Fysiska kopior av Kingdom Hearts 3 redan i cirkulation – en och en halv månad innan release

Robot
Fysiska kopior av Kingdom Hearts 3 redan i cirkulation – en och en halv månad innan release

Allvarlig läcka kommenteras av spelets regissör.

#kingdom-hearts-3, #leak, #kingdomhearts


Medlem

Fan vad värdelöst att inte hela spelet är med på skivan. Och de ser det som en slags feature?

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Fan vad värdelöst att inte hela spelet är med på skivan. Och de ser det som en slags feature?

Kanske är så enkelt att det inte fanns plats på skivan? Och sen säger de väl inte att det är en feature.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Kanske är så enkelt att det inte fanns plats på skivan? Och sen säger de väl inte att det är en feature.

Inte direkt, men de säger ju ändå typ att som tur är har de inte slutet med på skivan, så det kommer inte spoilas.

Gnällkuk
Skrivet av Nioreh:

Fan vad värdelöst att inte hela spelet är med på skivan. Och de ser det som en slags feature?

Well, det är ju i det här fallet rätt bra. Kanske är framtiden för att förhindra att spelen läcker, istället för klassika D1-patchen på förton GB så kanske det finns någon avkryptering och filer på typ några hundra megabyte istället.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Inte direkt, men de säger ju ändå typ att som tur är har de inte slutet med på skivan, så det kommer inte spoilas.

Och i det här fallet är det ju tur får man väl ändå säga. Självklart så suger dag1 patcher lika mycket som installationer på konsoler men det är ju tyvärr standard idag.

Edit:förstår dock inte varför de inte släppt spelet redan om det är färdigt. Att missa julhandeln är ju inget smart beslut precis.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Fan vad värdelöst att inte hela spelet är med på skivan. Och de ser det som en slags feature?

I fall produktionen av fysiska exemplar började den dag då spelet nått guld så skulle lansering dröja ytterligare några månader, bara för att producera fysiska exemplar.

Det förekommer dock. I dessa fall brukar däremot den digitala versionen då lanseras före.

Medlem

Jag trodde att sånt här var ganska enkelt att lösa genom att bara banna kontot som spelar spelet. 1,5 månad är långt innan recensions exemplar finns ute så det finns ingen risk för att banna recensenter.

Medlem

Synd för dom som sen köper spelet och inte har den uppkopplad om man inte får hela spelet.
Rätt värdelöst imo.

I det är "tur" i det här fallet gör det inte bättre.
Tycker en sån grej är allvarligare och borde rapporteras om än en läcka som inte är nå nytt phenomen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Synd för dom som sen köper spelet och inte har den uppkopplad om man inte får hela spelet.

Varför skulle det vara synd om dem? Koppla upp konsolen så är det löst. Eller du lever kanske i en alternativ verklighet där folk inte har internet.. Även om de har senaste konsolen.

Medlem

Förstår inte att folk kan sitta och försvara att man får slutet av spelet i en patch.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Varför skulle det vara synd om dem? Koppla upp konsolen så är det löst. Eller du lever kanske i en alternativ verklighet där folk inte har internet.. Även om de har senaste konsolen.

Jag själv sitter inte med nån konsol offline.
Men är verkligen ingen "alternativverklighet" att alla konsoler inte är uppkopplade mot internet.

Det är du som lever i en bubbla.
Vansinne att försvara detta att man köper ett spel men inte får med hela, när det är skiva dessutom.
Hoppas det står på fodralet tex internet connection required så fall


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag själv sitter inte med nån konsol offline.
Men är verkligen ingen "alternativverklighet" att alla konsoler inte är uppkopplade mot internet.

Det är du som lever i en bubbla.
Vansinne att försvara detta att man köper ett spel men inte får med hela, när det är skiva dessutom.
Hoppas det står på fodralet tex internet connection required så fall

Försvarar det lika lite som dag ett patcher. Men det är den tid vi lever i så att sitta och snacka om spel som om det vore 20 år sedan känns inte relevant. Det känns lite som när folk klagar för att företag slutar stödja ett lastgammalt operativsystem.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Försvarar det lika lite som dag ett patcher. Men det är den tid vi lever i så att sitta och snacka om spel som om det vore 20 år sedan känns inte relevant. Det känns lite som när folk klagar för att företag slutar stödja ett lastgammalt operativsystem.

Då kan de lika gärna skita i att sälja spelet fysiskt. Jag har inget emot digitala spel, men köper jag en fysisk kopia förväntar jag mig att åtminstone hela spelet är med. Jag har tagit upp detta i många trådar tidigare, att jag och många andra samlar på spel och har gjort det i flera årtionden. Förr eller senare kommer den där patch-servern släckas ned. Då sitter man och blir nobbad på slutet, som tillochmed enligt artikeln är det viktigaste av hela storyn!

Det är ingen avlägsen framtid vi pratar om heller. Se på Wii. Där var det tack och adjö till den digitala butiken i våras. När detta inträffar för nuvarande konsoller vet man aldrig. Jag är helt ok med att kanske sakna en performace-patch eller buggrättningar. Men hela spelet ska vara med, eller så får de skriva en FET varning att detta inte är fallet.

Nu har jag sedan en tid börjat leta upp sån information, och köper nu ofta spel när de släpps i GOTY-utgåva eller liknande omsläpp, när nödvändiga patchar är inkluderade.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Försvarar det lika lite som dag ett patcher. Men det är den tid vi lever i så att sitta och snacka om spel som om det vore 20 år sedan känns inte relevant. Det känns lite som när folk klagar för att företag slutar stödja ett lastgammalt operativsystem.

Det är ytterst relevant.
Utan day1 patch ska spelet endå gå att spela och hela spelet ska vara med.

Men dom kan "fixa felet" med att skriva det på fodralet så fall att internetuppkoppling är ett måste.
Som sagt, det finns många konsoler som står offline på olika ställen för att folk ska kunna spela.
Det ska tydligen inte vara för alla.

Jag tror dock om jag ska vara ärlig att detta är skitsnack, varför skulle spelet inte vara komplett? just lägligt för att det läckt?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Nioreh: Är det inte bättre och mer framtidssäkert att köpa alla spel digitalt och spara dessa på (så många som krävs) hårddiskar? Bättre för miljön och tar mindre plats tänker jag. Samt att du kan ladda ner secret ending till kingdom hearts 3. hihi.

@Molotov: Antar att vi får vara överens om att vara oense. Det är inte så att jag inte håller med dig om att spel bör vara kompletta spel när man köper dem men känner att den tiden är förbi. Sen att det skulle vara en viss skara människor som aldrig är online med sina konsoler kan jag visst köpa men att utveckla spel med denna minoritet i åtanke anser jag faktiskt helt onödigt. Spelutvecklare måste idag kunna utgå ifrån att deras publik har tillgång till internet utan att få skäll. Det kan ju alla andra som sysslar med teknik och mjukvara utan att få mothugg.

Medlem

@Sillgam
Nej det är ingen vidare upplevelse för en som jag. Jag vill ha en fysisk samling som jag äger på riktigt, inte nån digital leasingmodell. Blir jag less på spelsamlingen kan jag sälja den vidare i andra hand. Jag köper även en hel del spel jag missat begagnat. Ofta spel som inte längre går att köpa idag.

Måste säga att jag var positivt överraskad över exempelvis Red Dead Redemption 2, som faktiskt var färdigt och spelbart från början till slut utan krav på nedladdningar. Eloge till Rockstar. Detta trots att spelet är så stort att de var tvungna att skicka det på 2st blurayskivor.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

@Sillgam
Nej det är ingen vidare upplevelse för en som jag. Jag vill ha en fysisk samling som jag äger på riktigt, inte nån digital leasingmodell. Blir jag less på spelsamlingen kan jag sälja den vidare i andra hand. Jag köper även en hel del spel jag missat begagnat. Ofta spel som inte längre går att köpa idag.

Måste säga att jag var positivt överraskad över exempelvis Red Dead Redemption 2, som faktiskt var färdigt och spelbart från början till slut utan krav på nedladdningar. Eloge till Rockstar. Detta trots att spelet är så stort att de var tvungna att skicka det på 2st blurayskivor.

Nja nu överdriver du lite. Laddar du ner spelen och behåller så är det ju inte så att du påverkas om deras onlineservice läggs ner. Du har ju redan spelen på hårddisken och det kan de inte ta ifrån dig. Låter mer som att du är intresserad av att ha en stor fysisk samling och det intresset får du gärna ha. Jag köper själv fysiska konsolspel just p.g.a. att jag kan sälja när jag är färdig med dem (om jag nu inte älskar spelen och vet att jag vill återvända i framtiden).

Bara för att jag är nyfiken skulle jag gärna vilja veta vilka spel du har som inte längre går att få tag på. Eller du syftar kanske på att de inte finns i fysiskt format längre?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Varför skulle det vara synd om dem? Koppla upp konsolen så är det löst. Eller du lever kanske i en alternativ verklighet där folk inte har internet.. Även om de har senaste konsolen.

Det är fortfarande oerhört många som inte har någon stabil fiberanslutning, även om de skulle vilja.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Det är fortfarande oerhört många som inte har någon stabil fiberanslutning, även om de skulle vilja.

Jag är en sådan som inte har fiber. Men som tur är så behöver man inte fiber för att ladda ner saker från nätet.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Nja nu överdriver du lite. Laddar du ner spelen och behåller så är det ju inte så att du påverkas om deras onlineservice läggs ner. Du har ju redan spelen på hårddisken och det kan de inte ta ifrån dig. Låter mer som att du är intresserad av att ha en stor fysisk samling och det intresset får du gärna ha. Jag köper själv fysiska konsolspel just p.g.a. att jag kan sälja när jag är färdig med dem (om jag nu inte älskar spelen och vet att jag vill återvända i framtiden).

Bara för att jag är nyfiken skulle jag gärna vilja veta vilka spel du har som inte längre går att få tag på. Eller du syftar kanske på att de inte finns i fysiskt format längre?

De flesta spel som inte är moderna går inte längre att köpa. Förra generationen och bakåt (spelar mycket äldre grejer också, 80- och 90-tal). Det är ju mest "first party"-spel och greatest hits som säljs i digitala versioner bakåtkompatibla idag på xbox och ps4. Licensierade grejer säljs med utbytt musik när rättigheterna tar slut, eller inte alls om det är en licens från någon film eller liknande.

Redan nu finns det en hel drös med spel som bara släpptes digitalt som inte längre går att köpa. Enda sättet att spela dessa idag är med en moddad konsoll och piratkopior. Många bra från Xbox live arcade, och hela Wii-butiken. Det tycker jag är sjukt tråkigt. Hade gärna köpt vissa som fysiska kopior.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Jag är en sådan som inte har fiber. Men som tur är så behöver man inte fiber för att ladda ner saker från nätet.

Nej det är visserligen sant. Det enda som krävs är lite mer tålamod.

Personligen så har jag absolut inget emot att kanske få vänta någon eller ett par dagar extra för att ladda ned ett spel. Men vissa klarar inte av det.

1
Skriv svar