Den stora JRPG-tråden

Medlem
Skrivet av Fader Konungen:

Klarade nyss Trails of Cold Steel till PS4.

[… positivt och negativt …]

Men nu har man sett slutet på första spelet och oerhört hypead för del två (och tre och fyra), tänkte börja nästa helg.

Jag trodde inte att du skulle få blodtand efter du rada upp allt det negativa.

Är de nästkommande spelen mer actioninriktade?

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skrivet av Hanzo:

Jag trodde inte att du skulle få blodtand efter du rada upp allt det negativa.

Är de nästkommande spelen mer actioninriktade?

Jag beskrev ju ändå spelet "som kanske det bästa JRPG-spelet jag spelat den här sidan av PS2-eran" så jag skulle säja att det goda ändå överväger det dåliga. Hur som helst en intressant handling så jag ger mig i kast med nästa del på lördag.:)

Skulle dock ljuga om jag inte skrev att jag har känt en känsla väldigt lik ångest under tiden som jag spelat med vetskapen om att det kommer tre spel till efter. Satt och googla nyss och tydligen är tredje spelets manus 2,4 gånger så stort som Witcher 3...

https://www.siliconera.com/the-legend-of-heroes-trails-of-col...

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem
Skrivet av Fader Konungen:

Jag beskrev ju ändå spelet "som kanske det bästa JRPG-spelet jag spelat den här sidan av PS2-eran" så jag skulle säja att det goda ändå överväger det dåliga. Hur som helst en intressant handling så jag ger mig i kast med nästa del på lördag.:)

Skulle dock ljuga om jag inte skrev att jag har känt en känsla väldigt lik ångest under tiden som jag spelat med vetskapen om att det kommer tre spel till efter. Satt och googla nyss och tydligen är tredje spelets manus 2,4 gånger så stort som Witcher 3...

https://www.siliconera.com/the-legend-of-heroes-trails-of-col...

Jag tror jag vägde in min egna subjektiva åsikt till utdragna/tjatiga dialoger. Jag är nog oftast mer gameplay-fokuserad över story i JRPG. Fast det kanske beror på. När jag läste din text fick jag iallafall upplevelsen att det var riktigt segt.

Det märks att den eller de författarna till serien älskar att skriva en djup story.

Du kanske får köra samma strategi igen då. Varva spelet med annat.

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skrivet av Hanzo:

Jag tror jag vägde in min egna subjektiva åsikt till utdragna/tjatiga dialoger. Jag är nog oftast mer gameplay-fokuserad över story i JRPG. Fast det kanske beror på. När jag läste din text fick jag iallafall upplevelsen att det var riktigt segt.

Det märks att den eller de författarna till serien älskar att skriva en djup story.

Du kanske får köra samma strategi igen då. Varva spelet med annat.

Nej, jag håller med dig. Vill absolut ha en tung gameplay-del jag med i de flesta fall. I det här fallet kan jag inte undvika att jämföra med Golden Sun 2. Det spelet var också väldigt tungt på text (som jag minns det) men hade också ett traditionell (men ändå innovativt) turnbased battle-system. Hade Trails of Cold Steel haft samma proportioner mellan worldbuilding och action som det spelet hade jag nog inte suttit här och gnällt idag. Snarare haft ett nytt favoritspel.

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Skriv svar