Dice ber Battlefield V-fans om ursäkt efter balansändringar

Medlem
Skrivet av Dalen:

Jag har spelat en del BFV och jag gillar vanliga TTK, men kan någon vänligen förklara vad de har gjort nu?

Har de ändrat TTK så att de går ennu snabbare? Är de på alla gamemodes nu lr bara specifika?

Mvh

Med alla vapen förutom hagelbrakare och recon-vapen tar det nu fler skott att få ihjäl fi. Du tål i regel mer helt enkelt.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

@aeqvist: Enkelt, man sätter en cap på hur många som får använda vissa vapen.
Vilket även hade fixat mycket gameplay mässigt, ibland är ju varenda jävel support, eller recon, en hel pluton med snipers...

Vapen delen är den jag ogillar mest med battlefield v, det är rent jävla larv att ha en massa tyska trupper kuta runt med sten gun, exempelvis.

Synd att dom inte kunde göra det rätt, factional, mg 38, mg 42, kar 98, mp40, gewehr etc åt tyskarna, lee enfield, m1garand, thompson, sten gun, browning .30 cal, bar, bren gun etc åt allierade...

Wää wää det skulle förstöra unlock systemet, jamen ta bort unlock systemet då. Tillför ju inte ett skit ändå.
Moroten i multiplayer shooters bör vara att det är roligt.

Tycker även att det är skitfult att det finns red dot sights, bestäm er vad fan ni vill göra för era dice.
Dom kunde lika gärna fortsatt göra modern krigsföring.

Finns ju verkligen 0 ww2 känsla i spelet ändå.

DEt funkade ju faktiskt väldigt bra i Bf4 där de som hyrde servrarna kunde sätta alla möjliga regler, typ max 4 snipers per lag, autobalans mellan lagen på olika nivåer, snabbare eller långsammare spawn på fordon och så vidare. De tappade de helt i BF1 och verkar inte finnas något sådant i BF5 va?

Sen var det ju lite självrensande med, om folk inte gillade reglerna så gick de inte in på den servern mer.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

@Dalen: Alla vapen förutom snipers och shootguns har fått sina "body-shoot multipliers" sänkta till 0.85. Vilket betyder att alla vapen kräver 1 extra skott för att döda om du enbart skjuter på kroppen, träffar på huvudet är oförändrat.
Det har påverkat alla gamemodes, det finns ett sätt just nu att spela med den gamla TTK och det är via "conquest-core" servrar.

Helt onödig uppdatering enligt mig när det finns så mycket annat som jag tror säkert irriterar nya spelare mer än detta.
Rätta istället till TTD, RSP, assignments som trackas ordentligt, "fixa" planen igen. Tyckte själv att TTK var bra där den var, förstår inte varför man ska börja pilla på den redan en månad efter release när man äntligen lärt sig hur alla vapen beter sig när det finns massvis med buggar att lösa.

Medlem

Bf ska ju vara inte CS. Argumentet att "sikta mot huvudet" tycker jag inte är bra i ett krigsspel. Visst, gör man det dör ju folk snabbare och så ska det ju vara. MEN, i ett krigsspel vill jag kunna blockera en väg med en mg44 och faktiskt vara ett hot. Inte en mindre irritation som gör 30% skada på en spelare innan denna hinner runt hörnet igen. Jag vill inte behöva träffa en fiende med 8 skott innan den dör. Det tar ju bort hela poängen med farliga kulsprutenästen. Hög ttk gynnar bara snipers som sitter längst bak på banan.
Det ska gynna en som spelare att spela både smart och taktiskt. Du SKA behöva tänka innan du kliver runt en husknut.
Tacka vet jag red orchestra och rising storm, där är det konstant sjukt intensivt och man måste alltid tänka sig för vad man gör. Där dör man av 1-2 skott av pistol och även om man dör mycket själv i början så LÄR man sig hur man klarar sig. Man blir helt enkelt en bättre spelare när man lär sig att ta rätt strider och tänka mer taktiskt istället för att bara springa rakt ut då det inte spelar någon roll ifall någon sitter med ett maskingevär i busken då de gör så lite skada ändå.

SoL
Medlem

I BF3 så spelade jag nästan enbart Hardcore, likadant i BF4 när det kom tills servrarna för hardcore började eka tomma.. Så när BF5 kom ut tog jag givetvis emot det nya spelläget med öppna armar.

Nu har inte jag spelat på några dagar mest på grund av alla jäkla buggar. Att dom börjar göra förändringar innan dom ens har städat upp dom värsta buggarna är för mig obegripligt.

Återigen så ska dom alltså dela upp spelarna, core läget finns att välja längst ner i listan på spellägen om jag förstått rätt? Som i tidigare BF så kommer väll core servrarna också bli tomma..

Medlem

Fast det borde väl bli så att core servrarna är de som är fulla? Hela communityn om man får tro YT och Reddit vill ju ha original TTK så då borde ju Core-servrarna vara de enda som är fulla? Eller kan det vara så att alla Reddit/YT proffsen hellre vill spela mot n00bs som de kan äga än att spela med de roliga TTK-reglerna, varför skulle annars core-servrarna stå tomma?

Skrivet av SoL:

I BF3 så spelade jag nästan enbart Hardcore, likadant i BF4 när det kom tills servrarna för hardcore började eka tomma.. Så när BF5 kom ut tog jag givetvis emot det nya spelläget med öppna armar.

Nu har inte jag spelat på några dagar mest på grund av alla jäkla buggar. Att dom börjar göra förändringar innan dom ens har städat upp dom värsta buggarna är för mig obegripligt.

Återigen så ska dom alltså dela upp spelarna, core läget finns att välja längst ner i listan på spellägen om jag förstått rätt? Som i tidigare BF så kommer väll core servrarna också bli tomma..

Medlem
Skrivet av JurgenRapp:

Fast det borde väl bli så att core servrarna är de som är fulla? Hela communityn om man får tro YT och Reddit vill ju ha original TTK så då borde ju Core-servrarna vara de enda som är fulla? Eller kan det vara så att alla Reddit/YT proffsen hellre vill spela mot n00bs som de kan äga än att spela med de roliga TTK-reglerna, varför skulle annars core-servrarna stå tomma?

Jag köper inte att alls att ny TTK främjar nybörjare, om något är de duktiga(re) svårare att döda. Hade gärna sett korrelationen. Det måste finnas bättre sätt att hjälpa nybörjare - gå på rank, eller annan statistik om tidigare K/D, poäng, och kör en matchmaking därifrån. För mig handlar det mer om den utstakade vägen och i vilken riktlinje DICE visar att de vill ta spelet, nu känns det som att man åsidosätter kärnspelaren till förmån för potentiella spelare (pengar, alltså). Ska man dessutom införa alla spellägen med ett "Core" blir det rörigt, omständigt och uppdelat. Skapa ett separat läge för nybörjare om det nu finns ett sådant behov, eller förbättra practice range, skapa ett bootcamp-läge. Det borde vara långtifrån omöjligt att närma sig win-win. Jag erfar i alla fall att den större delen av spelare är missnöjda (mig inkluderad) och jag tycker DICE gör det lite väl enkelt för sig själva.

Medlem

En klen ursäkt!, de borde göra ta tillbaka patchen, att endast få core på enskilda gamemodes och få servrar duger ICKE, verkar som de inte vill ha några kunder, de gör verkligen allt fel med detta BF, första trailer till första update, bara trampar fansen på tårna!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Är en battlefield Vet men i ärlighetens namn är jag smått förbannad över BF - V.

Nu lirar jag på xbox och kanske skiljer sig där något men över lag anser jag dom ställt till ett helvete med deras tweaks.

* Sniper gevär är lite av ett skämt , SMG från medic eller support class vapen med 3x zoom och du kissar på en sniper. ironiska är smg är close combat vapen. Även stört mig på då jag spelat sniper och mött support classer med SG12 Shotguns 1 shottar dig på 100m.

* Vet inte om covers existerar längre heller innan kunde du skjuta och slide bakom betong vägg mm görs detta nu så stendör du ändå liksom finns inget rim längre i den delen.

* Du tömmer ett helt magasin i någon som lubbar från dig han vänder sig om skjuter 1 skott (headshot) du stendör hänt SJUKT många gånger undrar vad % är body kontra head i deras data.

* Grafiken osv är snyggt i vanlig ordning men spelet känns lite CoD dö / spawn / dö / spawn i rapid fart. Bandages som du har är lite orelevanta då ofta hinner du aldrig använda dom då du tar massiv skada. 1 skott lämnar dig ofta med 13-20% hp.Bästa jag gillade med previous BF var lite large scale wars där du inte stendog på 2 sec som många gånger är nu med fel spawns osv.

* Som BF vet spelat sedan 1942 på PC och kört BF bad company 2 på boxen och 3,4 osv är man lite lost. Skulle fokuseras mycket på squads men i regel har du ingen större nytta av din squad då man tex dör 9/10ggr när man håller på ressa någon i din squad så helst skiter man i andra så slipper man dö.

* Irriterande som fan är med revive ligger på X på boxen och du måste stå speciellt nära för ressa vilket stör play sjukt mycket med ofta börjar du reload så fumlar man med hitta position för få upp ressen så är man lite stressad hittar läget och precis när du ska ressa ändras det igen så du reload igen. Går och remap key men finns ingen bra key på min dosa.

* Tråkiga är att community börjar redan gå lite bananas på ovan men även andra saker en del skriker om refund osv vilket jag kan förstå achivments försvinner för mej, svart skärm så går inte spela måste resetta boxen. ofta vid spawns A,B,C,D,E etc om dom är under attack hamnar du mitt i centrum och stendör. Händer ofta med du väljer spawna på A fast hamnar på B mer eller mindre.

* Tror förbannat många kör på konsol med mus & tangentbord tyvärr vilket gör din dosa till ett handikapp

Bf är ju BF men här finns absolut mycket att jobba med för Dice.

Medlem

Fan tkr nästan lite synd om spelet. Det är bra i sig, men alla beslut som tas gällande detta spel är bara fel, hela tiden, gång på gång. Det är synd för att det är ett bra spel i grunden Vilka är de som tar dessa beslut???

Medlem
Skrivet av epson55:

Fan tkr nästan lite synd om spelet. Det är bra i sig, men alla beslut som tas gällande detta spel är bara fel, hela tiden, gång på gång. Det är synd för att det är ett bra spel i grunden Vilka är de som tar dessa beslut???

Inte är det några gamers i alla fall

SoL
Medlem

Nej jag vet inte faktist, bara spekulerar. Av BF3/4 erfarenhet så vill jag minnas att hardcore servrarna var i stort sett tomma, ville man spela conquest så var det normal som gällde för det fanns inga hardcore servrar att välja på längre.

Sen att core läget ska finnas längs ner i listan gör spelarna förvirrade och tänker kanske inte på den ens utan väljer instinktivt normal conquest.

Skrivet av JurgenRapp:

Fast det borde väl bli så att core servrarna är de som är fulla? Hela communityn om man får tro YT och Reddit vill ju ha original TTK så då borde ju Core-servrarna vara de enda som är fulla? Eller kan det vara så att alla Reddit/YT proffsen hellre vill spela mot n00bs som de kan äga än att spela med de roliga TTK-reglerna, varför skulle annars core-servrarna stå tomma?

Skrivet av SoL:

Nej jag vet inte faktist, bara spekulerar. Av BF3/4 erfarenhet så vill jag minnas att hardcore servrarna var i stort sett tomma, ville man spela conquest så var det normal som gällde för det fanns inga hardcore servrar att välja på längre.

Sen att core läget ska finnas längs ner i listan gör spelarna förvirrade och tänker kanske inte på den ens utan väljer instinktivt normal conquest.

Samma sak gällde när dom introducerade 60hz servrar, folk förstår inte skillnaden och väljer bara något. Att det står core efter kommer förmodligen bara göra att casual spelarna kommer att unvika att välja dom.

Medlem

Officiellt statement precis - ändringarna reverseras imorgon.

Medlem

Jag tycker det är konstigt att man förpassar kärnan av spelarbasen till ett specialläge, istället för att skapa ett för de som inte klarar av den gamla ttk:n

Medlem

Goda nyheter på Battlefield forumet, TTK uppdateringen dras tillbaka imorgon!
Uppdateringen är enbart server-side så ingen klient uppdatering krävs.

https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/171793/battle...

Medlem

"Dice har fått skäll för att splittra spelarbasen, och en del hardcore-spelare uppskattar inte förändringar av detta slag."

Det jag läste var "1337 d00dz saknar dina n00bs att döda, och kan inte längre klaga på att vara den enda bra i laget, och alla andra suger. De är nu purkna för att få riktigt motstånd."

Fick jag det rätt?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

"Dice har fått skäll för att splittra spelarbasen, och en del hardcore-spelare uppskattar inte förändringar av detta slag."

Det jag läste var "1337 d00dz saknar dina n00bs att döda, och kan inte längre klaga på att vara den enda bra i laget, och alla andra suger. De är nu purkna för att få riktigt motstånd."

Fick jag det rätt?

Nej då, klarade mig bra i båda lägena. Jag hade roligare på Core läget dock och det är skönt att kunna spela Grand Operations med vanliga TTKn igen Bra val av DICE att dra tillbaka uppdateringen

Medlem
Skrivet av Mirage:

"Dice har fått skäll för att splittra spelarbasen, och en del hardcore-spelare uppskattar inte förändringar av detta slag."

Det jag läste var "1337 d00dz saknar dina n00bs att döda, och kan inte längre klaga på att vara den enda bra i laget, och alla andra suger. De är nu purkna för att få riktigt motstånd."

Fick jag det rätt?

Eftersom ttk’n gäller alla så skulle man kunna påstå att ”1337 d00dz” faktiskt gynnas av en högre sådan ,då det krävs bättre aim för att döda en motståndare. Om man då utgår ifrån att ”n00bs” har sämre aim d.v.s. Sedan har högre ttk fler nackdelar , tycker jag.

12
Skriv svar