Skälet till varför Black Ops 4-patchar dröjer på pc? Därför att pc är en "prioritet"

Robot
Skälet till varför Black Ops 4-patchar dröjer på pc? Därför att pc är en "prioritet"
Medlem

B-b-b-b-b-b-bullshit
Om PC var prio så skulle dom ha utvecklat PC version in-house, men så var det inte, en annan studio skötte portningen
Det visar verkligen kärlek, right?

Sen är det mycket långsammare process att pusha uppdateringar till konsoller.
Dom måste godkännas/verifieras av Microsoft/Sony innan dom kan pushas ut till konsumenter.
Men på PC fronten så kan du pusha ut hur du vill, speciellt nu när dom har spelet på bnet klienten.
Sen kan man argumentera att det är svårare att utveckla till PC för att det är hårdvaru-variation om man jämför med konsoller, där det enbart finns ett set av hårdvara.
Men det är också felaktigt.
Dom följer mer eller mindre minimum och recommend specs och det sköttes under utvecklingen av själva spelet.
Sen såklart kan en patch orsaka problem med särskild hårdvara, men charmen med pc så släpper man en hotfix för att fixa den patchen OM problem har uppstått med patchen.

Dom vet vart dom får mest pengar, och där har dom lagt all fokus.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Jag är då nöjd med pc versionen av spelet så bryr mig inte om konsolerna får en patch några dagar tidigare. Så länge kvalitén är där, vilket jag tycker den är för tillfället. Men helt klart PR bullshit att pc skulle vara prioritet

Medlem

What a bunch of horse crap!


signatur

Meep!

Medlem

Låter rimligt.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Sen kan man argumentera att det är svårare att utveckla till PC för att det är hårdvaru-variation om man jämför med konsoller, där det enbart finns ett set av hårdvara.
Men det är också felaktigt.
Dom följer mer eller mindre minimum och recommend specs och det sköttes under utvecklingen av själva spelet.

Kan du förklara lite mer exakt hur det här går till?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

PC är väl aldrig prioriterat

Medlem

Med konsoler finns det färre permutationer av hårdvara att ta hänsyn till, dvs om de har testat patchen på 4-5 modeller så fungerar det antagligen för alla. På PC finns det fler permutationer av hårdvara att ta hänsyn till så de vill väl jobba extra på att minimera mängden krascher innan de släpper de patcharna.

Medlem

Samma sak som med nyheten att Blizzard "skalar ner" Heroes of the Storm... men samtidigt försöker få det att låta som det är något positivt för spelet.

Hur dumma tror dessa företag att vi är egentligen?

Skrivet av mellifluence:

Med konsoler finns det färre permutationer av hårdvara att ta hänsyn till, dvs om de har testat patchen på 4-5 modeller så fungerar det antagligen för alla. På PC finns det fler permutationer av hårdvara att ta hänsyn till så de vill väl jobba extra på att minimera mängden krascher innan de släpper de patcharna.

Visst ligger det lite sanning i detta, men ingenting hindrar dom från att lägga de resurser som behövs för att göra dessa tester i samma tempo som konsolversionerna. Om nu PC verkligen var en prioritet, så hade dom gjort det.

Medlem

Måste ändå säga ett PC-portsen varit bättre förut när Treyarch gjorde dem.... Optimeringen här är inte den bästa, med andra orsaker också. Visst finns fler options nu osv, men men.

Geeks Gaming

PC har inte varit prioriterat sedan cod4 /waw där man kunde köra 64 spelare. Välja egen tickrate. Moddat med egna kartor.

Skrivet av snubben:

Jag är då nöjd med pc versionen av spelet så bryr mig inte om konsolerna får en patch några dagar tidigare. Så länge kvalitén är där, vilket jag tycker den är för tillfället. Men helt klart PR bullshit att pc skulle vara prioritet

För egen del har det också funkat väldigt bra. Visst, grafiken är inte bättre än BFV, men det flyter på bra och inga krascher.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

B-b-b-b-b-b-bullshit
Om PC var prio så skulle dom ha utvecklat PC version in-house, men så var det inte, en annan studio skötte portningen
Det visar verkligen kärlek, right?

Sen är det mycket långsammare process att pusha uppdateringar till konsoller.
Dom måste godkännas/verifieras av Microsoft/Sony innan dom kan pushas ut till konsumenter.
Men på PC fronten så kan du pusha ut hur du vill, speciellt nu när dom har spelet på bnet klienten.
Sen kan man argumentera att det är svårare att utveckla till PC för att det är hårdvaru-variation om man jämför med konsoller, där det enbart finns ett set av hårdvara.
Men det är också felaktigt.
Dom följer mer eller mindre minimum och recommend specs och det sköttes under utvecklingen av själva spelet.
Sen såklart kan en patch orsaka problem med särskild hårdvara, men charmen med pc så släpper man en hotfix för att fixa den patchen OM problem har uppstått med patchen.

Dom vet vart dom får mest pengar, och där har dom lagt all fokus.

Skrivet av Phobo:

What a bunch of horse crap!

Skrivet av Fletchett:

Samma sak som med nyheten att Blizzard "skalar ner" Heroes of the Storm... men samtidigt försöker få det att låta som det är något positivt för spelet.

Hur dumma tror dessa företag att vi är egentligen?

Visst ligger det lite sanning i detta, men ingenting hindrar dom från att lägga de resurser som behövs för att göra dessa tester i samma tempo som konsolversionerna. Om nu PC verkligen var en prioritet, så hade dom gjort det.

Skrivet av epson55:

Måste ändå säga ett PC-portsen varit bättre förut när Treyarch gjorde dem.... Optimeringen här är inte den bästa, med andra orsaker också. Visst finns fler options nu osv, men men.

Skrivet av Jinxswe:

PC har inte varit prioriterat sedan cod4 /waw där man kunde köra 64 spelare. Välja egen tickrate. Moddat med egna kartor.

Jag hör till de som kört cod sedan begynnelsen och verkligen avskydde när de gick över till mw2 och totalt pekade finger mot hela PC-communityn / esport i allt från servrar & modding till inställningar. Kom ihåg Infinity Wards uttalande "We have mouse support and text chat for PC". Men därefter får man dock ge en eloge till Treyarch som fortsatt göra 'okej' PC-versioner även om communityn / clan-scenen dog.

Blackops 4 är utan tvivel den bästa PC-versionen av cod som någonsin gjorts när det kommer till interface, inställningar och fokus som spelet fått på specifikt PC, oavsett avsaknaden av mod-tools och liknande (som förövrigt kom till andra BO även i modern tid). Beenox och Treyarch har ju klart och tydligt sagt att de inte är någon port utan parallell utveckling, och det är ju inte särskilt svårt att se det oavsett vad man tycker om spelet i sig. Vill man mopsa sig mot det kan man ju komma med lite fakta istället. Mycket specifik balansering sker ju också till PC-versionen som har helt annan dynamik i sitt gameplay, bra att det får lite attention!

Denna gången har de faktiskt lyckats få det mesta rätt och kommer ju till och med släppa ett i inbyggt clan-system i början av 2019. Om detta spel fick lösa dedifiler (vilket aldrig kommer hända) och Tools, så hade det lätt kunnat gå upp mot att bli det bästa cod igen tillskillnad från andra cods som inte ens haft förutsättningarna i gameplay, inställningar, tickrate osv. Bara en sådan sak som 60 tickrate är ju 'rare' i de senaste cod-installationerna men denna gången känns mp och gunplay riktigt bra. Sedan är spelet alldeles för snabbt för att ha tex 'lean' och de extra klassiska grejerna som fanns back in the days i cod, så det saknas knappast i ett spel som BO4.

Medlem
Skrivet av heady89:

Sedan är spelet alldeles för snabbt för att ha tex 'lean' och de extra klassiska grejerna som fanns back in the days i cod, så det saknas knappast i ett spel som BO4.

Varför skulle snabbt ta ut lean? Att leana rätt var ju en av många saker som skilde en noob från en icke noob i CoD. Hade man ändå varit lite äldre och förstått esportscenen back in the days hade det nog inte varit omöjligt att göra sig lite pengar på första spelet, fast det dog ju tyvärr alldeles för fort...

1
Skriv svar