Activision Blizzards aktie har rasat 43 % på två månader

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Vercadi:

Herregud, tog ni verkligen bort min kommentar "Som tjejer ungefär, känslomässigt styrda"

Vad är det för jävla censur??

Ja, den tillförde inget till diskussionen än potentiellt flame-bete. Vi styr, som alltid, diskussionerna på vår egen sajt. Det har inget med censur att göra.


signatur
Medlem
Skrivet av IceMan:

Njaa snarare vad folk tror och känner, tyvärr sällan som det är verkligheten som styr ett aktievärde

Därför valde jag ordet "anses", vilket innefattar båda dina ord "tror" och "känner".

Skrivet av Map-pen:

Vad händer om aktien sjunker till minus? Blir man skyldig pengar istället då om företaget skulle gä under? Känner att jag knappt vet nägot trots att jag varit myndig i snart 10 år, intresset har nog varit på noll. Vet inte ens hur man köper aktier. Men antar att det finns någon pålitligt källa där man kan läsa om detta?

Aktien kan inte bli värd mindre än noll. Går den ner till noll kronor har du förlorat alla dina investerade pengar och företaget har antagligen gått i konkurs.

Du kan köpa värdepapper via väldigt många banker. Men jag tycker det är enklare att använda Avanza eller Nordnet, eftersom de är nischade mot värdepapper och helt internetbaserade. Det är bara jobbigt att äga värdepapper på samma bank som man har sina lån och konton, för då måste man flytta innehavet varje gång man byter bank.

Om du inte vet någonting om ämnet ska du absolut inte börja med att köpa aktier. Det är som att be en oteknisk person att välja delar och bygga en egen dator istället för att de köper en rekommenderad färdigbyggd dator. Bloggen Rika Tillsammans har enligt mig en väldigt sund syn på investeringar och han som driver den har flera år av innehåll där han berättar hur man kan bygga upp sin förmögenhet med ett lågrisk-tänk.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Därför valde jag ordet "anses", vilket innefattar båda dina ord "tror" och "känner".

Aktien kan inte bli värd mindre än noll. Går den ner till noll kronor har du förlorat alla dina investerade pengar och företaget har antagligen gått i konkurs.

Du kan köpa värdepapper via väldigt många banker. Men jag tycker det är enklare att använda Avanza eller Nordnet, eftersom de är nischade mot värdepapper och helt internetbaserade. Det är bara jobbigt att äga värdepapper på samma bank som man har sina lån och konton, för då måste man flytta innehavet varje gång man byter bank.

Om du inte vet någonting om ämnet ska du absolut inte börja med att köpa aktier. Det är som att be en oteknisk person att välja delar och bygga en egen dator istället för att de köper en rekommenderad färdigbyggd dator. Bloggen Rika Tillsammans har enligt mig en väldigt sund syn på investeringar och han som driver den har flera år av innehåll där han berättar hur man kan bygga upp sin förmögenhet med ett lågrisk-tänk.

Därför jag tänkte att man kan läsa på om ämnet. Inte tänkte jag göra något så dumt som att bara hoppa på något utan att veta något. Därav alla knäppa frågor.

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Därför jag tänkte att man kan läsa på om ämnet. Inte tänkte jag göra något så dumt som att bara hoppa på något utan att veta något. Därav alla knäppa frågor.

Det finns gott om dumma människor så man kan aldrig vara nog försiktig I höstas var det gott om folk som aldrig investerat förut, men tyckte att det här med kryptovalutor var bra att hoppa in i utan att veta någonting om investerande. Det gick inte så värst bra för de flesta

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Därför valde jag ordet "anses", vilket innefattar båda dina ord "tror" och "känner".

Aktien kan inte bli värd mindre än noll. Går den ner till noll kronor har du förlorat alla dina investerade pengar och företaget har antagligen gått i konkurs.

Du kan köpa värdepapper via väldigt många banker. Men jag tycker det är enklare att använda Avanza eller Nordnet, eftersom de är nischade mot värdepapper och helt internetbaserade. Det är bara jobbigt att äga värdepapper på samma bank som man har sina lån och konton, för då måste man flytta innehavet varje gång man byter bank.

Om du inte vet någonting om ämnet ska du absolut inte börja med att köpa aktier. Det är som att be en oteknisk person att välja delar och bygga en egen dator istället för att de köper en rekommenderad färdigbyggd dator. Bloggen Rika Tillsammans har enligt mig en väldigt sund syn på investeringar och han som driver den har flera år av innehåll där han berättar hur man kan bygga upp sin förmögenhet med ett lågrisk-tänk.

Finns mycket matnyttigt. Men undvik råd kring vad som ska köpas eller erbjudanden från Rika Tillsammans. Jan Bolmeson hade inte jag vågat lite på när det kommer till köpråd. Men kunnig, det verkar han vara

https://ihallandeinvest.se/inlagg/ar-better-globe-skandinavie...

123
Skriv svar