Nintendo DS spel som jag önskar mig

Medlem
Nintendo DS spel som jag önskar mig

Jag tror att jag köpte min första Nintendo DS i samband med när Nintendo Wii släpptes. Det var en vit Nintendo DS Lite.
Jag köpte med New Super Mario Bros, det spelet var nog en också en stor anledning till att jag köpte mig en Nintendo DS med.
Jag gillade att det äntligen kom ett nytt Mario spel som påminde om hur man själv var van vid hur ett Mario spel skulle vara, ett sidoscrollande plattformsspel istället för de nya 3D spelen som både Super Mario 64 och Super Mario Sunshine hade varit tidigare.

När det kommer till Nintendo DS så blev det faktiskt att jag köpte fler spel till den än vad jag hade köpt spel till Gameboy Advance tidigare.
Men samtidigt så hade jag svårt för spel där man till största del styrde karaktärerna med pennan, jag ville hellre spela spel mer traditionellt och använda knapparna.
Därför tog det många år för mig att orka med att klara av The Legend of Zelda: Phantom Hourglass, när det kommer till The Legend of Zelda: Spirit Tracks så har jag inte klarat av det än, men jag har spelat en lite längre bit på det på min Wii U.

Jag har ett antal spel till min DS, New Super Mario Bros, Super Mario 64 DS, Final Fantasy III, Final Fantasy IV, Mario & Luigi: Bowser’s Inside Story, Mario Party DS, Mario Kart DS, The Legend of Zelda: Phantom Hourglass, The Legend of Zelda: Spirit Tracks, Pokémon HeartGold och Pokémon SoulSilver.

Jag har även testat lite andra spel som jag är sugen på att någon gång köpa till konsolen.
Men först till något annat som jag också vill ha.

Konsolen:

2017 så sålde vi båda våra DS konsoler eftersom vi har både en Nintendo 3DS och en Nintendo 2DS som också kan spela DS spel. Dock så kom jag på en funktion som jag inte kan använda om jag inte har en DS.
På Pokémon HeartGold och SoulSilver så kan man ju föra över Pokémon från Gameboy Advance versionerna men eftersom Nintendo 3DS inte kan spela Gameboy Advance kassetter så fungerar inte den funktionen.
Så en sak som skulle vara kul att ha igen vore en Nintendo DS.

Spelen:

Men nu över till vilka Nintendo DS spel som jag önskar att jag hade till denna konsol.
Chrono Trigger önskar jag mig i och för sig till Super Nintendo men skulle det bli för dyrt att köpa dit så kan jag faktiskt tänka mig att ha den till Nintendo DS istället.
Fast samtidigt så kanske det skulle vara roligare att kunna spela det bärbart.
Dragon Quest fick ju sina remakes till DS, något som jag gärna skulle vilja ha, men jag skulle gärna vilja ha originalen med.
Fire Emblem: Shadow Dragon är en remake av det första spelet som kom till både Nintendo Entertainment System (NES) och Super Nintendo Entertainment System (SNES).
Pokémon Black vill jag mest ha för att kunna föra över Pokémon till Nintendo 3DS versionerna via Pokémon Bank.
Pokémon Diamond, Pearl och Platinum vill jag ha för att de utspelar sig samtidigt som Pokémon Gold, Silver och Crystal.
Rune Factory tycker jag verkar vara ganska roliga spel, det brukar mest vara min sambo som spelar de, ska sanningen fram så har jag faktiskt aldrig testat de än men det skulle vara kul att ha ändå.
Tao's Adventure: Curse of the Demon Seal är fortsättningen på Azure Dreams som släpptes till Playstation, ett spel som är riktigt bra.
Här är en lista över samtliga Nintendo DS spel som jag vill ha:

** Animal Crossing: Wild World
** Children of Mana
** Chrono Trigger
* Diddy Kong Racing DS
*** Dragon Quest IV
*** Dragon Quest V
*** Dragon Quest VI
** Dragon Quest IX
* Final Fantasy Crystal Chronicles: Echoes of Time
* Final Fantasy Crystal Chronicles: Ring of Fates
** Fire Emblem: Shadow Dragon
* Golden Sun: Dark Dawn
* Grand Theft Auto: Chinatown Wars
* Harvest Moon DS Cute
** Heroes of Mana
** Mario & Luigi: Partners in Time
* Mario Kart DS
* Mega Man Zero Collection
** Pokémon Black
*** Pokémon Diamond
*** Pokémon Pearl
*** Pokémon Platinum
** Rune Factory: A Fantasy Harvest Moon
** Rune Factory 2: A Fantasy Harvest Moon
** Rune Factory 3: A Fantasy Harvest Moon
** Sonic Colours
** Tao's Adventure: Curse of the Demon Seal
* Worms: Open Warfare
* Yoshi's Island DS

Jag känner till ett japanskt Nintendo DS spel som aldrig har fått någon engelsk översättning.
Det är Fire Emblem: New Mystery of the Emblem som är en remake av kapitel två av Fire Emblem: Mystery of the Emblem till Super Famicom som heller aldrig har fått någon engelsk översättning.
Detta spelet vill jag verkligen se översatt. Det är fortsättningen av det första Fire Emblem spelet.

* Fire Emblem: New Mystery of the Emblem

Detta är alla Nintendo DS spel som jag kan komma på att jag önskar mig.
Det kommer nog bli svårt att få allt man vill ha men så många av spelen som möjligt skulle vara kul att få tag på någon gång.

Uppdatering 2 maj 2019:
Jag har lagt till så att tre stjärnor *** är på de spelen som jag helst vill ha. Två ** för de som jag väldigt gärna vill ha och en stjärna * för de som jag kan vänta ett tag med.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Har fixat med olika många stjärnor framför varje spel för att visa vilka spel som jag är mest intresserad av just nu.


signatur

ゼルダの城

Inaktiv
Skrivet av ZeldasCastle:

Har fixat med olika många stjärnor framför varje spel för att visa vilka spel som jag är mest intresserad av just nu.

Kollar dina vänner dina önskelistor eller hoppas du på presenter från random främlingar på forumet?

Moderator | Testpilot

Jag skulle faktiskt rekommendera ett R4-kort (eller vad de kallas nu för tiden). Det är ett sätt så du kan spela NDS roms på din maskin. Det är egentligen bara en DS-kassett med ett minneskort i där du lägger in dina spel och så är det bara tuta och köra.

Tycker det är svårt att få tag på DS-spel nu för tiden, helst de mer populära som ofta kan vara dyra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Kollar dina vänner dina önskelistor eller hoppas du på presenter från random främlingar på forumet?

Nej, gjorde listorna mycket för egen del. Sen är det kul att dela med sig av sina drömmar och mål.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag skulle faktiskt rekommendera ett R4-kort (eller vad de kallas nu för tiden). Det är ett sätt så du kan spela NDS roms på din maskin. Det är egentligen bara en DS-kassett med ett minneskort i där du lägger in dina spel och så är det bara tuta och köra.

Tycker det är svårt att få tag på DS-spel nu för tiden, helst de mer populära som ofta kan vara dyra.

Vi har faktiskt två stycken R4 kassetter.
Många spel fungerar riktigt bra med den men många spel förlorar sin sparfil efter ett tag och på vissa spel så fungerar inte allt som det ska.
Tycker det kan vara bra när man vill testa ett spel innan man köper det men jag vill helst äga spelen original.

Exempelvis; Fire Emblem: New Mystery of the Emblem patchade jag med en fan översättning och det verkar vara ett riktigt bra spel, bara att man inte kan spara och får istället börja om från början nästa gång man spelar. Hade det varit ett annat spel så hade jag köpt det istället men detta spelet har bara släppts i Japan.
Det skulle i så fall vara om någon har släppt den fan översatta versionen på en egen kassett, har sett att det finns fan översatta spel att köpa på vissa butiker, sen är ju frågan hur lagligt det är eller inte att sälja de så, men går det inte att få tag på annat sätt så är det väl bra.

Förresten, är det okej att fråga vad spel som är fan översatta och släppta på kassett heter?
Fick veta det för några år sedan och när jag sökte på det ordet så hittade jag en butik som sålde en hel del olika spel, ett finare ord för piratkopiering. Det fanns spel som redan finns original på engelska (inget som intresserar mig) men det fanns även spel där som bara kom på japanska original men som de hade på kassett med fan översättning istället.
Minns att jag såg bland annat Mother 3 på den butiken och det spelet skulle det vara kul att ha till GBA med en engelsk översättning. Men helst skulle jag vilja att Nintendo själva släpper den istället.


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar