Spelutvecklare avslöjar sina värsta synder
Helikopterkod i Star Wars: Battlefront, krympande djur i Black & White (samt läbbigt easter egg) och mer erkännanden om hur spel faktiskt fungerar bakom kulisserna.
#buggar, #mcgyver, #silvertejp
Jag tycker deras uppfinningsrikedom när de ska kringgå buggar de inte vet hur man fixar, eller olika designproblem är väldigt intresssanta... helt underbar läsning!
Håller med! Älskar dessa. "Horse now behave as normal pants." är underbar.
https://twitter.com/munocard/status/1074072856215109633
Denna var lätt bäst imo
@kebbe: Du tror inte det beror på att dom har väldigt strikta avtal för vad anställda får prata om? Det tror jag. Jobbar för ett stort internationellt mjukvaruföretag och det händer inte allt för sällan att det måste hackas runt problem i kod för att hinna med deadlines. Det jobbas aktivt mot att det det ska behöva hända, men det gör det fortfarande när det verkligen behövs.
@kebbe: Du tror inte det beror på att dom har väldigt strikta avtal för vad anställda får prata om? Det tror jag. Jobbar för ett stort internationellt mjukvaruföretag och det händer inte allt för sällan att det måste hackas runt problem i kod för att hinna med deadlines. Det jobbas aktivt mot att det det ska behöva hända, men det gör det fortfarande när det verkligen behövs.
Tror det är skillnad på några som ser ett problem och lägger resurser på att lösa det under 8 år av utveckling från mer än 3000 anställda, och några som ser ett problem och söker efter en silvertejpslösning som är bra nog för att kunden "nog inte märker".
@kebbe: Du menar som WoW's quest system fungerande enbart på kills och för att ha andra quests så var det en osynlig kanin LÅNGT borta som dog när du gjorde en del av questet?
Utbildar mig som spelprogrammerare och work-arounds är en STOR del av spelprogrammering. Lite därför uttrycket "Its not a bug, its a feature." existerar.
"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."
Jag är förvånad att FZ inte tog med den här klassikern också!
https://www.geek.com/games/a-train-you-ride-in-fallout-3-is-a...
Har för mig att i Anarchy Online hade dom osynliga leets som script-triggers
Såna här berättelser är roliga
stämmer till 100%, fått det bekräftat från en fd. klasskamrat som sedermera jobbade på FC och AO under ett antal år
Tror det är skillnad på några som ser ett problem och lägger resurser på att lösa det under 8 år av utveckling från mer än 3000 anställda, och några som ser ett problem och söker efter en silvertejpslösning som är bra nog för att kunden "nog inte märker".
Större spel har garanterat fler fullösningar än små spel, på grund av antal anställda och hur länge man arbetar på det.