John Romero avslöjar stormodden Sigil till 25 år gamla Doom

Robot
John Romero avslöjar stormodden Sigil till 25 år gamla Doom

En inofficiell femte episod till 1993 års Doom.

#doom, #john-romero


Fragtjuv

Det här var ju faktiskt ganska roligt gjort. En ritkigt fin present till 25-åringen!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Inaktiv

Underbart briljant!

Medlem

Coolt!!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skägg.
10 Chambers

Det kliar i fingrarna att gå loss på den fläskiga versionen. Jag är liiite rädd dock att Zenimax ballar och kontaktar sina advokater.


signatur
Medlem

Så räknas detta som en officiell DooM expansion?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det kliar i fingrarna att gå loss på den fläskiga versionen. Jag är liiite rädd dock att Zenimax ballar och kontaktar sina advokater.

Det hoppas jag dom har rett ut redan

Medlem

lyxboxen köpt.

borde kanske funderat på det längre, men blev nojig för att den skulle sälja slut med en gång och kastade mig på beställningsknappen.

Medlem
Skrivet av quadratis:

lyxboxen köpt.

borde kanske funderat på det längre, men blev nojig för att den skulle sälja slut med en gång och kastade mig på beställningsknappen.

lol, samma här...

Medlem

Hmm, går det ladda in denna waden i brutal doom tro?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Undrar om de skickar statyn i en nylon eller tygpåse hmm..

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det kliar i fingrarna att gå loss på den fläskiga versionen. Jag är liiite rädd dock att Zenimax ballar och kontaktar sina advokater.

Then again...

"SIGIL™ is a mod for the original DOOM® and is distributed as such. DOOM® is a registered trademark of ZeniMax Media Inc. in the US and/or other countries. Id Software® is a registered trademark of ZeniMax Media Inc. in the US and/or other countries. SIGIL™ is in no way affiliated with ZeniMax Media Inc. or id Software LLC and is not approved by ZeniMax Media Inc. or id Software. SIGIL™ is a trademark of Romero Games Ltd."

"is not approved" biten låter ju så där... :S

Medlem
Skrivet av apanbajs:

Then again...

"SIGIL™ is a mod for the original DOOM® and is distributed as such. DOOM® is a registered trademark of ZeniMax Media Inc. in the US and/or other countries. Id Software® is a registered trademark of ZeniMax Media Inc. in the US and/or other countries. SIGIL™ is in no way affiliated with ZeniMax Media Inc. or id Software LLC and is not approved by ZeniMax Media Inc. or id Software. SIGIL™ is a trademark of Romero Games Ltd."

"is not approved" biten låter ju så där... :S

Måste skriva så för att visa att det inte har nåt med företaget att göra.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Måste skriva så för att visa att det inte har nåt med företaget att göra.

Har svårt att tro att de inte kollat upp eller hört med Bethesda/Zenimax om det skulle vara några problem att sälja detta.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det kliar i fingrarna att gå loss på den fläskiga versionen. Jag är liiite rädd dock att Zenimax ballar och kontaktar sina advokater.

Skrivet av kaealy:

Har svårt att tro att de inte kollat upp eller hört med Bethesda/Zenimax om det skulle vara några problem att sälja detta.

Givetvis är Romero inte så dum att han inte gjort det. Det är därför hela modden heter "Sigil" samt all merch så att de fortfarande kan släppa en doom mod men att alla säker säljs under ett annat namn.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av quadratis:

lyxboxen köpt.

borde kanske funderat på det längre, men blev nojig för att den skulle sälja slut med en gång och kastade mig på beställningsknappen.

Please Note: This item is currently in manufacturing and will ship in mid-February. There are no purchase limits on this item.

Medlem
Skrivet av k1ssk1ss:

Please Note: This item is currently in manufacturing and will ship in mid-February. There are no purchase limits on this item.

True, but also this...
"The Beast Box edition is limited to a 2-week preorder. Preorders will close December 24th at 11:59 PM EST"

Medlem

"Customers in Germany, please be aware that you will be charged customs fees on top of shipping charges and we will refund you those as your item will be shipped from Ireland."

Nån som vet varför Tyskland betalar tull? Sist jag kollade var både Irland och Tyskland med i EU...

1
Skriv svar