Bästa karaktärerna från Super Smash Bros Ultimate

Avstängd
Bästa karaktärerna från Super Smash Bros Ultimate

Super Smash Bros Ultimate släpptes för drygt en månad sedan och har inte riktigt kommit in i e-sportvärlden än. Men själva spelet har sålts i miljontals exemplar och har fått skyhöga betyg om dess grafiska stil, ljuddesign för att inte nämna karaktärsgalleri. Mängder av folk har berättat om sina favoriter från spelet, och jag tog mig friheten att lista mina absoluta favoriter från Super Smash Bros Ultimate.

5. Ridley

Jag är stormförtjust i stora karaktärer som kan åstadkomma med mycket skada. Och skurken Ridley är en sådan. Det var ett tag sedan denna enorma drake syntes till, men dock i Metroid-serien så är han otroligt farlig att möta. Och här är det inget undantag heller. Ridley gjorde sin debut som sagt i Metroid år 1986 och nu är han tillbaks som den 25:e av alla 73 spelbara karaktärer som går att låsa upp. Han är den längste av alla här, vilket ger honom otroligt lång räckvidd med sina rakbladsvassa klor och sin piskande svans. Han kan också, likt Bowser, spruta eld men inte en enda eldsflamma, utan mer som eldbollar. Likt eldblomman som man kan upptäcka i Super Mario Bros-serien. Hans anfall må verkar vara långsamma, men när de väl sitter så kan de spetsa vilken fiende som helst.

4. Zero Suit Samus

För er som inte vet så är Zero Suit namnet på den dräkt som Samus Aran bär under sin vanliga Power Suit. Den här versionen av Samus är mycket vigare, smidigare än den vanliga och rankar betydligt högre i turneringar. Hon satsar mer på akrobatiskt, snabb närstrid än på vanliga långdistansvapen. Samus är otroligt svår att spela, men en skicklig spelare kan låsa sina fiender helt med långa luft-combos, ungefär som Cassie Cages combos i Mortal Kombat. Elektriska sparkar, paralyserande pistoler och en piska av dödlig laser är vardagsmat för denna stenhårda kvinna. Personligen så tycker jag att Samus är min största favorit när det kommer till kvinnliga spelhjältar. Dels för att hon är otroligt bra i närstrid och på långdistans. Rolig fakta: Hon är en av dom första kvinnliga spelhjältarna. Hon dock upp först i Metroid-serien.

3. Mewtwo

Denna hjärtlösa pokémon skapades av forskare för ett enda syfte: Att bli den mest fruktade och mäktigaste krigaren i världen. Mewtwos böljande kropp och svepande svans gör denne till en en asgrym luftkämpe. Mewtwo kan ladda energiklot, paralysera fiender, och teleportera sig in på arenan trots att denne har blivit utslagen. Men trots sina dödliga attacker och combos så är denna pokémon hal, seg och lättviktig. Därför måste du tänka på att när du spelar som Mewtwo så måste du koncentrera dig otroligt mycket, annars är det lätt att du förlorar. Om man slänger ut attacker utan att tänka så kan Mewtwo besegras av snabbare fiender.

2. Bayonetta

Den pistolpepprande superhäxan Bayonetta såg dagens ljus i sitt första spel år 2009 där hon blev känd för sitt otroliga, men också rätt krångliga stridssystem. Hon är beväpnad med cirka fyra pistoler som gör på medellångt avstånd rätt bra skada. I närstrid kan hon använda sina voltsparkar för att snabbt och enkelt kicka ut fienden ur arenan. Bayonetta kan använda sitt magiska hår och förvandla det till en stor knytnäve som mosar fienden på ett ögonblick. Hon är inte enkel att kontrollera i första början, men efter rejält med träning så kan du lätt kontrollera hennes snabba combos och attacker. Proffsspelare ser henne som den bästa karaktären i spelet.

1. Bowser

Okej, denna unika superskurk är min absoluta favorit. Bowser är Marios dödsfiende och han har varit det i flera tusentals Nintendo-spel, men också i animerade tv-serier. Han gjorde sin debut i Super Mario Bros år 1986 där han var en tvättäkta ondskefull härskare. Bowser har dykt upp massor av gånger i olika Mario-spel. Jag minns honom först i Mario 64 där man grabbade tag honom i svansen och kastade honom mot exploderade spikbollar. Nu är Bowser en kämpe i Super Smash Bros Ultimate. Han är den tyngste karaktären i spelet och kan göra otroligt mycket skada. Han kan spruta en eldsflamma som har otroligt lång räckvidd. Han kan dubbelhoppa i luften och landa med en smäll på sina fiender. Han kan krypa ihop i sitt skal med taggarna utåt för att göra skada när hans motståndare kommer nära. När du spelar Bowser så känns kontrollen medvetet tung, vilket är en bra anpassning till hans storlek. Det bidrar en hel del till upplevelsen. Rolig fakta: Bowser skulle egentligen ha dykt upp i det första Super Smash Bros. Men precis som Princess Peach så fick han vänta.

Kommentera nedan. Vilka tycker ni är dom bästa i Super Smash Bros Ultimate? Vad tycker ni om själva spelet?


signatur

Why so serious?

1
Skriv svar