Gameboy Advance spel som jag önskar mig

Medlem
Gameboy Advance spel som jag önskar mig

Gameboy Advance SP var min första bärbara konsol. Jag var mest för stationära konsoler på den tiden men jag hade testat en Gameboy Color några år tidigare, så det fanns några få spel som jag var intresserad av att införskaffa mig.
Med åren så köpte jag mig både Gameboy spel och Gameboy Advance spel.
Några spel som jag har kvar är Pokémon Ruby, Sapphire, Emerald och ett The Legend of Zelda: A Link to the Past / Four Swords, jag hade två stycken en gång i tiden för att kunna spela Four Swords men blev tyvärr av med det och har inte köpt något nytt igen.
Jag har Four Swords på min Nintendo 3DS men eftersom det spelet är digitalt så skulle det vara kul att ha två stycken The Legend of Zelda: A Link to the Past / Four Swords igen.

Konsolen:

Jag skulle vilja ha en till Gameboy Advance SP eftersom jag tycker att det skulle vara lättare än att koppla samman två stycken än som det är nu när jag måste koppla min Gameboy Advance SP med min Gameboy Player.
Sen kan jag spela multiplayer på Four Swords Adventures på Nintendo Gamecube om jag har minst två stycken Gameboy Advance.

Spelen:

Till Gameboy Advance kom det många spel som jag har blivit väldigt intresserad av att införskaffa någon gång.
Många av spelen är återutgivningar av tidigare spel som kom till stationär konsol.
Så för mig kan intresset för detta också vara för att jag vill kunna spela spelen när jag vill något som det inte är lika lätt att göra på stationära konsoler.
När det kommer till spelen så skulle jag exempelvis vilja ha två stycken Mario Kart Super Circuit så att vi kan spela det tillsammans här hemma.
Två av Crash Bandicoot spelen till Gameboy Advance har jag också länge velat ha.
Sonic Advance spelen verkar ganska roliga.
Sen vill jag även ha The Legend of Zelda: Minish Cap igen. Jag har det på min Nintendo 2DS och på vår Wii U men jag skulle också vilja ha det original igen.
Här är en lista på några spel som jag vill ha:

* Crash Bandicoot XS eller den amerikanska versionen som hette Crash Bandicoot: The Huge Adventure
* Crash Bandicoot 2: N-Tranced
* Final Fantasy I & II: Dawn of Souls
* Final Fantasy V Advance
* Game & Watch Gallery Advance eller Game & Watch Gallery 4 som det heter i USA.
* Golden Sun
* Golden Sun: The Lost Age
* Kirby: Nightmare in Dream Land
* Kirby & the Amazing Mirror
* Klonoa: Empire of Dreams
* Lufia: The Ruins of Lore
* Mario & Luigi: Superstar Saga
* Mario Kart Super Circuit
* Mario vs. Donkey Kong
* Metroid Fusion
* Metroid Zero Mission
* Phantasy Star Collection
* Rayman Advance
* Sonic Advance
* Sonic Advance 2
* Sonic Advance 3
* Sword of Mana
* The Legend of Zelda: A Link to the Past / Four Swords
* The Legend of Zelda: Minish Cap
* Wario Land 4

Jag samlade på NES Classics spel till min Gameboy Advance SP när det begav sig. De enda spelen som jag inte hade var Xevious och Bomberman, men skulle jag börja samla ihop de igen så skulle jag gärna vilja ha samtliga spel:

* Bomberman
* Castlevania
* Donkey Kong
* Dr. Mario
* Excitebike
* Ice Climber
* Metroid
* Pac-Man
* Super Mario Bros
* The Legend of Zelda
* Xevious
* Zelda II: The Adventure of Link

Det kom ju även spel som tidigare hade släppts på stationära konsoler.
Vissa av dessa spelen har jag redan men det skulle vara kul att kunna ha de så att jag kan spela de bärbart om jag vill.
Här är några spel som jag skulle vilja ha:

* Donkey Kong Country
* Donkey Kong Country 2
* Donkey Kong Country 3
* Final Fantasy IV Advance
* Final Fantasy VI Advance
* Super Mario Advance
* Super Mario Advance 2
* Super Mario Advance 3
* Super Mario Advance 4

Många fans världen över vill ju att Nintendo släpper Mother 3 här i väst med engelsk översättning.
Jag skulle också vilja se det, och skulle det komma så vill jag ha det spelet, annars får jag väl försöka få tag på en fan översättning så länge:

* Mother 3

Det finns två spel serier, Mega Man Zero och Phoenix Wright som jag gärna skulle vilja få tag på men de finns ju även återutgivna på samlingskassetter som jag nog hellre skulle köpa eftersom jag inte vill behöva betala för mycket:

* Mega Man Zero
* Mega Man Zero 2
* Mega Man Zero 3
* Mega Man Zero 4
* Phoenix Wright: Ace Attorney
* Phoenix Wright: Ace Attorney: Justice for All
* Phoenix Wright: Ace Attorney: Trials and Tribulations

Jag kanske uppfattas som snål för de flesta samlarna men mitt mål är inte att jag ska ha original utgåvorna av spelen om det finns ett billigare alternativ.

Detta var allt för den här gången, nästa gång fortsätter jag med DS spelen.


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar