Dålig timing ett skäl till att Red Dead 2 inte finns till Switch

Robot
Dålig timing ett skäl till att Red Dead 2 inte finns till Switch

Dålig synk mellan RDR2- och Switch-utvecklingen.

#red-dead-redemption-2, #rockstar


Medlem

Skulle faktiskt tänka mig köpa det till switch om det skulle visa sig unte komma till pc


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

släpp det till pc istället.

Medlem

Undrar hur många arbetstimmar det skulle ta att "fördumma" eller downgrada spelet till Switchen. Tar ju redan upp 103 GB på PlayStation 4 harddrive. Gillar verkligen inte den lilla hårddiskplatsen på Switch. Att man måste köpa till SD kort för att spara spel.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Undrar hur många arbetstimmar det skulle ta att "fördumma" eller downgrada spelet till Switchen. Tar ju redan upp 103 GB på PlayStation 4 harddrive. Gillar verkligen inte hårddiskplatsen på Switch.

Gjorde dem inte en bra lösning med assassins creed odyssey eller funkade det inte bra kanske?

Medlem
Skrivet av KimiKiwi:

Gjorde dem inte en bra lösning med assassins creed odyssey eller funkade det inte bra kanske?

Det spelet är riktigt roligt men vad jag vet så finns det ju inte till Switch.

:::::EDiT:::: Holy crap. Kollade upp det o det finns. Det trodde jag aldrig. hehe. Har bara lirat de på PC via Steam. AC Odyssey tar upp nästan 70 GB på Steam.

:::::EDiT 2::::: Just de det streamas.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Det spelet är riktigt roligt men vad jag vet så finns det ju inte till Switch.

:::::EDiT:::: Holy crap. Kollade upp det o det finns. Det trodde jag aldrig. hehe. Har bara lirat de på PC via Steam. AC Odyssey tar upp nästan 70 GB på Steam.

Det finns inte på switch "på riktigt". Det streamas från molnet

Medlem

Det hade varit kul om Switch hade klarat tyngre spel som Red Dead 2 och Assassin's Creed serien osv..

Fast grafiken och upplevelsen skulle nog bli lidande vs Xbox och PS4 versionerna. Känner flera som redan hade Xbox One som skaffade Xbox One X endast för Red Dead 2 + 4K skräm!

En Switch Pro kanske vore på tiden så utbudet kan breddas för tyngre titlar, kanske med fokus på stationärt spelande?

Tycker Switch har fått ett hyfsat bra utbud nu med titlar som rullar på bra. Man har ju switch för Nintendos vanliga utbud. Skulle bli märkligt om Nintendos titlar släpptes på Xbox och PS4...

Medlem

Annars finns ju Minecraft, är väl så RDR2 skulle se ut på Nintendos potatis.

Skägg.
10 Chambers

@kebbe: Jag har spelet en del Wolfenstein 2 på potatisen. Visst, ibland ser texturer och upplösning om om någon smetat vaselin på skärmen, men helt klart godtagbart på en 7-tumsskärm.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@kebbe: Jag har spelet en del Wolfenstein 2 på potatisen. Visst, ibland ser texturer och upplösning om om någon smetat vaselin på skärmen, men helt klart godtagbart på en 7-tumsskärm.

Tvivlar inte, om det är något man lärde sig från 3DS var det att spel på svag hårdvara fortfarande kan se tekniskt fantastiska ut. Vet dock inte hur optimistisk jag skulle vara för ett Rockstar-spel med deras historia av horribel optimering.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kebbe:

Tvivlar inte, om det är något man lärde sig från 3DS var det att spel på svag hårdvara fortfarande kan se tekniskt fantastiska ut. Vet dock inte hur optimistisk jag skulle vara för ett Rockstar-spel med deras historia av horribel optimering.

Näe, känns som Reggie inte tänkte klart riktigt.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Medlem

Borde inte komma till switchen eftersom självklart.

Medlem

Rockstar och Take 2 är så himla rädda över piratkopiering och hackers
Nintendo Switch är fullt hackad, öppen för mods och fusk
Och med tanke på att switchen är så himla svag, så kommer det troligen inte hända, iaf på ett bra tag.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Haha Red Dead 2 kör ju i potatisfrekvenser t.om. på Xbox One X. Nej, det är nog ingen bra idé att prångla ut det på Switchen. När de sugit ut konsolmarknaden tillräckligt kanske vi kan få ett överlägset spel på PC, men det lär dröja tills dollarinflödet börjar sina.

Medlem

Såhär går det när man försöker klämma in lite klurigare titlar på Switch

1
Skriv svar