaktiv

Min fråga är hur de skall hantera alla fuskare nu när det blir gratis, du blir bannad och skapar ett nytt konto sekunden efteråt? Många idag har tillgång till VPN så blir ditt IP bannat utöver kontot så kan du ändå ansluta dig igen och sedan förstöra för andra.

Har inte spelat CS på ett gäng år nu och kommer inte göra heller, men kan förstå spelarnas frustration att något som de har betalt för i många år helt plötsligt blir gratis.

Vad har hänt med världen för övrigt, är BR så jäkla spännande eller är det bara fluga?

Geeks Gaming

Lite ”Meh” över det för min del. Saker man köper sjunker i pris med åldern, så är det (om det inte är samlarsaker såklart).
Det är samma mentalitet man läser om precis när reor startar: ”Jag köpte vara X för en vecka sedan och nu när det är mellandagsrea så är den billigare!! REEEEE”

Det är i princip omöjligt att kompensera folk med den mentaliteten tyvärr, då man anser sig vara orättvist behandlad och är för känslomässigt involverad. Hade det verkligen handlat om det monetära värdet hade man nog inte reagerat lika starkt, är min okvalificerade gissning

Medlem

I det här läget tycket jag man får köpa att cs går f2p.
Dock väldigt tråkiga rewards för de som faktiskt har köpt spelet, en badge och ett mp5-skin. Ge mig iaf något intressant.

En annan grej är att de verkligen måste jobba på deras anti-cheat. Tidigare när man var tvungen att lägga till sitt telefonnummer för att spela prime så var det helt ok. Nu när ALLA har prime är det en hel del fler fuskare.

Geeks Gaming
Skrivet av anon_1418:

men kan förstå spelarnas frustration att något som de har betalt för i många år helt plötsligt blir gratis.

Fast man har väl bara betalat en gång? Sen har man ju spelet (eller missar jag något?)

Inaktiv

@NordhNet: Spelar det någon roll menar du? Det är väl ändå principen vi pratar om.
Jag skriver att jag kan förstå om folk reagerar, sedan är frågan hur mycket man borde bry sig.

Medlem

Vad jag vet så har väl inte spelet varit sådär jättedyrt de senaste åren? Finns väl lite perspektiv över tid att ta i åtanke här, skulle vara lite mer irriterad som i fallet med Fallout 76 och Battlefield 5 just nu som sjunkit nästan 50% i pris på jättekort tid.

Nä, tycker att man i CS:GOs fall faktiskt får ha lite perspektiv på hela saken. Går dock mer på andra personers linje att just att det går Free2play kommer öka fusk samt folk som trollar, vilket är mindre bra och helt klart värt negativa reaktioner.

Geeks Gaming
Skrivet av anon_1418:

@NordhNet: Spelar det någon roll menar du? Det är väl ändå principen vi pratar om.
Jag skriver att jag kan förstå om folk reagerar, sedan är frågan hur mycket man borde bry sig.

Njae, blev mest nyfiken

Fragtjuv

Förstår ju absolut att man kan reagera och bli irriterad men att skriva ner spelet tycker jag är lite barnsligt. Man får ju acceptera att varor sjunker i pris.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Fragtjuv
Skrivet av anon_1418:

Vad har hänt med världen för övrigt, är BR så jäkla spännande eller är det bara fluga?

Ja, det är ju ett spelläge som många verkar tycka är väldigt spännande och intensivt att spela så det är säkert här för att stanna. Däremot så kanske många spel kommer att behöva utveckla fler spellägen till sina Battle Royale-spel. Som Epic gjorde nu med Creative-läget till Fortnite.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Priser går upp och ner, och ibland blir det gratis. Är jag beredd att investera i en upplevelse så gör jag det, oavsett vad andra får betala ett år senare. Jag skulle säga som flera redan påpekat, att det är mer intressant att följa vad som händer med fusk och anti-fusk nu när vem som helst kan skapa flera konton och spela från.

Men nu är CSGO helt ointressant för mig så jag följer ända situationen med ett öga, och knappt det.

Inaktiv

@NordhNet: Det är bra att vara!

Inaktiv
Skrivet av joelthor100:

Man får ju acceptera att varor sjunker i pris.

Det bästa på REA vore givetvis om något som kostar blir gratis istället för bara blir billigare.

Inaktiv
Skrivet av joelthor100:

Ja, det är ju ett spelläge som många verkar tycka är väldigt spännande och intensivt att spela så det är säkert här för att stanna. Däremot så kanske många spel kommer att behöva utveckla fler spellägen till sina Battle Royale-spel. Som Epic gjorde nu med Creative-läget till Fortnite.

Har testat både PUG, COD och FN i BR-läget men tycker inte det är speciellt tilltalande alls så jag tillhör väl en minoritet som gillar retro och Quake mer helt enkelt.

Jag har spelat CS:GO i åratal, och känner väl att det inte är fel att man försöker göra något nytt. Det kommer väl ett nytt CS i någon variant i framtiden?

Nya läget "Danger Zone" är mycket välkommet. Känns som en mindre, och mer uttänkt variant på Battle Royale. Jag gillar det skarpt.

CS:GO har fortfarande kvar "Prime Account Matchmaking" som kostar en slant. Seriösa CS-spelare har nog denna aktiverad.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av joelthor100:

Nyheten om att CS:GO blir gratis för alla att spela har tydligen inte tagits emot väl av alla. Spelet fick bland annat 14000 negatiav recensioner bara i fredags. Främst verkar kritikerna vara irriterade på att ett spel de har lagt pengar på nu är helt gratis och att kompensationen inte varit tillräcklig.

Vad tycker folket här på FZ? Bör man kompenseras ordentligt om ett spel helt plötsligt blir Free-to-play eller är det bara att acceptera läget och fortsätta spela ett spel man uppskattar?

Jag gissar nu men de som är mest irriterade är de som lagt massor av pengar på skins och annat, och att denna ekonomi nu förändrats?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag gissar nu men de som är mest irriterade är de som lagt massor av pengar på skins och annat, och att denna ekonomi nu förändrats?

Jag kan inte låta bli att fnissa elakt åt alla som köper texturer.

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Njae, nu tror jag du har fel. Vad jag sett så verkar de som håller på med skins positivt inställda till f2p, de hoppas på högre priser i framtiden.
Kollar man vad skins kostar så verkar det ganska oförändrat

Medlem

De som klagar på att det är F2P när de själva betalt för det är bara snåla ålar.

Ska man klaga på att en produkt man köpte för flera år sedan är på rea då också eller?? patetiskt.

Däremot tror jag att det kommer bli skitmycket fuskare, bara skaffa nytt konto om du blir bannad. Då måste de hårdvarubanna om det ska fungera någorlunda..

Och priserna på skins kan nog gå upp rätt ordentligt.

Spelar ej själv längre, tack gode gud för det.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Skägg.
10 Chambers

@superlim: Jag gillar när jag har fel


signatur
Medlem

CS går mot sin död till slut


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Geeks Gaming
Skrivet av anon_1418:

Min fråga är hur de skall hantera alla fuskare nu när det blir gratis, du blir bannad och skapar ett nytt konto sekunden efteråt? Många idag har tillgång till VPN så blir ditt IP bannat utöver kontot så kan du ändå ansluta dig igen och sedan förstöra för andra.

Det är därför dom har "prime". De vill säga de som köpt spelet kan slänga igång prime och aldrig behövs spela med folk som kör free2play.

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

De som klagar på att det är F2P när de själva betalt för det är bara snåla ålar.

Ska man klaga på att en produkt man köpte för flera år sedan är på rea då också eller?? patetiskt.

Däremot tror jag att det kommer bli skitmycket fuskare, bara skaffa nytt konto om du blir bannad. Då måste de hårdvarubanna om det ska fungera någorlunda..

Och priserna på skins kan nog gå upp rätt ordentligt.

Spelar ej själv längre, tack gode gud för det.

Svårt att ta kritiken seriöst när den kommer i form av att man vill ha pengarna tillbaka, CS:GO har kostat strax över hundralappen i flera år nu och omedelbar Prime-status har fortfarande kvar samma prislapp. Däremot finns det andra klagomål kring övergången, kanske främst de sänkta kraven för Prime och inkluderandet av alla tidigare sålda kopior av spelet. Där har klagomålen inget som helst med snålhet att göra.

Inaktiv

Fan vad less jag på att läsa ”Jag köpte X som nu är gratis så nu har jag rätt till något utöver”. Dra åt helvete säger jag, du gick med på affären att få produkten för pengen du betalade när du genomförde transaktion.

Många affärer har f.ö. så man kan lämna tillbaka så gör det isf.

Medlem
Skrivet av Molotov:

CS går mot sin död till slut

Kul att se den onödiga och felaktiga meme'n "LOL DED GAME" även på svenska.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag gissar nu men de som är mest irriterade är de som lagt massor av pengar på skins och annat, och att denna ekonomi nu förändrats?

Ekonomin kring skins har redan kraftigt försämrats under månaderna innan detta, priserna på Steam-marknaden har till viss del gått upp medan möjligheterna att sälja för riktiga pengar eller bara byta mellan spelare har begränsats kraftigt. Har väldigt svårt att se hur detta skulle påverka skin-ekonomin negativt då det i praktiken endast innebär fler spelare/konsumenter i marknaden.

Medlem

Att recensionsbomba och gråta ut över att ett spel som släpptes 2012 blir gratis är väl ett rätt bra exempel på varför en grupp av gamers upplevs som gnälliga.

Vågar man hoppas på att detta kan leda till mindre ryssar i prime matchmakingen.

Medlem

Koppla på Mobilt Bank-ID på Steam? Då spelar det ingen roll hur många emails du har, för då blir du bannad "for life". Klart.

Eller skapa någon global spelprofil som funkar till PC/Steam etc. och alla konsolerna och koppla Bank-ID till den. Så du använder din globala profil för allt? Det låter ju iofs lite dystopiskt, men ack vad många d-bags som man skulle slippa då.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av anon_1418:

Min fråga är hur de skall hantera alla fuskare nu när det blir gratis, du blir bannad och skapar ett nytt konto sekunden efteråt? Många idag har tillgång till VPN så blir ditt IP bannat utöver kontot så kan du ändå ansluta dig igen och sedan förstöra för andra.

Har inte spelat CS på ett gäng år nu och kommer inte göra heller, men kan förstå spelarnas frustration att något som de har betalt för i många år helt plötsligt blir gratis.

Vad har hänt med världen för övrigt, är BR så jäkla spännande eller är det bara fluga?

Valve har något som kallas "Trust" som ser till att människor som uppför sig spelar till större del med människor som uppför sig. Det hjälper spelarbasen som inte fuskar.
Har du Gratisversionen då spelar du till största del inte heller med köparna, så du saknar Prime-status. Detta gör också att du slipper fuskarna.

Överlag är inte fuskare ett så stort problem i CS om man har prime samt ok trust-score.
Inte mera än i andra spel. Det är en himla bandwagon att alltid säga att det är många fuskare.

Varför blir man ledsen över att flera spelar spelet?
Dom absolut flesta har fått ut ett otroligt stort värde per spelad timme. Låter mera som en "REEEEEE, GE MIG NÅGOT GRATIS"-mentalitet.

Medlem

Jag förstår faktiskt inte alls vad problemet är... alla som köpt spelet får ju Prime status och spelar endast med andra som har det. Om där nu kommer en våg av fuskare på grund av F2P modellen så kommer det ändå bara påverka andra F2P spelare.

Dom har inte tagit bort något från de som köpt spelet, endast lagt till ett alternativ där man inte behöver betala om man inte vill.... men får samtidigt en sämre upplevelse i jämförelse.

Skriv svar