Presentation samt funderingar om Asus Geforce ROG Strik RTX 2080 OC

Medlem
Presentation samt funderingar om Asus Geforce ROG Strik RTX 2080 OC

Hej hej

39 åring bördig från Uppsala, varit aktivt i staden i några decenier nu. Förutom juridikstudier och universitetsengagemang så har jag hållit på lite granna med spelutveckling och dataräddning en sväng. Gillar generellt spel med strategielement i som CIv, Total War serien men även mycket annat är intressant som spel som Puzzle dimension.

Engagerar mig lokalt i olika projekt och grupper bland annat anordnadet av brädspelskvällar utifrån spelens tema som biologi och klimatförändringar. Kommer hjälpa till att anordna konvetet Birdicon 2019 i vår. Håll samtidigt som lanet Birdie. Hoppas alla som är i stan till Kristi Himmelsfärd kommer förbi en sväng.

Har precis rustat upp datorn från att haft den i åtta år snart utan någon större uppgradering. Och har lite funderingar kring vissa köp jag gjort.

Har funderingar nu när saker börjat blir mer använda gällande RTX teknologin och det även går att få tag på 2080TI korten samtidigt som 1080 serien syns mindre och mindre.

Vad är ett rimligt pris att betala för ett Asus Geforce ROG Strik RTX 2080 OC.
Tänker nu främst på mellandagsrean och liknande. 

Var ett tag sedan jag uppgraderade och har nu lyckats få tag i ett kort ganska billigt och undrar hur priset står sig mot er som har 1080 Ti eller er som går från annat till RTX 2080 serien? Vad borde korten kosta osv.

Och ska man räkna in att man kan få ett battlefield V och ett COD Black Ops som man ju kan få på köpet som man kanske kan sälja. Även om det verkar svårare just nu än tidigare med det senare spelet.
Och finns det kanske något spel som skulle göra köpet mer värt?

Lägger denna under Allmänt snack även om Köpes/Säljes kanske vore en bättre målgrupp men den kändes lite fel där då jag mest undrar om era åsikter och erfarenheter.

Skägg.
10 Chambers

Även om mellandagsredan blir frodig har jag svårt att se hur ett 2080 skulle vara värt pengarna idag. Ja, fler och fler spel använder ray tracing men tekniken är fortfarande väääldigt tidig och medför därför betydande prestandatapp. Om du har möjlighet skulle jag avvakta ytterligare, kanske till och med till nästa generation.


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Jo fast det är därför jag frågar som jag gör.

Om man nu inte kan få tag i 1080 kort längre och behöver köpa nytt vad tycker folk vore en rimlig summa för just 2080 korten.

Jag har nämligen efter mycket om och men fått betala vad iaf jag inte tycker är en orimlig summa. Men först var jag lite nyfiken att se vad folk tycker generellt innan jag drar den historien och hur jag räknat.

Medlem

Sen håller jag med om din slutsats att man borde vänta på Rayteknikens mognande men då blir det en väntan på en 6 mån-10 månader till som jag ser det. Vilket inte fungerar om man ville uppgradera nu. Eller om man rent av började uppgradera i sommras och sen kom 2080 korten.

1
Skriv svar