Nintendo 64 spel som jag önskar mig

Medlem
Nintendo 64 spel som jag önskar mig

Från Super så var det dags att gå över till en Ultra konsol.
I alla fall var det tänkt att Nintendo 64 skulle heta just Ultra 64 innan det blev helt bestämt att den skulle heta just Nintendo 64.

Om jag skulle få som jag vill så kommer det någon form av Nintendo 64 Classic konsol med snart.
Anledningen att jag tror det är för att det gick så extremt bra för Nintendo med både deras NES Classic Mini och SNES Classic Mini samt att det är så många som har velat se en Nintendo 64 Classic Mini, så jag är väldigt säker på att det också skulle sälja minst lika bra som de två tidigare mini konsolerna.
Om tillräckligt många kommer ligga på Nintendo så tror jag att de kommer tillslut släppa en Nintendo 64.
Många trodde att vi skulle få se Nintendo 64 Classic Mini redan förra året men det var något som jag räknade med att vi inte skulle få se eftersom att Nintendo hade återsläppt NES Classic Mini det året och skulle sälja NES Classic Mini och SNES Classic Mini fram till i slutet av året, däremot var jag ganska säker på att vi hade fått veta något om Nintendo 64 Classic Mini i år men det ser dock inte ut som att detta kommer ske.

Men skulle det visa sig att vi inte får någon ny Nintendo 64 konsol med en samling med spel så försöker jag fundera över en nödlösning.

Konsolen:

Jag har redan en europeisk Nintendo 64 som jag har haft sedan år 2000 men jag vill ju kunna spela med den på vår data skärm med en hdmi kabel.
Eftersom det är lite för dyrt att installera en hdmi port på en Nintendo 64 och att det inte finns något som tyder på att det skulle börja släppas Nintendo 64 som har hdmi i butik, så funderar jag på att istället få tag på en hdmi konverterare till min befintliga Nintendo 64.

Tillbehör:

Om jag ska kunna bygga upp en ny spelsamling till min Nintendo 64 så behöver jag vissa nya tillbehör.
För det första behöver jag en kassett som omvandlar NTSC spel till PAL, sen vill jag ha nya handkontroller även att det inte är ett nödvändigt ont.
Jag har funderat över RetroFighter Brawl handkontroller eftersom de liknar till stor del nyare handkontroller men har ändå kvar c knapparna på höger sida.
Men i slutet av förra året så blev jag tipsad om en kabel som omvandlar så att man kan spela med Gamecube handkontroller på sin Nintendo 64 så det är också ett alternativ för mig just nu.

Spelen:

Det finns många spel som jag skulle vilja ha till min Nintendo 64, men spel som The Legend of Zelda: Ocarina of Time och Majora's Mask har jag redan på skiva till min Gamecube, men samtidigt så skulle det vara kul att ha de till Nintendo 64 med eftersom jag helst skulle vilja spela de med original handkontrollen. Men samtidigt så kanske det finns någon möjlighet att spela med Nintendo 64 handkontroll på Gamecube istället, så därför tar jag inte med dessa spel bland spelen som jag vill ha till min Nintendo 64 igen.
Jag tar heller inte med Super Mario 64 eftersom det är ett av tre spel på Super Mario 3D All-Stars som jag har köpt till Switch.
De spel som jag har kvar i min samling annars är Diddy Kong Racing, Pokémon Stadium, GoldenEye 64, Banjo-Kazooie och Wipeout 64 men jag skulle även vilja ha spel som Banjo-Tooie och Mario Party 3 som jag aldrig har spelat än men som jag länge varit intresserad av.
Jet Force Gemini är ett annat Rare spel som jag tycker verkar väldigt roligt.
Mario Party 3 är det Mario Party spelet som jag är mest intresserad av eftersom jag spelade första Mario Party mycket när jag gick i nian och Mario Party 2 köpte jag till Virtual Console så nu är det bara trean kvar och samtidigt verkar det som ett av de bättre Mario Party spelen.
Mischief Maker är ett av få sidoscrollande plattformsspel som kom till Nintendo 64. Idag har det blivit mycket vanligare bland spel igen.
Pokémon Stadium 2 vill jag gärna ha eftersom jag har Pokémon Gold, Silver och Crystal som jag vill använda till det spelet.
Super Smash Bros är ett spel som jag helst skulle vilja se till en Nintendo 64 Classic Mini eftersom jag har aldrig klarat av att låsa upp Ness till det spelet men skulle jag kunna använda mig av Suspend points så skulle det bli mycket enklare. Men om det inte kommer någon Nintendo 64 Classic Mini så skulle det vara kul att ha detta spelet till min Nintendo 64 igen.

Sen finns det fler spel som jag också skulle vilja ha, men eftersom jag i vissa fall helst kommer kolla efter de amerikanska versionerna av vissa spel så har jag skrivit till vad vissa spel även heter i USA.

*** Banjo-Tooie
* Bust-A-Move 3 DX / Bust-A-Move '99 (us)
*** Conker's Bad Fur Day
* Donkey Kong 64
* Glover
* Harvest Moon 64
** Jet Force Gemini
* Killer Instinct Gold
* Kirby 64: The Crystal Shards
* LEGO Racers
* Magical Tetris Challenge
* Mario Golf
** Mario Kart 64
** Mario Party
* Mario Party 2
*** Mario Party 3
* Mario Tennis
* Mega Man 64
** Mischief Makers
* Mission Impossible
* Operation WinBack / WinBack (us)
* Paper Mario
* Perfect Dark
* Pokémon Puzzle League
* Pokémon Snap
** Pokémon Stadium 2
* Shadowgate 64
** Star Wars: Shadows of the Empire
** Super Smash Bros
* WWF No Mercy
* Yoshi's Story

Det finns spel som aldrig kom till Nintendo 64 men som ändå var planerade. Vissa dök upp senare till Gamecube men andra projekt lades ner helt.
Jag hörde i början av 2018 att Playstation spelet 40 Winks som också var planerat till Nintendo 64 äntligen skulle släppas till denna konsol. Om jag någon gång kommer ha möjligheten så skulle jag gärna införskaffa detta spelet men efter detta så hörde jag även att Glover 2 planerades att någon gång framöver släppas till Nintendo 64 av samma företag som skulle släppa 40 Winks. Jag har aldrig spelat Glover men om det är roligt så skulle jag även vilja ha tvåan.

Detta är alla Nintendo 64 spel som jag kan komma på att jag vill ha just nu.
Jag hoppas att jag får tag på många av dessa spel i alla fall. Just nu så känns det ju som att det är mest Nintendo 64 spel som jag vill få tag på utav alla spel som jag vill ha.
Men man får väl se hur det går.

Uppdatering 1 maj 2019:
Jag har lagt till så att tre stjärnor *** är på de spelen som jag helst vill ha. Två ** för de som jag väldigt gärna vill ha och en stjärna * för de som jag kan vänta ett tag med.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Det finns ju spel som jag kan vänta med också som Mario Party 2, Pokémon Puzzle League och Super Smash Bros eftersom jag har de som Virtual Console. Men Super Mario 64 vill jag även ha original igen på grund av att jag gillar mer att spela med original kontrollen. Sen vet man ju inte hur länge till som man kan ladda ner spelen så det känns ju tryggare att ha alla original istället.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Lägger till lite mer fina spel till 64an som bör prövas

Blast Corps
Spränga saker vem gillar inte det
Lylat Wars
Starfox till nintendo 64
1080 Snowboarding
Grymt snowboard spel som håller än idag. Bra spel att förstöra spakar med
Tony Hawk Proskater 1 och 2
Skateboard på hög nivå!
Body Harvest
Skaparna bakom gta!
Turok 1-2
En galen indian med skjutvapen och pilbåge
Mystical Ninja 1 och 2
Prova skratt maskinen säger jag bara !


signatur

Nes samlare deluxe 712/712
Har alla nes spel som kommit ut i europa och usa

Medlem
Skrivet av Wezper:

Lägger till lite mer fina spel till 64an som bör prövas

Blast Corps
Spränga saker vem gillar inte det
Lylat Wars
Starfox till nintendo 64
1080 Snowboarding
Grymt snowboard spel som håller än idag. Bra spel att förstöra spakar med
Tony Hawk Proskater 1 och 2
Skateboard på hög nivå!
Body Harvest
Skaparna bakom gta!
Turok 1-2
En galen indian med skjutvapen och pilbåge
Mystical Ninja 1 och 2
Prova skratt maskinen säger jag bara !

Jag avskyr StarFox spelen, de har aldrig varit något för mig. Skulle det följa med i en eventuell Nintendo 64 Classic Mini så är det en sak men jag skulle aldrig köpa det själv (förutom de versioner av det spelet som jag redan har som Virtual Console.) Men det finns ett StarFox spel som är det enda som jag faktiskt har uppskattat och det är StarFox Adventure till GameCube, ett riktigt trevligt spel.

* 1080° Snowboarding spelade jag faktiskt här om dagen på min Wii U. Jag känner att det inte är ett spel som jag kommer köpa igen även att jag faktiskt funderade lite över det innan.

* Ska kolla upp Blast Corps och Body Harvest så får jag se.

Tack för tipsen!


signatur

ゼルダの城

Medlem

Min underbara sambo gav mig GoldenEye till Nintendo 64 idag.
Det är riktigt kul att ha det spelet igen.


signatur

ゼルダの城

Skrivet av ZeldasCastle:

Min underbara sambo gav mig GoldenEye till Nintendo 64 idag.
Det är riktigt kul att ha det spelet igen.

Hittade det spelet på en återvinningscentral för ett par månader sedan. Klart värt uppoffringen att sträcka mig ner bland slängd elektronik.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Hittade det spelet på en återvinningscentral för ett par månader sedan. Klart värt uppoffringen att sträcka mig ner bland slängd elektronik.

Ja, det kan jag förstå att det var. Även om man redan skulle ha det sen tidigare så hade man ju tagit hand om den, det finns ju alltid någon som skulle vilja ha det.

Hur fungerade spelet annars för dig? Behövdes kassetten rengöras eller något? Tänkte eftersom någon hade kastat det där.


signatur

ゼルダの城

Skrivet av ZeldasCastle:

Ja, det kan jag förstå att det var. Även om man redan skulle ha det sen tidigare så hade man ju tagit hand om den, det finns ju alltid någon som skulle vilja ha det.

Hur fungerade spelet annars för dig? Behövdes kassetten rengöras eller något? Tänkte eftersom någon hade kastat det där.

Helt rent. Satt fortfarande ner tryckt i en konsol och spelet fungerade utan problem när jag provade det hemma.
Så nu har jag två kassetter. ¯\_(ツ)_/¯


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Min sambo har beställt Banjo Kazooie till mig bara att dra fram den gamla teven och min Nintendo 64 när den kommer

Kommer bli riktigt kul eftersom jag aldrig har spelat det spelet förut


signatur

ゼルダの城

Medlem

När Black Friday anländer nästa månad tänkte jag köpa en Everdrive 64 till mina konsoler. I dagsläget är det Stunt Racer 64, Space Station Silicon Valley och Harvest Moon 64 jag är mest ute efter (har NTSC-J version av HM64 men vill kunna spela med översatt text). Tillsammans är spelen jäkligt dyra att införskaffa i originalform och en Everdrive skulle dessutom göra det lättare att komma åt riktigt obskyra titlar utan att behöva spana efter bra deals på eBay 24/7.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem
Skrivet av Banzeken:

När Black Friday anländer nästa månad tänkte jag köpa en Everdrive 64 till mina konsoler. I dagsläget är det Stunt Racer 64, Space Station Silicon Valley och Harvest Moon 64 jag är mest ute efter (har NTSC-J version av HM64 men vill kunna spela med översatt text). Tillsammans är spelen jäkligt dyra att införskaffa i originalform och en Everdrive skulle dessutom göra det lättare att komma åt riktigt obskyra titlar utan att behöva spana efter bra deals på eBay 24/7.

Har själv varit inne på att köpa Everdrive 64 i perioder då många av spelen man vill ha har fått ett starkt samlarvärde som får vissa spel att i princip vara dubbelt så dyra än vad de var när de släpptes.

Samtidigt vill jag helst ha spelen original, men när det har kommit fler och fler mini konsoler så har detta blivit ett alternativ för original för mig.
Tråkigt nog har det inte kommit någon Nintendo 64 Classic Mini än.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Min dotter satt och spelade Banjo Kazooie idag, medan jag satt bredvid och försökte hjälpa till.
Det kändes som ett roligt spel, lite i stil med Donkey Kong 64.
Min dotter tyckte det spelet var roligt och det är huvudsaken.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Jag tittade på Nintendo 64 spel och sade till min sambo att det är synd att Mario Party 3 är så dyrt (över tusen kronor) för det är det enda Mario Party spelet som jag vet att jag aldrig har spelat men det verkar väldigt roligt när man har sett video klipp.
Då säger hon att om vi har råd nästa månad så kan vi kanske köpa det.
Jag kände att det känns som lite väl mycket pengar för ett enda spel men jag sade att min förhoppning är att om det någon gång kommer en Nintendo 64 Classic Mini att Mario Party 3 är ett av spelen på den.
Då säger hon att om det skulle vara så att det spelet skulle följa med på en Nintendo 64 Classic Mini så kan man ju sälja original spelet då.
När hon hade sagt det så kändes det mycket mer värt det.

Så man får väl se om Mario Party 3 kan bli det nästa Nintendo 64 spelet som vi köper. Det skulle vara roligt i alla fall.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Jag har spelat lite Banjo-Kazooie själv idag och det var väldigt roligt.
Det märks att det är samma studio som har gjort Donkey Kong 64 för det fanns mycket i spel känslan som var lika.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Command and conquer 64 var ett spel jag hadde runt 2006 och älskade det. Skulle vilja få tag på det igen för kag var så dum och lämnade det hos mitt ex men dwt var hennes N64 och jag var så säker på jag inte skulle köpa någpn n64 då dom redan då börjat bli dyr. Men för 4år sedan blev jag i lag med ny tjej som har en n64 så jag hat försökt få tag på nytt command and conquer 64 men detbär sällan det dyker upp och nör det dyker upp ek är det när jag tusan inte har pengar hehe. Men jag hoppas på en N64 mini vore fet najs.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Command and conquer 64 var ett spel jag hadde runt 2006 och älskade det. Skulle vilja få tag på det igen för kag var så dum och lämnade det hos mitt ex men dwt var hennes N64 och jag var så säker på jag inte skulle köpa någpn n64 då dom redan då börjat bli dyr. Men för 4år sedan blev jag i lag med ny tjej som har en n64 så jag hat försökt få tag på nytt command and conquer 64 men detbär sällan det dyker upp och nör det dyker upp ek är det när jag tusan inte har pengar hehe. Men jag hoppas på en N64 mini vore fet najs.

Lycka till! Hoppas att du lyckas få tag på Command and Conquer 64
Det är kul att få återuppleva gamla spel igen med, ibland kan det vara extra kul när man inte har spelat på ett tag, mycket som man har glömt bort med mera.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Lycka till! Hoppas att du lyckas få tag på Command and Conquer 64
Det är kul att få återuppleva gamla spel igen med, ibland kan det vara extra kul när man inte har spelat på ett tag, mycket som man har glömt bort med mera.

Tack man får hoppas.

Jo det är ju det därför man inte ska göra sig av med spell man gilla och växte upp men men ibland blir det så.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Tack man får hoppas.

Jo det är ju det därför man inte ska göra sig av med spell man gilla och växte upp men men ibland blir det så.

Jo det blir ju det. Det finns massor av spel som jag ångrar att jag gjorde mig av med i perioder.
Jag har ju flera NES spel från min barndom som jag saknar, har de på min softmoddade Wii men skulle gärna vilja ha flera av de original igen helst.
Sen när det kommer till Nintendo 64 spel så är det näst intill omöjligt att emulera bra på Wii, så då är det bättre att köpa original.
Det är bara Nintendo själva som kunde emulera sina Nintendo 64 på Wii med Virtual Console så att det såg ut som på original hårdvaran. Jag kunde själv inte märka några större skillnader.
Därför tror jag inte att det skulle vara några större problem för Nintendo att skapa en Nintendo 64 Classic Mini och emulera deras spel.


signatur

ゼルダの城

Medlem

@ZeldasCastle: Även om en Everdrive64 inte känns lika autentisk (eller tillfredsställande) som att ha spelkassetter är ROM-filerna man överför till ED64:an identiska till innehållet i ROM-chippen på fysiska kopior och spelar man dem på en äkta N64:a är upplevelsen identisk. En annan, och kanske desto mer intressant aspekt, är möjligheten att spela modifierade ROM-filer, "hembränt" material, men även osläppta prototyper eller färdiga spel på äkta hårdvara.
Emulatorer är ingenting för mig; det finns alltid någon detalj som bryter illusionen av att man spelar på en äkta '96-konsol.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Jo det blir ju det. Det finns massor av spel som jag ångrar att jag gjorde mig av med i perioder.
Jag har ju flera NES spel från min barndom som jag saknar, har de på min softmoddade Wii men skulle gärna vilja ha flera av de original igen helst.
Sen när det kommer till Nintendo 64 spel så är det näst intill omöjligt att emulera bra på Wii, så då är det bättre att köpa original.
Det är bara Nintendo själva som kunde emulera sina Nintendo 64 på Wii med Virtual Console så att det såg ut som på original hårdvaran. Jag kunde själv inte märka några större skillnader.
Därför tror jag inte att det skulle vara några större problem för Nintendo att skapa en Nintendo 64 Classic Mini och emulera deras spel.

Det spel jag önskar jag aldrig gjort av med är nog heroes of might and magic 2 gold big box. Nog fan det dummaste jag gjort i min ungdom.

Nä får hålla tummarna på N64 classic kommer jag menar dom skulle lätt dra in pengar på det.

Medlem
Skrivet av Banzeken:

@ZeldasCastle: Även om en Everdrive64 inte känns lika autentisk (eller tillfredsställande) som att ha spelkassetter är ROM-filerna man överför till ED64:an identiska till innehållet i ROM-chippen på fysiska kopior och spelar man dem på en äkta N64:a är upplevelsen identisk. En annan, och kanske desto mer intressant aspekt, är möjligheten att spela modifierade ROM-filer, "hembränt" material, men även osläppta prototyper eller färdiga spel på äkta hårdvara.
Emulatorer är ingenting för mig; det finns alltid någon detalj som bryter illusionen av att man spelar på en äkta '96-konsol.

En anledning till att jag skulle vilja ha en Everdrive 64 är för att jag ska kunna spela Goldfinger 64 som är en fan version av GoldenEye 64.

Jag hittade en sida en gång där de sålde spel på kassett som exempelvis Goldfinger 64 och även spel med fan översättningar som Mother 3, men jag kan inte komma ihåg vad den sidan heter längre.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Det spel jag önskar jag aldrig gjort av med är nog heroes of might and magic 2 gold big box. Nog fan det dummaste jag gjort i min ungdom.

Nä får hålla tummarna på N64 classic kommer jag menar dom skulle lätt dra in pengar på det.

Just nu saknar jag väldigt mycket Super Mario Sunshine, framförallt när vi spelar Super Smash Bros Ultimate ibland här hemma, när man spelar på den ön.

Självklart skulle de dra in en hel del pengar på en Nintendo 64 Classic Mini. Tror nästan att en GameCube Classic Mini också skulle sälja väldigt bra.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Tog bort Super Mario 64 från listan på spel som jag ska försöka få tag på eller få åter.
Detta för att Super Mario 64 är ett av tre spel på Super Mario 3D All-Stars till Nintendo Switch som släpps den 18 september i år.


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar