Nintendo Gamecube spel som jag önskar mig

Medlem
Nintendo Gamecube spel som jag önskar mig

För några år sedan så sålde jag av flera av mina spel. Det var både NES, Nintendo 64, Gamecube, Wii, Gameboy, Gameboy Advance och Nintendo DS spel.
När jag tänker tillbaka så är det många spel som jag skulle vilja köpa igen. Vissa spel mer än andra. Sen finns det ju spel som jag aldrig har haft som jag gärna skulle vilja köpa någon gång.

Men först ska jag kolla på vad det finns för något mer till Gamecube som jag skulle behöva.

Konsolen:

Jag har en svart Gamecube med Gameboy Player redan.
Det jag skulle kunna behöva vore i så fall någon typ av hdmi adapter så att jag kan spela den på vår data skärm.
Samtidigt så har ju tv licensen gått över på skatten i år så vi kanske så småningom skaffar oss en HD TV istället.
Just nu har vi fått en liten platt tv att ha i vardagsrummet men den är inte HD och har därför inte någon hdmi anslutning så vi kan inte byta ut den mot dataskärmen än.
Men den är väldigt liten i jämförelse med dataskärmen så en större tv skulle vara lite trevligare.

Tillbehör:

Det som jag skulle vilja ha är en mikrofon eftersom jag skulle vilja ha alla Mario Party spelen och på Mario Party 6 och 7 så kan man ju använda sig av mikrofon.
Sen skulle det nog vara bra att ha en sådan där skiva som gör så att man kan spela amerikanska spel, så länge som jag inte försöker få tag på en chipad Gamecube.

Spelen:

Det finns några stycken spel som jag skulle vilja ha. Jag har kvar alla Zelda spelen, alla Resident Evil förutom Code Veronica, Mario Kart, Super Smash, Metal Gear Solid och Worms. Det är väl det som jag kan komma på just nu att jag har.
Jag är inte intresserad av att ha Super Mario Sunshine till GameCube eftersom det är ett av tre spel till Super Mario 3D All-Stars till Nintendo Switch.

Men det finns några fler spel som jag skulle vilja ha, även spel som bara släpptes i USA.
De amerikanska spelen är Harvest Moon: Another Wonderful Life och Magical Melody. Magical Melody kom även till Wii här i Europa men då kunde man inte spela som tjej.
Mega Man och Mega Man X samlingarna.
Mega Man: Anniversary Collection innehåller alla Mega Man spel fram till Mega Man 8 och Mega Man X: Collection innehåller alla Mega Man X spel fram till Mega Man X6.

Andra viktiga spel för mig är Mario Party spelen eftersom jag gillar att spela Mario Party här hemma ibland.
Paper Mario: Thousand Years Door är ett riktigt bra Paper Mario spel, skulle nog kunna säga att det är ett av de bästa.
Star Fox Adventures är enligt mig det bästa Star Fox spelet eftersom jag själv aldrig har fastnat för Star Fox spel.
Super Mario Sunshine ska man ju såklart ha om man har en Gamecube, det är ju som ett måste känns det som. Varför sålde jag det för?

Men nu ska jag fortsätta med samtliga av de spel som jag skulle vilja ha till min Gamecube:

** Animal Crossing
** Beyond Good & Evil
* Harvest Moon: A Wonderful Life
* Harvest Moon: Another Wonderful Life (us)
* Harvest Moon: Magical Melody (us)
* Mario Golf: Toadstool Tour
** Mario Party 4
** Mario Party 5
** Mario Party 6
** Mario Party 7
* Mario Power Tennis
** Mega Man: Anniversary Collection (us)
** Mega Man X: Collection (us)
*** Paper Mario: Thousand Years Door
** Pikmin
** Pikmin 2
* Pokémon Box: Ruby and Sapphire
* Pokémon Colosseum
* Pokémon XD: Gale of Darkness
** Sonic Adventure DX: Director’s Cut
** Sonic Mega Collection
* SoulCalibur II
*** Star Fox Adventures
** Super Monkey Ball
** Super Monkey Ball 2

Det här känns som de viktigaste spelen för min del. Det finns säkert många andra spel som också skulle vara kul att ha men jag tror att dessa spelen skulle räcka ganska länge.

Uppdatering: 23 april 2019
Tack för spel tipsen och det som jag faktiskt känner lite intresse för är just Super Monkey Ball spelen.
Jag vet inte hur många gånger som jag har sett just Super Monkey Ball 2 med på någon lista över de bästa GameCube spelen. Därför lägger jag till båda dessa spelen.

Uppdatering 1 maj 2019:
Jag har lagt till så att tre stjärnor *** är på de spelen som jag helst vill ha. Två ** för de som jag väldigt gärna vill ha och en stjärna * för de som jag kan vänta ett tag med.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Jag längtar efter att skaffa mig fler Nintendo 64 spel eller Gamecube spel. Jag har några stycken riktigt bra Gamecube spel men det finns många fler. Just nu känner jag mig väldigt sugen på att spela Super Mario Sunshine igen.


signatur

ゼルダの城

Redaktör
Ponny

Eternal Darkness vill jag peta in i din lista.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Eternal Darkness vill jag peta in i din lista.

Jag har hört talas om det spelet förut. Ska kolla upp det och i så fall lägga till det när jag kommer hem. Tack för tipset!


signatur

ゼルダの城

Medlem

Eternal Darkness är ett riktigt bra spel. Det kan även jag föreslå. Sen så har du ju Metroid prime spelen om dom är av intresse.
Vad jag hört och läs om Geist ska det vara bra med. Du kan även kolla upp Viewtiful Joe. Det finns 3 spel i den serien.
XIII är ett fint spel med tecknad serie tidnings grafik. Det är ett fps.
Timesplitters 2 pang pang och ett bra spel.
Luigi's mansion så spökligt o roligt det bara kan bli.
F-zero gx bästa racing spelet till gamecube punkt!
Båda super monkey ball spelen är fenomenala. Vem vill inte rulla en kula med en apa?

Om du vill få ut bästa bilden till din gamecube kan jag föreslå my life in gaming på youtube.


signatur

Nes samlare deluxe 712/712
Har alla nes spel som kommit ut i europa och usa

Medlem
Skrivet av Wezper:

Eternal Darkness är ett riktigt bra spel. Det kan även jag föreslå. Sen så har du ju Metroid prime spelen om dom är av intresse.
Vad jag hört och läs om Geist ska det vara bra med. Du kan även kolla upp Viewtiful Joe. Det finns 3 spel i den serien.
XIII är ett fint spel med tecknad serie tidnings grafik. Det är ett fps.
Timesplitters 2 pang pang och ett bra spel.
Luigi's mansion så spökligt o roligt det bara kan bli.
F-zero gx bästa racing spelet till gamecube punkt!
Båda super monkey ball spelen är fenomenala. Vem vill inte rulla en kula med en apa?

Om du vill få ut bästa bilden till din gamecube kan jag föreslå my life in gaming på youtube.

* Metroid Prime har jag tänkt köpa till Wii eller till Switch om de kommer dit.
* Luigi's Mansion tittar jag faktiskt på, men då till Nintendo 3DS.
* Viewtiful Joe och XIII kan jag inte så mycket om, men eventuellt skulle de kunna vara något.
* Timesplitters 2 har aldrig känts som något spel som intresserat mig så mycket.
* F-Zero GX, ja just det. Det skulle faktiskt vara kul att ha. Inte för att jag tror att jag kommer spela det så mycket men det skulle vara kul att lära sig att uppskatta F-Zero mer
* Super Monkey Ball spelen har jag hört att det är många som gillar och Super Monkey Ball 2 brukar vara med på listor över de bästa GameCube spelen. Så det skulle vara av intresse om det är så bra som många tycker.

Tack för tipsen!


signatur

ゼルダの城

Medlem

Tack för spel tipsen och det som jag faktiskt känner lite intresse för är just Super Monkey Ball spelen.
Jag vet inte hur många gånger som jag har sett just Super Monkey Ball 2 med på någon lista över de bästa GameCube spelen. Därför lägger jag till båda dessa spelen.
Just nu känner jag dock inget större sug efter något annat av spelen så jag väntar med att lägga till de, annars är både Eternal Darkness och F-Zero GX två spel som jag eventuellt skulle kunna önska mig i framtiden.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Idag fick jag hem en Gamecube digital out adapter från Japanspel.
Vi satt nyss och spelade lite Super Smash Bros Melee och det funkade jättebra. Är än så länge väldigt nöjd.

Här kommer länken:
https://www.tradera.com/item/377302301


signatur

ゼルダの城

Medlem

Tog bort Super Mario Sunshine från listan av spel som jag ska försöka få tag på eller som jag ska skaffa åter.
Detta för att Super Mario Sunshine är ett av spelen till det nya Super Mario 3D All-Stars som släpps till Nintendo Switch den 18 september i år.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Soul Calibur II?

Jag har det ute i förrådet.
Bakom en jävla massa grejer dock,
kanske 5 minuter djupt in.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Soul Calibur II?

Jag har det ute i förrådet.
Bakom en jävla massa grejer dock,
kanske 5 minuter djupt in.

Ja, det var länge sedan jag spelade. Kommer ihåg hur kul det var att man kunde spela som Link i GameCube versionen.
Just nu har vi det inte så gott ställt ekonomiskt men längre fram skulle man säkert kunna köpa det.


signatur

ゼルダの城

Medlem

@ZeldasCastle:

Ok, det är bara att skicka ett PM isf.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Kommer ihåg Skies of Arcadia, har försökt att hitta det på senare dagar men alltid varit dyrt.

Något som vet om Phatansy Star Online fungerar Offline? eller kanske inte ens är värt att spela.

Medlem
Skrivet av wololo:

Kommer ihåg Skies of Arcadia, har försökt att hitta det på senare dagar men alltid varit dyrt.

Något som vet om Phatansy Star Online fungerar Offline? eller kanske inte ens är värt att spela.

Ja, många GameCube spel börjar bli väldigt dyra nu för tiden.

För min del så såg jag att bara för några år sedan så kostade Pokémon Box 150 kr på RetroSpelbutiken, nu kommer jag inte ihåg vad det kostar idag men har för mig att det är mycket dyrare idag, så jag tycker att det är synd att jag inte köpte den igen då. Väldigt bra att ha om man vill föra över sina Pokémon till något annat ställe istället för att ha de på kassetten.

Jag har ingen koll på Phantasy Online men det jag har alltid trott är att det bara ska gå att köra Online, ungefär som det var med Final Fantasy XI under samma period.


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar