Rockstar börjar sälja guldtackor för pengar i Red Dead Online

Medlem
Skrivet av AplAy:

Vi äldre, mognare och spelare som har varit med i minst 3 decennier kan ju se igenom detta utan problem - inte så att du måste köpa guldtackor nu bara för att det går att göra det, eller hur?

Svårare blir det för curlade barn som nu ska tävla om vem som har störst "guldtacka-penis".

Curlade barn verkar i princip vara den största målgruppen inom spel idag med tanke på vad jag sett curlade barn blivit "över-ösade" med från oerfarna föräldrar som tappat stinget som man hade på gamla goda tiden som kärlekspantansvarig.

Deras största kunder när det kommer till microtransactions är ju "whales", vilket är ett ord publishers och utvecklare själva ofta använder. Dessa personer är jag tveksam till att det är några "barn" då de spenderar otroligt stora summor på varje liiveeeeeeeeeeeeservice.

Medlem

Och vips så blev RDR2 ett mobilspel och alla blev glada!

Medlem

Hade varit mer emot det om det hade handlat om något super viktigt, har kul med polare i free roam även fast jag inte köpt något. Enda dåliga är väl att man i ett spelläge i showdown har sin egna uppsättning vapen vilket skapar ett övertag för köpare.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

singleplayer enbart är värt pengarna. skit i online bara

Spelet är klart värt mer än vad det säljs för nu.

Lätt att slösa bort mängder av tid på det.

Har inget emot så kallade "micro transactions" så länge man inte påverkas nämnvärt av dem. Sedan så är det ju inget man behöver bry sig om.

Medlem

Loggade in igen efter veckor och har 300+ $ samt 30 guldtackor. Detta borde alla få starta med då spelet genast kändes bättre, kunde direkt köpa rifle med scope vilket gjorde jagandet liiite roligare.

Bara kört free roam + missions än så länge.

Medlem

Aj aj, det här luktar pay to win

Tråkigt att en sådan hyllad titel förminskar sig själv med skit som detta. Mycket tråkigt.

Medlem

Jag tkr att Multiplayer free roam är helt okej. Singleplayer är MVG 10 / 10 superb. Givetvis är allt med det bättre och mer tilltalande. Däremot gillar jag ganghideouts, free-roam events (med rätt skara människor kan det bli fantastiskt kul) etc. Brist på missions i början, men det och nån form av heister är näst intill säkert att komma. Passiv mode-bristen är ett skämt på fel server t,ex. Det blir bara kaos. Jag önskar verkligen det fanns en djupare mening bakom Online-läget. Det blir liksom fett oseriöst.

Jag hoppas man kan börja råna banker, tåg o dylikt i multiplayer.
Förstår inte varför det inte går i ett j*vla rånarspel i vilda västern.
Knappt Stagechoaches eller privatpersoner.
Allt för att inte råka rubba mikrotransaktionernas behov i ekonomin ^^
Men vem kan blame them. De har en kassako av guds nåde som de dessutom med all rätta nyttjar till fulla grad. De har levererat och förtjänat sin rätt till det endast genom SP upplevelsen.

Däremot när custom/community servers kmr med PC kommer RPG servrar och andra moddade servrar med alla sannolikhet bli stort. Det kommer nog vara väldigt tilltalande.

Avstängd
Skrivet av KeyserSoze:

Hade varit mer emot det om det hade handlat om något super viktigt, har kul med polare i free roam även fast jag inte köpt något. Enda dåliga är väl att man i ett spelläge i showdown har sin egna uppsättning vapen vilket skapar ett övertag för köpare.

Man borde kunna stjäla vapen av andra spelare, då skulle alla tjäna på att folk köper.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Trist att det ska vara så himla dyrt att köpa guldtackor. Jag tycker inte att det är värt det. Vi får väl alla hoppas att det går att råna banker, tåg etc. Bara det inte flippar ut som GTA-5....

12
Skriv svar