Lunchlådor? Lootlådor!? Är Fallout 76 på väg att få pay to win-system?

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Nä, men fallout 76 är inte ens i närheten så buggigt och ospelbart som pubg var på konsol vid release. Oftast är det bara animationer på olika saker och monster som buggar ibland.

Dom har fixat ganska mycket nu efter alla patcher.

Visst det finns säkert buggar som andra spelare får som jag aldrig får. Ser videor på folk som spelar och grafiken buggar ur totalt för dom, terräng och sånt försvinner, men dom kanske har en jättegammal dator som inte klarar av spelet.

kanske inte klarar av spelet? kanske fråga vilken dator dom har?
har testat gått in på random videor på twitch/fallout76 & 100-200 visningar/video. wow det är ju verkligen jätte mycket.

Medlem
Skrivet av Xcalibur:

kanske inte klarar av spelet? kanske fråga vilken dator dom har?
har testat gått in på random videor på twitch/fallout76 om 100-200 visningar/video. wow det är ju jätte mycket.

Klart dom har dåliga datorer, spelet laggar as mycket för dom och så laddar texturerna som om dom har slut på minne i grafikkortet. Spelet har nästan lika mångar visningar som BF V just nu vid denna tidpunkten.

Fortnite har mer visningar en alla spelen, det måste va bästa spelet som finns då.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Klart dom har dåliga datorer, spelet laggar as mycket för dom och så laddar texturerna som om dom har slut på minne i grafikkortet. Spelet har mer visningar än BF V just nu vid denna tidpunkten.

skulle du kunna länka till dom videor som du sett där Fallout76 inte fungerar.

är BF V ett bra spel ?
om nu fallout 76 är ett så bra spel varför rear dom det för 200kr efter 2 månader ?

finns ju många andra spel som man kan jämföra med
Call of Duty: Black Ops 4
Marvel's Spider-Man
Farcry 5

Medlem
Skrivet av Xcalibur:

skulle du kunna länka till dom videor som du sett där Fallout76 inte fungerar.

är BF V ett bra spel ?
om nu fallout 76 är ett så bra spel varför rear dom det för 200kr efter 2 månader ?

finns ju många andra spel som man kan jämföra med
Call of Duty: Black Ops 4
Marvel's Spider-Man
Farcry 5

Red Dead Redemption 2 släpptes nyligen kanske? Sen undrar jag om Black Ops 4 säljer så bra när activition blizzard aktier har sjunkigt extremt mycket senaste tiden.

Tror det var från denna videon jag kollade på. Enda buggen som jag har fått som finns i videon är den deformerade ghoulen. Jag borde ha sett någon av dom andra när jag passerar lvl 180 snart, men det har jag inte.

Dom buggarna som jag brukar få är scorched human riktar vapnet uppåt när dom skjuter mot en med tvåhandade vapen. Sen ibland att huvud och benen blir långa ibland när dom dör. Animationerna när man går in och ur power armorn inte funkar riktigt ibland. Men dom på den videon var ju helt extrema. Om dom fanns i betan eller något. Den enda jag har sett från videon är den deformerade ghoulen, den buggen finns fortfarande kvar.

Som sagt, är det precis som första månaderna när man spelade skyrim. Där såg man drakar som flög baklänges och jättar som slog iväg en till månen. Man kunde pick pocka bort deras kläder osv.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Red Dead Redemption 2 släpptes nyligen kanske? Sen undrar jag om Black Ops 4 säljer så bra när activition blizzard aktier har sjunkigt extremt mycket senaste tiden.

https://www.youtube.com/watch?v=AGOGN11IyBo

Tror det var från denna videon jag kollade på. Enda buggen som jag har fått som finns i videon är den deformerade ghoulen. Jag borde ha sett någon av dom andra när jag passerar lvl 180 snart, men det har jag inte.

Dom buggarna som jag brukar få är scorched human riktar vapnet uppåt när dom skjuter mot en med tvåhandade vapen. Sen ibland att huvud och benen blir långa ibland när dom dör. Och lite andra småbuggar här och där. Men dom på den videon var ju helt extrema. Om dom fanns i betan eller något. Den enda jag har sett från videon är den deformerade ghoulen, den buggen finns fortfarande kvar.

ja men då är det konstaterat att Memology 101 dator inte klarar av fallout76 & det är därför det är så mycket fel,
alla andra som också får fel har ju helt klart sämre datorer då din bara har några buggar ibland.

och det är så många fler som tycker om Fallout76 än ogillar spelet, varför jo det är färre som tittar på BF5
nu när jag äntligen ser logiken, hur kunde ja ha så fel.

Medlem

@Xcalibur: Jag vet inte heller om några av buggarna videon är på konsol heller, kan bara säga hur spelet funkar för mig och jag spelar på pc. Buggarna på videon var extrema, och troligtvist patchade efter betan. Han som gjorde videon verkar ha en potatisdator iaf. Aja natti.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Xcalibur:

så twitch kanaler är objektiva?
och hur du har kommit underfund att det är fler som gillar spelet pga att det finns Fallout76 "kanaler"
om man ser på försäljning av fallout 76 är det objektivt?

Du skrev att ingenting fungerar. Folk som spelar visar svart på vitt att du har fel.

Du får hålla koll på vad du själv skriver.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Du skrev att ingenting fungerar. Folk som spelar visar svart på vitt att du har fel.

Du får hålla koll på vad du själv skriver.

jag är uppe i över 30 timmar speltid med fallout76, men har också sagt "ingenting fungerar" vad tror du att jag gör? stirrar in i en svart skräm.
kanske jag har motbevisat mig själv, eller har en annan åsikt vad "ingenting fungerar" betyder.
kan vi återgå till diskussionen hur många som Gillar/ogillar FO76.?

@rmpyro: upp till bevis har skickat en fråga vilken dator han har.

Medlem
Skrivet av Xcalibur:

jag är uppe i över 30 timmar speltid med fallout76, men har också sagt "ingenting fungerar" vad tror du att jag gör? stirrar in i en svart skräm.
kanske jag har motbevisat mig själv, eller har en annan åsikt vad "ingenting fungerar" betyder.
kan vi återgå till diskussionen hur många som Gillar/ogillar FO76.?

@rmpyro: upp till bevis har skickat en fråga vilken dator han har.

Gör så, men förväntar mig inget imponerande efter hans videor på rainbow six siege. Spelet fungerar för mig, antar att du också kanske kör med en potatis dator då.

Sen att folk gillar spelet eller inte är en smaksak. Ser fler och fler nya spelare på servrarna jag spelar på. Sen vet jag inte om dom gillar spelet eller inte, det finns en hel del som gör det. Annars skulle det aldrig finnas så många hög lvlade i spelet. Det krävs 100-tals timmar för att komma till dom lvlarna som dom spelar på.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Gör så, men förväntar mig inget imponerande efter hans videor på rainbow six siege. Spelet fungerar för mig, antar att du också kanske kör med en potatis dator då.

Sen att folk gillar spelet eller inte är en smaksak. Ser fler och fler nya spelare på servrarna jag spelar på. Sen vet jag inte om dom gillar spelet eller inte, det finns en hel del som gör det. Annars skulle det aldrig finnas så många hög lvlade i spelet. Det krävs 100-tals timmar för att komma till dom lvlarna som dom spelar på.

exakt, att det finns dom som är +100lvl FO76 & du har sett fler som "spelar" bevisar att jag är i minoritet.

Medlem
Skrivet av Xcalibur:

exakt, att det finns dom som är +100lvl FO76 & du har sett fler som "spelar" bevisar att jag är i minoritet.

Jag har ingen aning hur många totalt som spelar. Du får fråga Bethesda. Dom lade ut ett press meddelande och sa att det var miljoner spelade spelet, och väldigt mycket. Det är det enda informationen jag har fått iaf.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Dom lade ut ett press meddelande och sa att det var miljoner spelade spelet,

Ganska roligt att Todd howard sweet little lies har blivit ett meme

Medlem
Skrivet av Xcalibur:

Ganska roligt att Todd howard sweet little lies har blivit ett meme

På tal om det, så låter det lite som att du ljuger lite med


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

På tal om det, så låter det lite som att du ljuger lite med

du får gärna använda citera funktionen för den delen.
att markera en text & trycka på B ikonengör att texten blir fet

det är bara 4 sidor i denna tråd så citera dom delar du tycker är märkliga & använda fet stil borde vara enkelt.

Medlem
Skrivet av Xcalibur:

du får gärna använda citera funktionen för den delen.
att markera en text & trycka på B ikonengör att texten blir fet

det är bara 4 sidor i denna tråd så citera dom delar du tycker är märkliga & använda fet stil borde vara enkelt.

Du säger att ingenting fungerar, nämn vad det är i spelet som inte fungerar.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Du säger att ingenting fungerar, nämn vad det är i spelet som inte fungerar.

Npc i T-pose.
utdragna/gliched npc där kroppsdelar flyter runt långt uppe i luften.
powerarmor bugg där din karaktär blir utdragen.
+20lvl npc som är precis dit du ska med questet. =du dör
Npc som inte tar skada.
server krash & du blir kickad från servern. behöver kanske inte förklaras.
att ens budget för ens bas & blueprint är så olika att du inte kan spara allt,
du kan ha typ 1x1 vägg / skolåda med 4turrets, några tomater & lite majs.
blir svårt skapa mer adhesive för att reparera vapen om du inte kan ha en farm.

kan nog lägga till fler saker senare.

Medlem
Skrivet av Xcalibur:

Npc i T-pose.

T-pose har jag aldrig sett på någon fiende, förutom på den videon då. Fixades kanske på betan eller så är det bara endel som får den buggen.

Citat:

utdragna/gliched npc där kroppsdelar flyter runt långt uppe i luften.
powerarmor bugg där din karaktär blir utdragen.

Power armor buggen fixades för 3 patcher sedan.

Citat:

+20lvl npc som är precis dit du ska med questet. =du dör

Att questsen blir svårare och svårare har med spel designen med att göra, inte meningen att lvl 5 snubbar ska döda Scorch Queen. Står vilken level zonerna är rekommenderade för också.

Citat:

Npc som inte tar skada.

Fixade dom förra patchen.

Citat:

server krash & du blir kickad från servern. behöver kanske inte förklaras.

Händer på alla online spel. Oftare på nya spel.

Citat:

att ens budget för ens bas & blueprint är så olika att du inte kan spara allt,
du kan ha typ 1x1 vägg / skolåda med 4turrets, några tomater & lite majs.
blir svårt skapa mer adhesive för att reparera vapen om du inte kan ha en farm.

En turret, tar 15% av ens budget, blue prints är bara där för att bygga ut nya baser om du har rivit din bas. Om du flyttar din bas behövs inga blueprints, allt läggs i storage. Saker i storagen tar plats i budgeten, så man får lägga ut byggnaderna igen eller tar bort dom från storage för att öka sin budget igen. Om turretsen gör för lite skada, bygg starkare turrets istället med home defense perken, budgeten är den samma. Om du vill ha en större bas, då för du köra med mindre turrets.

Citat:

blir svårt skapa mer adhesive för att reparera vapen om du inte kan ha en farm.

Adhesive finns det mycket av, det är bara att plocka upp limtuber, silver tejp, vissa monster droppar stora mängder av det, ibland bulks med adhesive. Om man är osäker på vad som droppar vad, så kan man bara bocka i adhesive i component view i pipboyen så visas alla items med ett förstoringsglas som innehåller adhesive.
Dock finns det inte mycket sånt vid start zonen, där är det mer basic stuff som trä och metal och lite annat.

Citat:

utdragna/gliched npc där kroppsdelar flyter runt långt uppe i luften.

Har dom inte fixat än.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Dunder:

Personangrepp? Det fanns två alternativ, och du valde då det första?

Du har inte gett något objektivt argument för någonting i något av alla dina inlägg, så jag förstår helt om du tycker att det första alternativet passade bäst

berätta mer vad är det första alternativet

näe ja fattar inte din logik
så twitch är objektivt?
youtube är inte objektivt?

Medlem
Skrivet av Xcalibur:

berätta mer vad är det första alternativet

näe ja fattar inte din logik
så twitch är objektivt?
youtube är inte objektivt?

Ja, I den mån att du ser att det fungerar. Hur är det inte objektivt?

Jag förstår att du hellre har metadiskussioner när du inte verkar ha så mycket kött på benen med faktiskt information om spelet, men det är svårt att se vart du faktiskt försöker komma.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja, I den mån att du ser att det fungerar. Hur är det inte objektivt?

Jag förstår att du hellre har metadiskussioner när du inte verkar ha så mycket kött på benen med faktiskt information om spelet, men det är svårt att se vart du faktiskt försöker komma.

Citat:

Det fanns två alternativ, och du valde då det första?

berätta mer om dessa alternativ,

så jag har inte kött på benen?
twitch är en streaming tjänst. du tycker att åsikterna på denna plattform väger tyngre.
youtube är en streaming tjänst. du tycker att åsikterna på denna plattform väger lättare.

nästa:
en Twitch-streamer som har en video som setts ex:144 gånger ses av dig som mer kött på benen än andra sidor där man kan skriva omdömen. varför ?

Medlem
Skrivet av Xcalibur:

berätta mer om dessa alternativ,

så jag har inte kött på benen?
twitch är en streaming tjänst. du tycker att åsikterna på denna plattform väger tyngre.
youtube är en streaming tjänst. du tycker att åsikterna på denna plattform väger lättare.

nästa:
en Twitch-streamer som har en video som setts ex:144 gånger ses av dig som mer kött på benen än andra sidor där man kan skriva omdömen. varför ?

Jag tror du tappat bort dig helt nu, och vad som diskuterades

Gå tillbaks ett par inlägg, så ser du att objektiviteten i videos och streams inte är relevant.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag tror du tappat bort dig helt nu, och vad som diskuterades

Gå tillbaks ett par inlägg, så ser du att objektiviteten i videos och streams inte är relevant.

vill du inte svara på frågorna ?

allt ditt kött på benen är ju att twitch på nåt sätt bevisar att jag har fel,
ja läsa vad du skrivit igen och titta på nån twitch streamers 2timmars gameplay som visats 144ggr.

Medlem
Skrivet av Xcalibur:

vill du inte svara på frågorna ?

allt ditt kött på benen är ju att twitch på nåt sätt bevisar att jag har fel,
ja läsa vad du skrivit igen och titta på nån twitch streamers 2timmars gameplay som visats 144ggr.

Om du nu på riktigt glömt vad som diskuteras (men jag antar numera att du bara trollar...) så kan du börja läsa från ditt inlägg:
https://www.fz.se/forum/post/3853663

Objektiviteten i streams och videos betyder noll för det.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Moderator | Testpilot

Hallå allihopa.

Nu tycker jag vi kan försöka gå vidare ifrån det här. Ni tar er ingenstans i eran diskussion och det har redan börjats slängas lättare personangrepp.

Kort och gott så lägger vi det här åt sidan och fokuserar på något bättre istället.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skriv svar