Battlefield V:s kritiserade balansändringar dras tillbaka

Medlem

Varför inte bara ha ett gäng servers för nybörjare som har upp till viss level eller xp? Då kommer inte jag och andra rävar in och förstör

Medlem
Skrivet av Zenox:

Varför inte bara ha ett gäng servers för nybörjare som har upp till viss level eller xp? Då kommer inte jag och andra rävar in och förstör

Det är kanske ingen dum idé

Medlem

Är det ens möjligt att göra BF fanboysen nöjda, tror inte det!


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Syrfid:

Det är väl ett rätt så kluvet beslut. Spelet har problem och att nya oerfarna spelare blir fullkomligt mosade i BFV med den TTK som nu återinförs. Detta har gjort att de slutar spela och EA vill såklart ha så mycket spelare som möjligt som kan köpa deras skins etc för riktiga pengar.

Jag är en gammal BF räv som varit med sen 1942 tiden och BFV känns för mig som ett CoD, det är helt enkelt ett väldigt snabbt spel och jag balanserar runt ett kd på 1 med något fler vunna matcher än förlorade. Jag spelar the objective (vad heter det på svenska?) vilket gör att det blir massor med insta death. Jag ser inte vem som skjuter på mig, inte varifrån och hinner inte göra mycket åt det.

Den lägre ttk löste delvis detta, mitt kd gick upp de här dagarna och jag våga spela lite aggresivare då jag ofta hann i skydd vid beskjutning och kunde kontra (detta är då endast min upplevelse).

Nya spelare som ansluter nu i jul kommer att få ett varmt välkomnande, vi som kört ett tag har bra upplåsningar på vapen som vi spelat in oss med, vi känner till de flesta choke points och de kommer att dö som flugor. De kommer inte att ptfo eftersom de inte känner till flera av spellägena och de kommer att börja campa för att ha en chans att över huvudtaget döda någon. Sen tror jag de tröttnar.

Vad åtterställningen nu gör är att vi kommer ha eliten som sitter med KD på 2.0 till 4.0 per match mot idag 1.5-3.0. Vi kommer att få noobsen som blir kanonmat och inte ens kan drömma om ett KD på över 1 å så kommer säkert vi gamla rävar att harva runt ett tag till med våra kd runt 1-1.5 som vi får enbart på erfarenhet av spel.
Men jag ser inte riktigt hur EA ska lyckas attrahera både eliten och nybörjarna samtidigt så som spelet är utformat idag.

Dom stora massorna verkar inte ha några problem med låg TTK med tanke på hur populärt CoD serien är. Personligen föredrar jag låg TTK eftersom jag hatar att sänka ett halvdussin skott i någon utan att döda den.

Inaktiv

Fan va kass. Har febrilt letat efter hardcore läge i detta. Blir nog till att returnera spelet. Något jag nog aldrig gjort tidigare.

Medlem
Skrivet av Haziza:

Är det ens möjligt att göra BF fanboysen nöjda, tror inte det!

Tror det är sant om praktiskt taget alla fanbases. Tenderar att finnas faktioner som vill två totalt olika saker. You can't please everybody.

Medlem

Jag misstänker den riktiga anledningen till att de drog tillbaka patchen var att de glömt genuscertifiera den.


signatur

I drank what?

Medlem

När jag "quakespelar" i tajta miljöer med pickan framme reagerar jag på att jag kan airmova en u-sväng runt ett hörn och dö 5 meter bakom skydd och 2 vinklar bort mot för shootern. Helt klart en slapp tickrate/nätkod/hitreg/favorsystem men all in all kul spel ✌️

Medlem

Nya Panzermapen är tvärnice x) Mer sånt.
Hjärndött Conquest material med mkt fordon, tanks och flygplan.
Sen ett par motsvarande maps från Stilla havet theatern, med Midway, Guadalcanal etc innehållande subs och battleships x))))

Medlem

När fan ska dom fatta att enda sättet att locka nya spelare i stora antal till dagens BF är genom att förse med coola features som just ovanstående fordon. Maps fokuserade på luft, sjö och land strider. Fantastiskt det hade vart. Hade vart större dragplåster än Heistmode till GTA: Online haha.
Släpp dessutom modverktyg och låt BF community göra det de gör bäst.
Forgotten Hope V vore ngt av en dröm.
Släpp hardcoremode pronto.
Samt fler arméer och teatrar, balansera dessa mot varandra så de verkligen ger olika fördelar att spela som Japan elr Amerikan. Ett simpelt sätt att göra detta på är att balansera fordonen ännu hårdare, genom att ge olika fördelar till Tyskarnas t,ex tanks medans japanernas Zero är väldigt effektivt fighterplan, exempelvis. .

Medlem

@zumo: Flera armeer och teatrar kommer så småningom i Tides of War, det är väl det negativa med den här approachen tycker jag att man troligen får vänta länge på att få se amerikanerna, ryssarna och japanerna i spelet. Tanken är ganska bra, att släppa nytt material i den ordning som det hände i spelet, men i verkligheten gör det att spelet känns väldigt tomt just nu.

För övrigt tycker jag BFV är riktigt bra och dem har gjort många bra saker när det gäller gameplay. MEN jag gillar inte hur progression funkar, menyer och UI behöver ses över, fler kartor behövs. Och nu när vi inte har Premium är jag lite orolig att vi bara kommer få se ett fåtal kartor för varke kapitel i Tides of War. BF1 fick så många som 6 kartor i vissa DLC, det tror jag inte vi kommer få se här.

Där håller jag med dig att man definitivt borde släppa åtminstone en kart-editor och låta communityn hjälpa till med content.
Satt själv och gjorde kartor till BF1942 och Silent Heroes modden för många år sedan. Visst kan det vara så att Frostbite motorn är svårare att jobba med, men ger man bara fansen möjligheten så lär dem sig ju. Kanske man skulle kunna släppa ett begränsat verktyg där man kan skapa kartor med mindre förstörelse och enbart Conquest, domination och TDM. Det hade varit någonting iaf

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Bara positivt tycker jag! Den nya TTK-modellen skruvade till vapenbalansen rejält och gjorde skjutandet mindre responsivt.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Grafik: GTX 960M
Moderkort: Raccolto Nero d'Avola Cabernet Sauvignon Organic , 2017

Medlem

Dice är ju högst nerviga efter Battlefront märker man.
De borde suttit lugnt i båten, patchat buggar och droppat content utanför sin Tides of War-plan som positiva överraskningar *givetvis planerade och välbyggda.
Man kunde snott ihop en julkarta som bara var spelbar i december tex med hus från Narvik och berg från fjäll med en stor julgran i mitten typ.
Annars ett toppenspel och ett stort kliv från BF1s helt värdelösa gunplay. Snyggt och skönt att slippa all spotting och autoheal (spelat mest Hardcore i Bf3/4).

Medlem
Skrivet av Syrfid:

Det är väl ett rätt så kluvet beslut. Spelet har problem och att nya oerfarna spelare blir fullkomligt mosade i BFV med den TTK som nu återinförs. Detta har gjort att de slutar spela och EA vill såklart ha så mycket spelare som möjligt som kan köpa deras skins etc för riktiga pengar.

Jag är en gammal BF räv som varit med sen 1942 tiden och BFV känns för mig som ett CoD, det är helt enkelt ett väldigt snabbt spel och jag balanserar runt ett kd på 1 med något fler vunna matcher än förlorade. Jag spelar the objective (vad heter det på svenska?) vilket gör att det blir massor med insta death. Jag ser inte vem som skjuter på mig, inte varifrån och hinner inte göra mycket åt det.

Den lägre ttk löste delvis detta, mitt kd gick upp de här dagarna och jag våga spela lite aggresivare då jag ofta hann i skydd vid beskjutning och kunde kontra (detta är då endast min upplevelse).

Nya spelare som ansluter nu i jul kommer att få ett varmt välkomnande, vi som kört ett tag har bra upplåsningar på vapen som vi spelat in oss med, vi känner till de flesta choke points och de kommer att dö som flugor. De kommer inte att ptfo eftersom de inte känner till flera av spellägena och de kommer att börja campa för att ha en chans att över huvudtaget döda någon. Sen tror jag de tröttnar.

Vad åtterställningen nu gör är att vi kommer ha eliten som sitter med KD på 2.0 till 4.0 per match mot idag 1.5-3.0. Vi kommer att få noobsen som blir kanonmat och inte ens kan drömma om ett KD på över 1 å så kommer säkert vi gamla rävar att harva runt ett tag till med våra kd runt 1-1.5 som vi får enbart på erfarenhet av spel.
Men jag ser inte riktigt hur EA ska lyckas attrahera både eliten och nybörjarna samtidigt så som spelet är utformat idag.

Jag har kört BF sedan BF1942, och snittar 2.5 i kdr genom att PTFO, och förstår inte riktigt logiken i vad du eller Dice försöker säga. Om det med nya TTK:n tar ca. 20-30% längre tid att döda någon och inget har ändrats i form av rekyl, så innebär ju det att skilltaket för att döda en motståndare precis gått upp. Det är ju inte bara svårare att döda någon för BF-veteraner som oss, utan även för nybörjarna. I min värld låter det som att de spelarna som kört sedan release och lärt sig rekylmönster och fått in en känsla för vapnena kommer ha ännu större försprång mot nybörjare. Sedan var det ju dessutom näst intill omöjligt att flanka och plocka 4-5 pers med nya TTK:n då det helt enkelt tar för lång tid att döda en motståndare.

Att folk som kört ett spel ett tag, och lärt sig både vapnen och kartor i form av genvägar och choke points, kommer krossa spelare som kört en halvtimme totalt är väl ganska sjävförklarligt. Det kommer ju inte ändras av att det går snabbare eller långsammare för ALLA SPELARE att döda en motståndare. Det enda man kan göra är ju att lära sig kartorna och vapnena och ta revansch. Min KDR har inte påverkats nämnvärt av TTK-ändringen och det tror jag gäller majoriteten. Jag får mina kills genom att sikta, flanka, och vara allmänt vaksam, och de flesta får jag inte genom att göra mig själv sårbar. Däremot blev spelet väldigt mycket tråkigare och en av de få egenskaperna som spelet fått genomgående positiv kritik för, blev som en kopia av BF1. Med det sagt, så innebär mitt snitt med 2.5 i KDR fortfarande rundor som ligger runt 4-11 (ovanligt men händer absolut) upp till 82-6, beroende på hur jag spelar en viss runda. Min score/min gick ned med 100 poäng i minuten när jag skulle spela färdigt Recon klassen. Inte ovanligt att skaer och ting går upp och ned.

Sedan är väl kanske den viktigaste biten av hela den här diskussionen att vi vet inte alls att nya spelare hoppar av BFV pga att det går så fort att dö. Det är något som EA sagt, men de har inte visat något belägg för varför det skulle stämma på något sätt. Jag tror personligen att alla buggar i spelet som stundtals gör att det känns helt trasigt, att gameplay-progression är sönder, etc. är något som bidrar mycket mer men EA skulle ju aldrig officiellt gå ut och säga "Våran produkt är så trasig att nya spelare inte stannar kvar, vi håller just nu på att fundera på hur vi kan göra så att produkten inte är helt sönder".

Skrivet av Syrfid:

Det är väl inte konstigt alls.
Kollar du på Jackfrags etc på youtube visar de i princip bara videos på hur de radar upp KD och var de ligger i listan.
Det är sällan du ser videor med duktigt squadplay och hur du ska göra för att vinna matchen. Allt handlar om KD.
KD är viktigt för många, för mig är det viktigt att: 1 ha roligt, 2: vinna matcher och 3 ha ett långsiktigt på över 1.0 (du kan ha andra anledningar till att spela). Nu lirar jag med SRS sen BF2 och vi duktiga och spelar på the objective konstant men det kan vara rätt så ensamt att åka runt och ta flaggor för att bli nermejjade av en enskild campare. Det blir inte 1, det hjälper inte laget att uppnå 2 och jag känner mig otillfredställd 3.

KD är verkligen helt vid sidan om hur Battlefield serien alltid spelas. Du kan vara bästa på servern med 0-20 utan problem. JackFrags råkar ju vara en väldigt duktig spelare som får mycket kills. Han är duktig på shooters helt enkelt. Men i näst intill alla hans videos så kör han public servers och kör PTFO, så det är ett väldigt dåligt exempel på vad du vill säga. Det är därför han hamnar där han gör på listorna. De videos han lägger upp där han kör med polare i squad och chatt så brukar de ju fullkomligt köra över andra laget.

Medlem
Skrivet av oscarstegland:

Jag har kört BF sedan BF1942, och snittar 2.5 i kdr genom att PTFO, och förstår inte riktigt logiken i vad du eller Dice försöker säga. Om det med nya TTK:n tar ca. 20-30% längre tid att döda någon och inget har ändrats i form av rekyl, så innebär ju det att skilltaket för att döda en motståndare precis gått upp. Det är ju inte bara svårare att döda någon för BF-veteraner som oss, utan även för nybörjarna. I min värld låter det som att de spelarna som kört sedan release och lärt sig rekylmönster och fått in en känsla för vapnena kommer ha ännu större försprång mot nybörjare. Sedan var det ju dessutom näst intill omöjligt att flanka och plocka 4-5 pers med nya TTK:n då det helt enkelt tar för lång tid att döda en motståndare.

Att folk som kört ett spel ett tag, och lärt sig både vapnen och kartor i form av genvägar och choke points, kommer krossa spelare som kört en halvtimme totalt är väl ganska sjävförklarligt. Det kommer ju inte ändras av att det går snabbare eller långsammare för ALLA SPELARE att döda en motståndare. Det enda man kan göra är ju att lära sig kartorna och vapnena och ta revansch. Min KDR har inte påverkats nämnvärt av TTK-ändringen och det tror jag gäller majoriteten. Jag får mina kills genom att sikta, flanka, och vara allmänt vaksam, och de flesta får jag inte genom att göra mig själv sårbar. Däremot blev spelet väldigt mycket tråkigare och en av de få egenskaperna som spelet fått genomgående positiv kritik för, blev som en kopia av BF1. Med det sagt, så innebär mitt snitt med 2.5 i KDR fortfarande rundor som ligger runt 4-11 (ovanligt men händer absolut) upp till 82-6, beroende på hur jag spelar en viss runda. Min score/min gick ned med 100 poäng i minuten när jag skulle spela färdigt Recon klassen. Inte ovanligt att skaer och ting går upp och ned.

Sedan är väl kanske den viktigaste biten av hela den här diskussionen att vi vet inte alls att nya spelare hoppar av BFV pga att det går så fort att dö. Det är något som EA sagt, men de har inte visat något belägg för varför det skulle stämma på något sätt. Jag tror personligen att alla buggar i spelet som stundtals gör att det känns helt trasigt, att gameplay-progression är sönder, etc. är något som bidrar mycket mer men EA skulle ju aldrig officiellt gå ut och säga "Våran produkt är så trasig att nya spelare inte stannar kvar, vi håller just nu på att fundera på hur vi kan göra så att produkten inte är helt sönder".

KD är verkligen helt vid sidan om hur Battlefield serien alltid spelas. Du kan vara bästa på servern med 0-20 utan problem. JackFrags råkar ju vara en väldigt duktig spelare som får mycket kills. Han är duktig på shooters helt enkelt. Men i näst intill alla hans videos så kör han public servers och kör PTFO, så det är ett väldigt dåligt exempel på vad du vill säga. Det är därför han hamnar där han gör på listorna. De videos han lägger upp där han kör med polare i squad och chatt så brukar de ju fullkomligt köra över andra laget.

Jag har återigen fel och någon jätteduktig spelare som du har rätt. Grattis!

Jag har slutat spela, för min del är det en stor skillnad med nya och gamla ttk men det är givetvis min upplevelse det är fel på.
Hoppas du kommer att ha fortsatt roligt och att du får många kills nu när julnoobarna kommer.

12
Skriv svar