Forza Horizon 4: Fortune Island -Ny expansion ute nu!

Ambassadör
Xbox
Forza Horizon 4: Fortune Island -Ny expansion ute nu!

Forza Horizon 4 får sin första expansion efter succésläppet tidigare i höst. Fortune Island är namnet på tillägget och det bjuder på en mängd nya saker att pyssla med. Nya vädereffekter såsom våldsamma åskoväder och norrsken sätter tonen för den väderbitna ön någonstans utanför Storbritannien.

En ny kampanj, Island Conqueror, finns att tillgå där nya, feta race utlovas. Horizon Stories fortsätter med Drift Club 2.0 med utmaningar som passar Fortunes Islands långa, krokiga vägar. Nya collectibles i form av en skattjakt, nytt PR Stunt -Trailblazer och så klart en massa nya bilar!

Mer info här

MIn recension av FH4

FZ recension av FH4


signatur

Jump in.

Medlem

Kan man spela denna dlc om man har gamepass?

Medlem
Skrivet av kanshira:

Kan man spela denna dlc om man har gamepass?

Ja.

Medlem

@kanshira: ... Förutsatt att du köpt det förstås, man får 10% rabatt med gamepass, kostar då ~180kr. så du sparar 20 spänn. Men det ingår inte i gamepass, nej.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Forza Horizon 4 - Fortune Island.
Det står ju:
"Included with the Ultimate Edition
and Ultimate Add-Ons Bundle."

Så då utgår jag ifrån att den ingår i mitt Ultimate Edition-köp!?


signatur

autograph

Medlem

@autograph: jepp, ska den göra.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

@autograph: jepp, ska den göra.

Ja, nu såg jag att den lagts till.
Fast jag vet inte hur man kommer till de nya tilläggen.
Jag tycker att det inte är så tydligt hur man väljer det i den grötiga menyn.


signatur

autograph

Ambassadör
Xbox
Skrivet av autograph:

Ja, nu såg jag att den lagts till.
Fast jag vet inte hur man kommer till de nya tilläggen.
Jag tycker att det inte är så tydligt hur man väljer det i den grötiga menyn.

Vet inte riktigt vilken meny du menar, men när du installerat expansionen och kommer ingame så får du ett samtal och en ny plats på kartan att åka till, väl där joinar du eventet och Fortune Island-storyn drar igång.


signatur

Jump in.

jbx
Medlem

Nice, tog 1000G i spelet för ett tag sedan, ska bli skoj och återvända!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Grötiga menyer i Forza

@Mortaigne:
Nä, jag fick tyvärr inget samtal efter installationen av expansionen, och kan inte heller hitta det på kartan.
Det där att välja bilar, vad och hur jag vill spela har varit svårt för mig i Forza 4. Samma i Forza 3.
Det är så många flikar att bläddra och massor av undermenyer med rutor och ikoner.
Jag tycker menyerna i Forza är jättesvåra och, som sagt, grötiga att hitta i. Jag vill ju tydligt och enkelt kunna välja vad jag vill spela.
Nu bara fortsätter jag att köra varje gång där jag var sist. Alltså ett litet framsteg varje gång, men lite trist och enformigt i längden. Det går så långsamt att komma vidare och/eller att kunna välja fritt.
Kanske är det för att jag inte förstått mig på menyerna i Forza 3 & 4 och Forza Motorsport 7,
men jag har inga problem att hitta i NFS, Forza Motorsport:Apex 6, Quake, CS:GO, COD eller Battlefield mm.


signatur

autograph

Ambassadör
Xbox

@autograph: Hm, det låter ju jobbigt. Visst är det mycket menyer, men jag upplever inte att det är svårt att hitta. Har ju iofs spelat mycket så nu går det på automatik. Hoppas att det "klickar" för dig också!

Vad det gäller expansionen så verkar det väldigt konstigt att du inte hittar det. Det ska räcka med att du kommer ingame till din bil så får du ett nytt samtal, och på kartan visas en ny, stor, blaffig ikon med Fortune Island på. Åk dit, join event och that's it.
Det är vid sydöstra kusten om inte annat. Lycka till!


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne:
TACK för tipset!
Nu hittade jag den nya "Fortune Island" manuellt på kartan!
Hade tröttnat på att köra och tävla samma banor ett tag.
Det kändes ju först lite fattigt, fast jag köpt Ultimate. Trodde att det då skulle vara mer av allt.
Men menyerna är fortfarande röriga och konstiga, tycker jag. Har försökt igen lära mig att hitta.
Fattar inte hur de tänkt, men det är säkert logiskt...!?.


signatur

autograph

Ambassadör
Xbox

@autograph: Hehe, vad bra!

Glöm inte att dra hem alla bilar som du får med Ultimate kontinuerligt! Nästa expansion ingår också.

Ja, menyer och kontroller är alltid lite individuellt i olika spel om man klickar med dem direkt eller inte. RDR2 tog mig 20h eller så innan jag var överens med kontrollerna, hehe, nu sitter det också i ryggmärgen.

Nu får du se till att bli en Island Conqueror! Finns massa nya grejer på ön, och gott om pengar att tjäna.


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne:
Aha, ojdå. Jag orkar sällan dra hem alla bilar. För mycket att överblicka. Det står att jag just nu bara har 27 bilar i mitt garage. Men jag vet att jag har och kan kan dra in många fler. Det känns som det är "extra allt", och då får jag svårt att välja. Och allt tar ju sin tid.
Det är samma i COD, Quake Champions, CS:GO och Battlefield mm. Det finns för mycket vapen att välja på i skjutaspelen. Jag vet ju inte ens vilka som är bäst. Så då använder jag oftast det som man får i början, fast jag har fler och bättre. Jag såg att jag har 100 oöppnade lootlådor i Battlefield 4. Orkar bara inte...
Spelen borde ha en funktion att hela tiden installera automatiskt det bästa man har av allt.
Eller om någon kunde hjälpa mig att optimera allt i dessa spel.
Jag är imponerad, men förstår inte att ni som gör det både fattar, orkar och hinner med det. Men jag skulle gärna också vilja göra det.
Jag försöker lära mig, men inser att jag alltid är sämst av alla.
Förmodligen är det ju något jag missat. Men vad?


signatur

autograph

Ambassadör
Xbox

@autograph: Hehe, ja det blir lätt lite överväldigande i många spel. Oftast hittar man sina favoriter och håller sig till dem tycker jag. Visst testar jag det mesta först iofs, men jag jagar sällan efter det som råkar vara "bäst" för tillfället eller så. Mängden bilar, vapen etc ger ju stor valfrihet och möjligheten för många att hitta något som passar just deras spelstil i olika spel och det är ju nice.


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne:
PS: Jag är så imponerad av er andra, men förstår inte att ni som gör det både fattar, orkar och hinner med det.
Eftersom jag skulle så gärna också vilja göra det.
Jag försöker ju hela tiden lära mig, men inser att jag alltid är sämst av alla. (Dör alltid först i Blackout.)
Förmodligen är det ju något jag missat. Men vad?

Ja, jag förstår att alla själva vill välja på allt som är tillgängligt, men om det fanns ett val att spelet automatiskt kunde välja det bästa av vad man har, eller att man väljer manuellt med en guide, vilken utrustning man vill ha. Som i CS:GO där man kan välja automatisk utrustning vid start.
Det skulle hjälpa mig enormt mycket i alla spel.
Eller en pedagogisk förklaring på vad allt betyder.
Vad som är optimalt av vad man har i det man spelar.


signatur

autograph

Ambassadör
Xbox

@autograph: Hehe som en spelassisten typ? Som direkt kan gå in och välja ut det bästa man har för uppgiften, vore ju inte dumt


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@autograph: Hehe som en spelassisten typ? Som direkt kan gå in och välja ut det bästa man har för uppgiften, vore ju inte dumt

Precis! Jag skulle verkligen behöva en spelassistent.
Det verkar annars som de flesta själva vill välja vapen i skjutaspel, och pimpa bilar i bilspel.
Men inte jag. Har varken tid eller lust med det. Jag vill bara spela. Jag vet inte ens allt jag har tillgång till.
Använder oftast standardutrustningen som man får i början i alla bilspel och skjutaspel. Hm, det är kanske därför det går så dåligt för mig!?


signatur

autograph

Ambassadör
Xbox

@autograph: Haha, det kan ligga något i det


signatur

Jump in.

1
Skriv svar