Gameboy spel som jag önskar mig

Medlem
Gameboy spel som jag önskar mig

Det tog många år innan jag väl skaffade mig en Gameboy och den första jag skaffade mig var en Gameboy Advance SP.
Jag har sålt mina andra Gameboy konsoler och har idag bara en Gameboy Advance SP: NES Edition och Gameboy Player på min Gamecube.
För att det ska vara lättare att byta Pokémon så skulle jag vilja ha en till Gameboy Advance SP men eftersom jag har Gameboy Player så vet jag inte om det egentligen behövs.
Men jag behöver ingen Gameboy eller Gameboy Color eftersom Gameboy Advance är bakåtkompatibel med äldre Gameboy spel.

Tillbehör:

En Gameboy Color link kabel vill jag ha så att jag kan byta Pokémon mellan Pokémon: Red, Blue, Yellow, Gold, Silver och Crystal.

Spelen:

Det finns några Gameboy spel som jag skulle vilja ha. Av de som jag har kollat upp så hittade jag både spel som jag har haft förut och spel som jag skulle vilja testa.
Exempelvis Balloon Kid som är en fortsättning på Balloon Fight.
Donkey Kong Land har jag som Virtual Console spel men jag skulle gärna vilja äga de fysiskt med.
Dragon Warrior Monsters har jag testat på emulator och tycker att det verkar vara ett roligt spel att kunna ta med sig vart man än går.
Harvest Moon spelen är också väldigt roliga i perioder.
Kirby's Dream Land spelen blev jag också intresserad av när jag skaffade de till Virtual Console.
Super Mario Land och The Legend of Zelda spelen har jag haft förut och vill gärna ha igen.
Wario Land spelen har jag som Virtual Console och vill gärna ha original.
Detta är listan på samtliga Gameboy spel som jag vill ha till min Gameboy Advance.

* Balloon Kid
* Déjà Vu I & II: The Casebooks of Ace Harding
* Donkey Kong
* Donkey Kong Land
* Donkey Kong Land 2
* Donkey Kong Land 3
* Dragon Warrior I & II
* Dragon Warrior III
* Dragon Warrior Monsters
* Dragon Warrior Monsters 2: Cobi’s Journey
* Dragon Warrior Monsters 2: Tara’s Adventure
* Final Fantasy Adventure
* Final Fantasy Legend
* Final Fantasy Legend II
* Final Fantasy Legend III
* Game & Watch Gallery
* Game & Watch Gallery 2
* Game & Watch Gallery 3
* Harvest Moon GB / GBC
* Harvest Moon 2
* Harvest Moon 3
* Kirby's Dream Land
* Kirby's Dream Land 2
* Metal Gear Solid
* Metroid II: Return of Samus
* Super Mario Bros Deluxe
* Super Mario Land
* Super Mario Land 2: 6 Golden Coins
* The Legend of Zelda: Link’s Awakening
* The Legend of Zelda: Link’s Awakening DX
* The Legend of Zelda: Oracle of Ages
* The Legend of Zelda: Oracle of Seasons
* Wario Land: Super Mario Land 3
* Wario Land II
* Wario Land 3

Detta var alla spel för den här gången.
Det finns några spel att välja på men det är bara de spel som jag helst av allt vill ha som jag skrev upp.
Märkte det när jag gjorde den här listan, kollade upp vilka spel som hade släppts till Gameboy och Gameboy Color på Wikipedia och sen skrev jag snabbt ner de spel som jag såg att jag vill ha. Det fanns många fler spel som jag skulle kunna tänka mig men som jag troligtvis aldrig kommer att spela ändå, så då skippade jag att ta med dessa spelen.

Nästa gång kommer jag kolla upp Gameboy Advance spel som jag önskar mig.


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar