Nintendo Wii spel som jag önskar mig

Medlem
Nintendo Wii spel som jag önskar mig

I januari 2007 gick jag in på Game här i Karlstad och köpte mig en vit Nintendo Wii, mest på grund av att jag ville ha ett flertal av de Virtual Console spel som hade släppts.
Ett nytt, mer digitalt tv spels liv började för mig.
2012 köpte jag en svart Wii med Mario Kart Wii eftersom skivläsaren hade gått sönder på min Wii och jag ville spela The Legend of Zelda: Skyward Sword och insåg att det var billigare att köpa en ny Wii än att lämna in min Wii till Bergsala.
Runt 2015 så softmoddade jag min vita Wii eftersom det ändå inte gick att spela på den utan skivläsaren och alla Virtual Console spelen hade jag på min Wii U.

Men jag vill hellre ha skivor original än att ha det digitalt eller ha spelen olagligt nedladdade.
Det positiva med att ha spel på hårddisk är ju att man inte sliter på skivläsaren men min hårddisk är gammal och kan ta sin lilla stund på sig att starta.

Nu ska jag istället kolla på vad jag skulle vilja ha för att få en mer komplett spel samling.

Konsolen:

Jag skulle gärna vilja ha en ny Wii som är bakåtkompatibel med Gamecube. Vår svarta Wii är ju inte det och har därför ingen plats för Gamecube handkontroller.
Jag brukar hellre vilja använda Gamecube kontrollerna om det går så att jag slipper slösa på batterierna på mina Wii remotes.

Tillbehör:

Till vissa spel måste man dock använda Wii remotes så då skulle sådana där uppladdningsbara batterier vara bra som sitter i locket på varje Wii remotes och som har en laddningsstation att ladda sina Wii remotes i.
Hoppas att ni förstår vad jag menar för typ av batterier.

Spelen:

Jag har redan spel som The Legend of Zelda: Twilight Princess och Skyward Sword, sen har jag ju Super Smash och Mario Kart så klart och ett spel som jag gillar väldigt mycket; Super Mario: All-stars.
Övriga spel som jag har är Wii Sports, Wii Sports Resort, Wii Fit Plus, Worms Battle Islands, Animal Crossing: Let's Go to the City och Rayman Raving Rabbids TV Party.
Super Mario Galaxy har jag haft till Wii men nu har jag köpt Super Mario 3D All-Stars till Switch istället där det är ett av tre spel.

Vad är det då för fler spel som jag vill ha till min Wii?
Jag vill ju återigen ha spel som Donkey Kong Country Returns, Mario Party 8, Super Paper Mario, Super Mario Galaxy, Super Mario Galaxy 2 och New Super Mario Bros Wii.
Men nu är ju frågan vilka andra spel som jag skulle vilja ha.

Ett spel som jag och min sambo brukar spela ibland är Boom Street och det är ett väldigt roligt spel, påminner lite om Monopol. Så att få tag på det skulle vara väldigt roligt.
Sen vet jag faktiskt inte vilka fler spel som jag skulle vilja ha så där jätte mycket. Jag gör i alla fall en lista på vilka Wii spel som jag helst vill köpa:

** A Shadow’s Tale
** Driver: Parallel Lines
* Mario Party 8
*** New Super Mario Bros Wii
** Pandora’s Tower
** Sonic Colours
* Super Mario Galaxy 2
** Super Paper Mario
** The Last Story
** Xenoblade Chronicles

Det är inte så många Wii spel som jag är jätte sugen på men det finns ju några stycken som jag skulle kunna tänka mig att få tag på om jag skulle få chansen.

Uppdatering 1 maj 2019:
Jag har lagt till så att tre stjärnor *** är på de spelen som jag helst vill ha. Två ** för de som jag väldigt gärna vill ha och en stjärna * för de som jag kan vänta ett tag med.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Jag har lagt till så att tre stjärnor *** är på de spelen som jag helst vill ha. Två ** för de som jag väldigt gärna vill ha och en stjärna * för de som jag kan vänta ett tag med.

Sen tog jag även bort Donkey Kong Country Returns eftersom jag troligtvis hellre vill ha den till Nintendo 3DS och att jag har den digitalt till Wii U.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Boom Street beställt

Det kommer bli kul att spela detta igen


signatur

ゼルダの城

Medlem

Galaxy-spelen får gärna remastras och släppas på Switch


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Galaxy-spelen får gärna remastras och släppas på Switch

Ja, Galaxy spelen är bra. Har haft båda två till Wii, nu har jag bara tvåan digitalt på Wii U.

Är det fortfarande många som vill se en Super Mario Galaxy 3?


signatur

ゼルダの城

Avstängd

@ZeldasCastle: JAO! Hellre SMG3 än SMO2, imho.

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Ja, Galaxy spelen är bra. Har haft båda två till Wii, nu har jag bara tvåan digitalt på Wii U.

Är det fortfarande många som vill se en Super Mario Galaxy 3?

Jag har bara spelat det första, men det var/är grymt bra. Underbart vackert och mysigt med härlig spelbarhet.

Tar dock hellre en uppföljare till Odyssey än Galaxy, vilket jag är övertygad visas upp nästa år


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag har bara spelat det första, men det var/är grymt bra. Underbart vackert och mysigt med härlig spelbarhet.

Tar dock hellre en uppföljare till Odyssey än Galaxy, vilket jag är övertygad visas upp nästa år

Eller kanske ett Super Mario Sunshine 2
Jag kan i alla fall få de vibbarna ibland att något åt det hållet skulle kunna vara på väg.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Tog bort Super Mario Galaxy från listan på spel som jag ska försöka få tag på eller få åter.
Detta för att Super Mario Galaxy är ett av tre spel på Super Mario 3D All-Stars som släpps till Nintendo Switch den 18 september


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar