Heroes of the Storm-turneringar slopas, utvecklingen skalas ner

Robot
Heroes of the Storm-turneringar slopas, utvecklingen skalas ner
Medlem

Spelat typ 10 matcher totalt. Det var inte något jag fastnade för. Spelade när det var nytt.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Så många år som dom har försökt göra en grej av Heroes of the Storm och misslyckats är jag förvånad att dom gav upp först nu. Tror definitivt dom kan göra något riktigt skoj genom att blanda karaktärer från deras älskade spelvärldar, men ett halv-bra MOBA duger inte.

Många har redan bestämt sig att detta är ännu ett steg ifrån deras gamla kärnvärden med att bland annat ha långsiktigt stöd för deras produkter och att allt kommer bli mobilspel nu. Hoppas dom har fel.

Medlem

De filar garanterat på en mobil-version.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jag tycker Hots är riktigt roligt, gillar det här med att laget har en level och inte gubbarna i sig. Tycker dock dem kan dra ner på släppen utav hjältarna, vill inte att dem slutar göra nya hjältar men att dem släpper dem med längre mellanrum så att hjältarna blir mer genomarbetade innan dem släpps

Medlem

Oväntat.....


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Har spelat spelet sedan betan, varit med i diverse turneringar, varit GM varje säsong och tycker spelet är väldigt roligt fortfarande(när match makingen väl fungerar, vilket den inte gör nuförtiden). Folk som säger att det är "halv-bra" "värdelöst" "för casual" har nog i ärlighetens namn inte gett det en chans.

Visst, det har absolut inte samma djup som DotA, men jag tycker det inte gör någonting, det är tillräckligt unikt på sitt eget sätt. Man kan absolut tycka att det är ett tråkigt spel, men dåligt är en överdrift.

Tyvärr har det gått utför, både med att communityn som har blivit mer toxic och diverse andra balansbeslut gjort av Blizzard. Detta var en av anledningarna jag slutade spela LoL/DotA och gick över till HotS, tyvärr verkar detta ske för varje MOBA. Kanske dags att gå tillbaka till lite LoL igen, se hur det har förändrats de senaste åren.

Detta beslut är väldigt tråkigt att höra för en som följt scenen så pass länge och varit med sen starten. Spelet kommer i stort sätt dö ut helt(mer än det varit ^^) med detta beslut.

Vad flyttar dom folk till, mobilspel? Battle Royal-spel? Efter fiaskot med Diablo Immortal samt att Battle for Azeroth blev en ganska pinsam expansion och nu detta beslut, som i stort sett kommer döda HotS, bådar det inte gott för Blizzard.(då menar jag mer på en personlig nivå, dom lär sälja saker som smör fortfarande, tråkigt nog.)


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Har spelat spelet sedan betan, varit med i diverse turneringar, varit GM varje säsong och tycker spelet är väldigt roligt fortfarande(när match makingen väl fungerar, vilket den inte gör nuförtiden). Folk som säger att det är "halv-bra" "värdelöst" "för casual" har nog i ärlighetens namn inte gett det en chans.

Visst, det har absolut inte samma djup som DotA, men jag tycker det inte gör någonting, det är tillräckligt unikt på sitt eget sätt. Man kan absolut tycka det är ett tråkigt spel, men dåligt är en överdrift.

Tyvärr har det gått utför, både med att communityn som har blivit mer toxic och diverse andra balansbeslut gjort av Blizzard. Detta var en av anledningarna jag slutade spela LoL/DotA och gick över till HotS, tyvärr verkar detta ske för varje MOBA. Kanske dags att gå tillbaka till lite LoL igen, se hur det har förändrats de senaste åren.

Detta beslut är väldigt tråkigt att höra för en som följt scenen så pass länge och varit med sen starten. Spelet kommer i stort sätt dö ut helt(mer än det varit ^^) med detta beslut.

Vad flyttar dom folk till, mobilspel? Battle Royal-spel? Efter fiaskot med Diablo Immortal samt att Battle for Azeroth blev en ganska pinsam expansion och nu detta beslut, som i stort sett kommer döda HotS, bådar det inte gott för Blizzard.(då menar jag mer på en personlig nivå, dom lär sälja saker som smör fortfarande, tråkigt nog.)

Håller helt med. Spelat sen Alphan själv, varit Master i varje season. Älskar verkligen spelet. Så detta är riktigt tråkigt att höra. Men jag tror inte att detta kommer göra så att HotS avvecklas, men som du säger. Det kommer definitivt skörda en del av en redan liten spelarbas.


signatur

Raukkastning är min sport! Länge leve Gotland!

Medlem

De lägger förmodligen mer resurser på Overwatch.

Overwatch ligger riktigt illa till just nu. Både populära streamers, pros samt vanliga spelare drar.

Att Blizzard från ingenstans gjorde Doomfist ospelbar samt nerfade skiten ur Brigitte tyder på att Blizzard har panik just nu.

Skrivet av Skelögd:

De lägger förmodligen mer resurser på Overwatch.

Overwatch ligger riktigt illa till just nu. Både populära streamers, pros samt vanliga spelare drar.

Att Blizzard från ingenstans gjorde Doomfist ospelbar samt nerfade skiten ur Brigitte tyder på att Blizzard har panik just nu.

"Overwatch" är riktigt tråkigt. Det började som en riktigt bra idé, men sedan vet jag inte vad som hände. Epic och "Fortnite" gör dessutom nästan bara rätt nuförtiden. Ständiga uppdateringar som håller spelet levande, men Blizzard vet nog inte riktigt hur de ska göra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

"Overwatch" är riktigt tråkigt. Det började som en riktigt bra idé, men sedan vet jag inte vad som hände. Epic och "Fortnite" gör dessutom nästan bara rätt nuförtiden. Ständiga uppdateringar som håller spelet levande, men Blizzard vet nog inte riktigt hur de ska göra.

Näe, någon bra idé var det väl knappast.

Blizzards plan med Overwatch var att spelare ständigt skulle byta hjälte för att kunna kontra motståndarlaget.

Jag visste från början att detta aldrig skulle fungera. Folk får alltid favoritklasser/hjältar i spel. Hur fan kunde Blizzard inte räkna ut detta?

Att tvinga folk att byta hjälte/klass för att ha en chans att vinna är en riktigt korkad idé.

Speciellt i FPS-spel där folk alltid har en väldigt stor E-peen.

eld
Medlem

Don't you guys have dota2?

Medlem

Spelat sporadiskt sen launch, ibland i långa perioder. Inte spenderat mer än kanske en tjuga i riktiga pengar på alla år. Problemet i mina ögon är att allting i in game shopen är så otroligt dyrt. Känns som om att man kanske borde försökt med en annan strategi, är nog inte bara jag som inte är villig att betala så mycket för kosmetiska items.

Medlem

Enda Moba spel som jag tycker är riktigt roligt. Testat tyvärr LoL, HoN och Dota men det var mer fokus på ensamma spelare än teamwork och att vara toxic.

Hots flyter på bra och man slipper springa tillbaks och krångla med en uppsjö med items


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Ambassadör
Xbox

Activision har gett order om att kapa kostnader och skeppa fler spel... Det här är väl ett led i den strategin.


signatur

Jump in.

Medlem

1. Fatta spiken mellan tumme och pekfingret.
2. Slå försiktigt med hammaren så att spiken fäster i locket.
3. När du kontrollerat så att spiken har rätt vinkel kan du applicera mer kraft i dina slag.
4. Gå vidare till nästa spik och fortsätt tills kistans lock sitter ordentligt.
5. Begrav.

Medlem


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Tungt för Blizzard nu. Är det något av deras spel som går bra? Hearthstone, kanske?

Medlem

Blizzard finns inte längre. Nu är det bara Activision. Är så jävla förbannad. Skit kuk. Enda jag ser fram emot från dem nu är WC3 reforged. Överlag är det de och RE2 remake.

Bara hoppas Activison släpper allt i mobilspel format och sen går de i konkurs om något år.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Blizzard finns inte längre. Nu är det bara Activision. Är så jävla förbannad. Skit kuk. Enda jag ser fram emot från dem nu är WC3 reforged. Överlag är det de och RE2 remake.

Bara hoppas Activison släpper allt i mobilspel format och sen går de i konkurs om något år.

Hots var ju riktigt dåligt och ingen spelade det. Lika bra att inte lägga resurser på en flopp


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Kan väl vara så att det inte är värt att försöka hålla uppe en "pro" scene i spelet när det inte riktigt lockar den publiken, sen när dom gjorde om allt i 2.0 så fick det nog dom som köpte grejer i spelet att hålla hårt i plånboken då man inte kan köpa specifikt det man vill direkt men ändå får massa cosmetics (mer än förut).
Det kommer nog leva vidare men inte i samma kapacitet.

Skägg.
10 Chambers

Hots är det enda moba jag lirat, det kändes verkligen som Blizzard applicerat sin fenomenala förmåga att hålla saker enkelt. Jag kan dock förstå att det är den första titeln de skär ner på med tanke på att det inte kändes stort när det var som störst.


signatur
Medlem
Medlem

Tydligen fick pro-spelarna reda på det upp till en timma i förväg, makalöst egentligen.

Ambassadör
Xbox

I den här artikeln kan man läsa om hur Activision allt mer är inne och petar i Blizzard:

https://kotaku.com/the-past-present-and-future-of-diablo-1830...

“We are being told to spend less at every corner because we have no new IP,” said one former developer. “Because Overwatch set this bar of how much we could earn in a single year, there’s a ton of pressure from Activision to get shit moving. They want something to show shareholders.”

Suddenly, there were whispers in hallways, concerns about future cost-cutting initiatives and furtive exchanges about what plans Activision CEO Bobby Kotick might have in mind for Blizzard. “There’s a perception within Blizzard that finance is making more calls than they ever did in the past,” said one person who left Blizzard recently. “You never heard that three or four years ago.”


signatur

Jump in.

Medlem

Tråkigt, men kanske inte särskilt oväntat.

Köpte ett alpha-konto för närmare 1000 kr bara dagarna efter att EU-servrarna slog upp och har spelat sedan dess. Tyckte att det kom som en frisk fläkt med högre tempo och mer varierade kartor än andra moba - och så känner jag ännu. Dessutom tycker jag att Blizzard interface och design är mycket roligar än lol/dota som bara använder 0,1% av rgb-skalan (varför designa allt i grönbrunt?).

Lär fortsätta spela till dess att det inte går att hitta bra matcher i QM längre.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Hots var ju riktigt dåligt och ingen spelade det. Lika bra att inte lägga resurser på en flopp

"Ingen" är väl att ta i, jag spelar inte själv men tycker det har skymtats en hel del på twitch relativt högt på listan. Eller inbillar jag mig?

Självklart bör inte ett företag satsa på en produkt som efter år av försök fortfarande inte levererar. Det som verkar riktigt dåligt här är hur de lämnar hundratals personer i sticket. De har inte förvarnat om detta, tvärt om talat om hur de storsatsat på spelet som e-sport, vilket fått många att satsa på spelet. Och nu står de utan stöd och inkomst, allt genom en enkel forumpost.

Spelare, lag, arrangörer, det är en hel del som påverkas av något som blizzard ursprungligen satt i rullning. Lite snyggare hade de kunnat hantera situationen.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

"Ingen" är väl att ta i, jag spelar inte själv men tycker det har skymtats en hel del på twitch relativt högt på listan. Eller inbillar jag mig?

Självklart bör inte ett företag satsa på en produkt som efter år av försök fortfarande inte levererar. Det som verkar riktigt dåligt här är hur de lämnar hundratals personer i sticket. De har inte förvarnat om detta, tvärt om talat om hur de storsatsat på spelet som e-sport, vilket fått många att satsa på spelet. Och nu står de utan stöd och inkomst, allt genom en enkel forumpost.

Spelare, lag, arrangörer, det är en hel del som påverkas av något som blizzard ursprungligen satt i rullning. Lite snyggare hade de kunnat hantera situationen.

Du inbillar dig. Blizzard har sedan Hots släpp försökt tjäna pengar på spelet men de har endast gått back. Man satsade på HGC för att försöka få in nya spelare men kötiderna för att komma in i en match var fortfarande lika dåliga.

Därefter tog säsongen slut för någon vecka sen så det är därför man kommer ut med detta nu. Att förvarna som du säger är dumt, flera spelare och andra medarbetare hade säkert hoppat av turneringen i protest och allt vore förstört.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

@Fezk: Kan inte mer än hålla med. Också varit med sedan beta och älskar spelet med långt över 3000 matcher. Grymt tråkigt då detta är mitt enda spel jag längtar till att spela när jag kommer hem efter jobbet.

1
Skriv svar