Slut på NES- och SNES-notalgi – Nintendo fyller inte på USA-minilagret efter julen

Robot
Slut på NES- och SNES-notalgi – Nintendo fyller inte på USA-minilagret efter julen

Reggie hintar också om dystra Nintendo 64-besked.

#nes-classic-mini, #nintendo, #snes-classic-mini


Avstängd

Det är lugnt. När det börjar kittlas i kassan hos Nintendo så har de alltid N64 Mini tillgodo för att mätta "kassa-hungern"!

Medlem
Skrivet av AplAy:

Det är lugnt. När det börjar kittlas i kassan hos Nintendo så har de alltid N64 Mini tillgodo för att mätta "kassa-hungern"!

Tveksamt om den kommer dock. Men vem vet...bilden av den som var ute på nätet för en tid sedan såg uppenbart fake ut..men jag kan ha fel


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Tveksamt om den kommer dock. Men vem vet...bilden av den som var ute på nätet för en tid sedan såg uppenbart fake ut..men jag kan ha fel

Har hört att N64 ska vara betydligt svårare att emulera än typ alla andra konsoler, vilket ska vara en anledning till att den inte blir av. Vet inte sanningshalten men blev ombedd att prova befintliga emulatorer för att själv se hur dåliga och prestandakrävande de är.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Har hört att N64 ska vara betydligt svårare att emulera än typ alla andra konsoler, vilket ska vara en anledning till att den inte blir av. Vet inte sanningshalten men blev ombedd att prova befintliga emulatorer för att själv se hur dåliga och prestandakrävande de är.

Det stämmer och det kan vara en anledning till varför n64 aldrig blir av. Men jag hoppas jag har fel. (inte för att jag kommer köpa den, men jag vet att folk vill ha en.)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Moderator | Testpilot

N64 tycker jag dock inte åldrats bra alls tyvärr. Många av spelen är tyvärr kass idag helt mest konsolens kassa kontroll.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

N64 tycker jag dock inte åldrats bra alls tyvärr. Många av spelen är tyvärr kass idag helt mest konsolens kassa kontroll.

Har även svårt för 3d grafiken som även var bedrövlig på playstation 1.
Tycker nog man börjande en generation för tidigt med att köra 3d och måste nog säga att både playstation 1 och n64 är de konsoler från förr som åldrats sämst vad gäller spelen iaf.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Moderator | Testpilot
Skrivet av SunShine:

Har även svårt för 3d grafiken som även var bedrövlig på playstation 1.
Tycker nog man börjande en generation för tidigt med att köra 3d och måste nog säga att både playstation 1 och n64 är de konsoler från förr som åldrats sämst vad gäller spelen iaf.

Börja för tidigt? Det tycker jag verkligen inte. Älskade N64 och PS1 när de kom. Problemet är bara att grafiken inte åldrats särskilt bra då det är den där tidiga varianten av 3D och vi hade inte riktigt kommit till steget ännu när den såg bra ut.

Med PS2 ser det fint ut men då var det låg upplösning och annat som fick det att inte se lika fint ut idag.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

eld
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Börja för tidigt? Det tycker jag verkligen inte. Älskade N64 och PS1 när de kom. Problemet är bara att grafiken inte åldrats särskilt bra då det är den där tidiga varianten av 3D och vi hade inte riktigt kommit till steget ännu när den såg bra ut.

Med PS2 ser det fint ut men då var det låg upplösning och annat som fick det att inte se lika fint ut idag.

och nintendo DS! Mysig era av gammel-3d!

Inaktiv
Skrivet av Freakon:

Har hört att N64 ska vara betydligt svårare att emulera än typ alla andra konsoler, vilket ska vara en anledning till att den inte blir av. Vet inte sanningshalten men blev ombedd att prova befintliga emulatorer för att själv se hur dåliga och prestandakrävande de är.

Hmm jag har spelat emulerade N64-spel i typ minst 10 år.
Och spelade igenom hela Ocarina of Time på mobilen för sådär 5 år sedan.
Inte alls prestandakrävande iaf.

Fortfarande bästa konsolen.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Det stämmer och det kan vara en anledning till varför n64 aldrig blir av. Men jag hoppas jag har fel. (inte för att jag kommer köpa den, men jag vet att folk vill ha en.)

Rätt säker på att en Retropie kan emulera det skapligt, om inte helt ok i linje med hur konsolen i sig fungerade. Så det handlar nog mer om vilja.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Hmm jag har spelat emulerade N64-spel i typ minst 10 år.
Och spelade igenom hela Ocarina of Time på mobilen för sådär 5 år sedan.
Inte alls prestandakrävande iaf.

Fortfarande bästa konsolen.

Alright


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Testpilot

De flesta bra N64 spelen har väl portats?

Super Mario 64 till DS, Ocarnia of Time samt Majoras Mask till 3DS. Det enda spelet jag hade velat ha är Wave Race, men ser hellre att det gör ett tredje nytt sådant till Switch då. Så även om jag har nostalgi för den konsolen så är det inget som jag vill spela i original i dag.

Medlem

Jag köpte en Snes classic, det var en självklarhet tyckte jag eftersom jag missade Snes på 90-talet..

Däremot Nes vet i tusan, tycker den är för dyr + tar massa plats. De enda jag vill köra är Mario spelen..

Medlem
Skrivet av Freakon:

Har hört att N64 ska vara betydligt svårare att emulera än typ alla andra konsoler, vilket ska vara en anledning till att den inte blir av. Vet inte sanningshalten men blev ombedd att prova befintliga emulatorer för att själv se hur dåliga och prestandakrävande de är.

Men ser man istället på Virtual Console på både Wii och Wii U som också är ett sätt att emulera så fungerar det riktigt bra.
Jag jämför aldrig med vilka svårigheter andra har med att emulera Nintendo 64 utan hur det har gått för Nintendo förut när de har gjort det.

Använder sig Nintendo av samma princip som på Wii och Wii U så blir det inga som helst problem.
Det är oftast bättre att köpa spel från de som gör spelen än att ladda ner och spela olagligt.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Jag har köpt både NES Classic Mini och SNES Classic Mini och är jätte nöjd med dessa konsoler.
Jag har även två Wii Classic Controller Pro och en Wii Classic Controller som fungerar till konsolerna ifall man vill ha en knapp direkt på kontrollen som skickar en till huvudmenyn.
Det enda som jag saknar är en till NES Classic Controller. Skulle nog snart vilja ha det ifall det blir svårare att få tag på en sådan kontroll nästa år.


signatur

ゼルダの城

Medlem

När dom känner för att drs in lite kosing på folks retrovibbar så kommer det släppas.
Jag är helt säker.
Att det skulle vara nått problem med N64 emulering lär det ju inte vara.
Kanske skulle vara hög produktionskostnad på kontrollerna dock


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Börja för tidigt? Det tycker jag verkligen inte. Älskade N64 och PS1 när de kom. Problemet är bara att grafiken inte åldrats särskilt bra då det är den där tidiga varianten av 3D och vi hade inte riktigt kommit till steget ännu när den såg bra ut.

Med PS2 ser det fint ut men då var det låg upplösning och annat som fick det att inte se lika fint ut idag.

Ja jag tycker det började för tidigt. Jag minns hur jag verkligen inte gillade 3d grafiken på varken ps1 eller n64. Gubbar och träd och annat såg bedrövligt i 3d spelen jämfört med tidigare generationers konsoler som då så klart var 2d eller 2.5d
Med ps2 och gamecube tycker jag spelen har åldrats mkt bättre och har inget emot att lira ps2 spel än idag alt så går jag längre tillbaka och spelar genesis, snes, saturn spel osv. men just ps1 och n64 tycker jag åldrats bedrövligt dåligt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Moderator | Testpilot
Skrivet av SunShine:

Ja jag tycker det började för tidigt. Jag minns hur jag verkligen inte gillade 3d grafiken på varken ps1 eller n64. Gubbar och träd och annat såg bedrövligt i 3d spelen jämfört med tidigare generationers konsoler som då så klart var 2d eller 2.5d
Med ps2 och gamecube tycker jag spelen har åldrats mkt bättre och har inget emot att lira ps2 spel än idag alt så går jag längre tillbaka och spelar genesis, snes, saturn spel osv. men just ps1 och n64 tycker jag åldrats bedrövligt dåligt.

Det är du nog ganska ensam om. De flesta var överväldigade när vi tog klivet till 3D då det var en helt ny grej och det inte riktigt fanns något annat att jämföra med.

Men håller ändå med om att båda konsolernas grafik inte är så fin idag. Inte åldrats super bra direkt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Nintendo kommer undan med mycket.

1
Skriv svar