Red Dead 2 och Switch sålde bäst i USA i november

Robot
Red Dead 2 och Switch sålde bäst i USA i november
Medlem

Olustigt att se Fallout 76 på placering nr 4.

Gen
Medlem

Undrar hur det blir med sådana topplistor i framtiden nu när tjänster som Xbox Game Pass och Origin Access Premier börjar ta fart. Jag köpte ju en månad Origin för att kunna lira Darksiders 3, då kommer det inte räknas som såld produkt då jag aldrig köpt spelet utan bara lånat det.

Skrivet av TheConsul:

Olustigt att se Fallout 76 på placering nr 4.

Kanske började folk köpa det nu när det kostar 60-70% mindre än utgångspriset? Stackars dom isf.

Medlem
Skrivet av TheConsul:

Olustigt att se Fallout 76 på placering nr 4.

Kan säga att jag är bland de skyldiga, köpte spelet vid release!

Annars är det värt att notera att alla titlar inte släpptes under november. Varken red dead eller BO4 gjorde det, ändå är dessa överst på listan. Så är själv inte särskilt förvånad över spelets placering, tillräckligt högt upp på listan pga av sin release som kan ge ökade försäljningssiffror för stunden, men inte tillräckligt hög för att kunna klå sina medtävlare

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Gen:

Undrar hur det blir med sådana topplistor i framtiden nu när tjänster som Xbox Game Pass och Origin Access Premier börjar ta fart. Jag köpte ju en månad Origin för att kunna lira Darksiders 3, då kommer det inte räknas som såld produkt då jag aldrig köpt spelet utan bara lånat det.

Ja, det är alltmer irrelevant. Det rör sig bort från det gamla.


signatur

Jump in.

Medlem

Sjukt att FallOut 76 sålt så pass bra ändå. Det liket borde begravas. Ok, så det såldes till 60-70% rabatt men ändå. Skulle vara väldigt intressant att se hur det sålt till PC och Bethesdas sattyg till launcher.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

eld
Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Sjukt att FallOut 76 sålt så pass bra ändå. Det liket borde begravas. Ok, så det såldes till 60-70% rabatt men ändå. Skulle vara väldigt intressant att se hur det sålt till PC och Bethesdas sattyg till launcher.

Helt okej om det hade varit ett annat spel, men jag tror inte zenimax/bethesda siktade på vad som möjligtvis kan vara deras sämst säljande spel på många år, det pratades ju en hel del om att det var deras största projekt, så det kanske inte räcker till för budgeten.

Medlem
Skrivet av Gen:

Undrar hur det blir med sådana topplistor i framtiden nu när tjänster som Xbox Game Pass och Origin Access Premier börjar ta fart. Jag köpte ju en månad Origin för att kunna lira Darksiders 3, då kommer det inte räknas som såld produkt då jag aldrig köpt spelet utan bara lånat det.

Instämmer! Jag köpte en månad Origin Access Premier. Bara för att dra igenom SP delen av BF 5. Kommer aldrig att köpa det, då MP inte är intressant för mig. Inte i det formatet i alla fall. Var förövrigt betydligt sämre SP, än BF one. Som ju inte var värdens bästa, men ändå hade ett par riktigt sköna banor. Som jag kört om ett flertal gånger.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

1
Skriv svar