Releasehästryttare
Steamspel #4

Hej igen!

Ville göra en sista avstämning med spel som jag hittat på Steam som ser lovande ut innan 2018 tar slut då i mellandagarna borde inte många nya spel utannonseras.

Pikuniku - Januari

Pikuniku is an absurdly wonderful puzzle-exploration game that takes place in a strange but playful world where not everything is as happy as it seems. Help peculiar characters overcome struggles, uncover a deep state conspiracy, and start a fun little revolution in this delightful dystopian adventure!

Paradise Lost - TBA

Paradise Lost is a mystery adventure game about coping with loss, and balancing between destruction and creation. Your choices shape and uncover lives past and present, casting light on your true nature. In the end, you have to answer yourself - does humanity deserve another chance? Do you?

Rise Eterna - Q2 2019

Follow the story of Lua and unveil the mysteries surrounding her origins in the tactical RPG, reminiscence of the 16-bit era Japanese strategy games. Recruit up to 14 characters with unique abilities and defeat your worst nightmare in epic fights.

Jet Lancer - 2019

Jet Lancer is a frenetic aerial dog-fighting game where you hunt enemy pilots, carve up giant robots, and defy death at supersonic speeds as a daring mercenary in the far future.

The Black Masses - våren

The Black Masses is an open world first-person fantasy co-op RPG. The Black Masses features our next generation of crowd rendering technology rebuilt from Ultimate Epic Battle Simulator. Explore a 16 square kilometer island populated by hundreds of thousands of possessed inhabitants.

Cake Bash - 2019

Fight to be the tastiest cake! A party game for up to four players, complete with very unique hazards - bash your friends, dash away from danger and have a delicious time!

SUCCUBUS - TBA

Become a demonic priestess of lust and use her unique skills to take revenge on your enemies. Regain your kingdom making hell tremble under your hooves! Left no one alive if they won't bend the knee.

Kommentera gärna om ni tycker spelen ser bra eller dåliga ut!

Steamspel #3

Medlem

The Black Masses har potential. Känns som om det är dags för en värdig uppföljare till Thief och Thief 2 i en liknande motor där man kan klättra omkring och gömma sig för taffers.

Medlem

SUCCUBUS är väl gjort av samma personer som gjort Agony? Lägger in en gigantisk brasklapp att man nog ska vänta på recensionerna innan man köper det där spelet.

Moderator | Testpilot

Rise Eterna och Jet Lancer ser ut att vara något som skulle falla mig i smaken.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Releasehästryttare
Skrivet av kaealy:

SUCCUBUS är väl gjort av samma personer som gjort Agony? Lägger in en gigantisk brasklapp att man nog ska vänta på recensionerna innan man köper det där spelet.

100% rätt!

Vänta är ju ett absolut måste med den titeln, men jag är villig att ge utvecklarna en andra chans.

Samma utvecklare håller också på med ett 3e spel som heter Paraniod, trailer nedan:

Releasehästryttare
Skrivet av uberpwnage2.0:

Rise Eterna och Jet Lancer ser ut att vara något som skulle falla mig i smaken.

Mm

Jet lancer ser ut och vara en värdig uppföljare till luftrausers

Musiken va ju dock det överläget bästa med det spelet, så förhoppningsvis kan Jet lancer leverera nått liknande där med.

Har ni glömt hur bra det spelet lät så lyssna på denna låten!!

Absolut älskar det!

Medlem

Det här dök up i min dagliga spellista (queue) som Early Access. Kanske postad tidigare, men då blir det favorit i repris här. Har fått riktigt positiv kritik på Steam hittills. Nu vet jag inte om det är massa chillkonton, men det är i alla fall cirka 3400 som recenserat.

Bright Memory - Episode 1
Spel från kinesisk oberoende firma, ett first person action rpg.
https://store.steampowered.com/app/955050/Bright_Memory__Epis...

Artikel på RPS
https://www.rockpapershotgun.com/2019/01/14/bright-memory-epi...

Trailer

Glömde nämna att det kostar €5,69 i early access.

Releasehästryttare

@Fulci: Japp, har med den i min andra tråd: https://www.fz.se/forum/trad/433213-intressanta-spelslapp-jan...

Har inte testat det själv än, väntar tills det går ur EA, men ja, galet många som är positiva till det.

Medlem

Det är väldigt kort men omspelbart som jag förstått av artikeln på RPS. De hoppades att utvecklaren lägger till någon form av endless survical mode där man kan jaga resultat. Kanske blir ett köp i helgen, såg intressant ut.

Releasehästryttare

@Fulci: Ok, slår du till så dela gärna med dig vad du tycker!

1
Skriv svar