Resident Evil 2: Remake

Medlem
Resident Evil 2: Remake

Från PSN Store:
"Resident Evil 2 släpptes första gången 1998 och kom att bli ett av de mest ikoniska spelen genom alla tider. Nu är det tillbaka, helt omgjort för nästa generations konsoler.

Spela individuella kampanjer för både Leon Kennedy och Claire Redfield i helt nytt tredjepersonsperspektiv medan du utforskar de zombiehärjade områdena i Raccoon City, som nu gjorts om med makalös detaljrikedom i Capcoms egna RE Engine. Nya pussel, berättelser och områden ger både nya och gamla fans skrämmande överraskningar!"

Bonusföremål vid digital förbeställning:
- Deluxe Weapon: 'Samurai Edge - Chris Model'
- Deluxe Weapon: 'Samurai Edge - Jill Model'
- Resident Evil 2 Special Theme

Deluxe Edition innehåller själva spelet och det extra DLC-paketet som innehåller följande:
-Leon Costume: 'Arklay Sheriff'
-Leon Costume: 'Noir'
-Claire Costume: 'Military'
-Claire Costume: 'Noir'
-Claire Costume: 'Elza Walker'
-Deluxe Weapon: 'Samurai Edge - Albert Model'
-'Original Ver.' Soundtrack Swap

-------------

Det börjar dra ihop sig gott folk! Minns än idag hur jag brukade spela demo versionen en miljard gånger ungefär, för att inte tala på hur ljuvligt det var att få gå lös i fullversionen.

Här blir det förköp på standard versionen till ps4, får försöka få in lite mer timmar på dygnet så man hinner med alla spel.

Vad har ni för förhoppningar och förväntningar på denna remake?


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Mitt första Resident Evil var RE4 (Jag var alldeles för liten för de tre första när de kom ut) så jag har inte direkt några referensramar att gå efter, men jag tycker allt att det ser helt fantastiskt ut Blir garanterat ett köp framöver.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av marsson90:

Mitt första Resident Evil var RE4 (Jag var alldeles för liten för de tre första när de kom ut) så jag har inte direkt några referensramar att gå efter, men jag tycker allt att det ser helt fantastiskt ut Blir garanterat ett köp framöver.

Började med ettan (var nog lite för liten egentligen med tanke på drömmarna efteråt), följde sedan tills Nemesis, vill minnas att det hände något med serien där sen och det tappade mitt intresse en del fram tills jag testade sjuan som kom relativt nyligen.

Fanns även en drös med böcker på RE temat minns jag som var riktigt bra.

Det jag sett av remaken ser helt fantastiskt ut, ska bli spännande att se om dem förfinat kontrollerna lite som jag minns som klumpiga.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Releasehästryttare

"Never preor..." Eh, who am i kidding this game is going to be awesome!

Va det inte tal om att det skulle komma ett demo på ps4/xbox innan spelet släpps också?

Medlem

Brukar aldrig förhandsboka spel men detta VET jag kommer vara bra med tanke på hur mycket jag älskar 2:an och vilken kärlek de lagt ner med remaken.

Körde 10 minuters demot till PS1 med en kompis om och om igen i flera dagar för att komma så långt som möjligt, det längsta vi kom var en liten bit efter rummet där man hittar shotgun och träffar Claire. Vi trodde att tiden kanske råkar stanna någon gång.

Detta är det spelet jag längtat mest till sedan Dead Space.

Skrivet av Devan:

"Never preor..." Eh, who am i kidding this game is going to be awesome!

Va det inte tal om att det skulle komma ett demo på ps4/xbox innan spelet släpps också?

Jo, ett demo med 15 minuters timer.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Brukar aldrig förhandsboka spel men detta VET jag kommer vara bra med tanke på hur mycket jag älskar 2:an och vilken kärlek de lagt ner med remaken.

Körde 10 minuters demot till PS1 med en kompis om och om igen i flera dagar för att komma så långt som möjligt, det längsta vi kom var en liten bit efter rummet där man hittar shotgun och träffar Claire. Vi trodde att tiden kanske råkar stanna någon gång.

Detta är det spelet jag längtat mest till sedan Dead Space.

Jo, ett demo med 15 minuters timer.

Då kanske du tycker den här videon är intressant

https://www.youtube.com/watch?v=mLDNyual8UM


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Releasehästryttare

@Fr0gg0.: Mm, har de gett nått datum när det kommer?
Och det är la ingen stor chans att det demot kommer till pc då folk kommer komma på hur man moddar bort tids begränsningen ^^

Medlem
Skrivet av Devan:

@Fr0gg0.: Mm, har de gett nått datum när det kommer?
Och det är la ingen stor chans att det demot kommer till pc då folk kommer komma på hur man moddar bort tids begränsningen ^^

Det skulle inte vara något större problem ifall de begränsar mängden innehåll som laddas ner till demot.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av marsson90:

Då kanske du tycker den här videon är intressant

https://www.youtube.com/watch?v=mLDNyual8UM

Haha ja, satt precis och kollade på den videon.

För övrigt så var det 30 minuter, inte 15 minuter. Jag mindes fel.

" 'Resident Evil 2 1-Shot Demo', which is listed to be released on January 11 and available until January 31.

The store description indicates that, while you can die multiple times, the demo will time out after 30 minutes. Some have speculated that the '1-Shot' title means the demo can only be played once, but there's nothing to indicate that in the accompanying text. "

Får se om det är det som gäller.

Medlem

Oooh, missat att det kommer ett demo. Mysigt!


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Det var också mitt första Resident Evil spel. Kommer ihåg hur läskigt det var när man var liten ska bli mysigt att spela om det med grym grafik! Blir väl en sen kväll i mörkret när man är ensam hemma tillsammans med ett stort glas cola, haha.

Medlem

Undrar hur mycket av pusslen man minns, känner på mig att det kan bli en del googlande...

Någon som vet om dem ändrat på en del eller är allt sig exakt likt? Var ju evigheter sen man spelade och minns ju knappt vad jag gjorde igår så lär nog kännas som ett nytt spel för egen del..


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Sådär, förköpt standard edition. Automatisk nedladdning 23/1, 2 dagar före som vanligt


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Satt och lyssnade lite på musiken i remake, verkar som att dom får in känslan bra med den.
Fick till och med en dos nostalgi i denna runt 0:35

Har varit lite oroad över att dom inte skulle lyckas med just musiken, var ju många ikoniska tracks i orginalet.
Känslan av total säkerhet i sparningsrum musikens varma barm tex.

Medlem

Resident evil 2.
Inget resident evil jag spelat så mycket som just 2an.
Måste skaffa detta känns det som


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Resident Evil 2 remaken ser väldigt bra ut, ska bli kul och se alla skillnader jämfört med originalet. Vem ska ni spela först? Leon eller Claire? Jag kommer nog välja Leon först, tyckte hans campaign kändes mer intressant och jag vill se mer av Ada.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Förladdat och redo!


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Releasehästryttare
Releasehästryttare

Soon!

Releasehästryttare

Såg att Capcom hade DMCA en massa lets play videor på youtube, de rövhålen!

-

Medlem

Nån som hunnit köra, vad tycker ni?

Precis kommit från jobbet, blir väl att köra lite ikväll/natt om jag inte somnar vid nattning av barn.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Funderar på att skaffa detta till Steam.
Kan man köra med mus tangentbord eller är det enbart gamepad?
Ser ut som att det skulle funka fint med mus tangentbord.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Moderator | Testpilot
Skrivet av Molotov:

Funderar på att skaffa detta till Steam.
Kan man köra med mus tangentbord eller är det enbart gamepad?
Ser ut som att det skulle funka fint med mus tangentbord.

Funkar fint med mus och tangentbord. Testa demot annars om du är osäker.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Riktigt bra måste jag säga. Känns som dem ändrat en del, eller så är det jag som inte minns bara.

Var fasen tvungen att stänga av igår, blev för läskigt. Vad har hänt med gubbens nerver, en annan som är uppfödd på skräckfilmer


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av N_micke:

Riktigt bra måste jag säga. Känns som dem ändrat en del, eller så är det jag som inte minns bara.

Var fasen tvungen att stänga av igår, blev för läskigt. Vad har hänt med gubbens nerver, en annan som är uppfödd på skräckfilmer

Ja det undrar jag med. Har fått stänga ner två gånger för att nerverna inte pallar. Första gången var kontrollen genomblöt i svett och då har jag spelat igenom alla Silent Hill och Resident Evil till Gamecube. Önskar jag hade ett par sämre hörlurar, känns som att varje gång någon hoppar på mig så är det mer eller mindre som att dem gör det på riktigt...

Har kommit till hundarna efter parkeringshuset men har varken skott till pistolen och har inte fått tag i hagelbrakaren, dessutom har jag knappt någon hälsa kvar. Har jag missat något?

Medlem
Skrivet av thesvensk:

Ja det undrar jag med. Har fått stänga ner två gånger för att nerverna inte pallar. Första gången var kontrollen genomblöt i svett och då har jag spelat igenom alla Silent Hill och Resident Evil till Gamecube. Önskar jag hade ett par sämre hörlurar, känns som att varje gång någon hoppar på mig så är det mer eller mindre som att dem gör det på riktigt...

Har kommit till hundarna efter parkeringshuset men har varken skott till pistolen och har inte fått tag i hagelbrakaren, dessutom har jag knappt någon hälsa kvar. Har jag missat något?

Om du missat något vet jag inte, men på kartan så är ju rummen röda om man missat att ta upp något/inte klar med rummet. Hade rätt kasst med hälsa den etappen jag också och även lite risigt med skott.

Hagelfräsen får man ju relativt tidigt vill jag minnas så skulle nog söka lite mer


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av N_micke:

Om du missat något vet jag inte, men på kartan så är ju rummen röda om man missat att ta upp något/inte klar med rummet. Hade rätt kasst med hälsa den etappen jag också och även lite risigt med skott.

Hagelfräsen får man ju relativt tidigt vill jag minnas så skulle nog söka lite mer

Hade du hagelbössan när du kom till parkeringshuset? Tror jag missat att hämta skiten och nu kan jag ju inte ta mig tillbaks till det stället

Medlem

Jepp det hade jag.

Vet inte hur noga det är med spoilers i detta men:

Man kommer tillbaks till polishuset igen


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Releasehästryttare

Lyckades låsa upp mp5an med 1m 44s till godo i idag,

Kollade vad som behövs för att låsa upp raket geväret och minigunnen, och kommer aldrig bli så bra på spelet att jag kommer klara det.

Såg att världs rekordet sattes i natt också på Leon a med strax över 56 minuter!

Medlem

Haft en jourvecka (brukar ta slut på spelande och livsglädje den veckan) så är kvar i kloakerna. Ska ta ett tag att försöka komma vidare med Leon snart igen.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

12
Skriv svar