Vi ska spela Total War Three Kingdoms – vad vill DU veta om spelet?

Frilansare
Vi ska spela Total War Three Kingdoms – vad vill DU veta om spelet?

I veckan ska FZ spela nya Total War – Three Kingdoms, Creative Assemblys utflykt till det gamla Kina som det beskrivs i boken "Romansen om de tre kungadömena".

Vi kommer också att intervjua CA, och undrar nu vad just du skulle vilja veta om spelet? Ställ dina frågor här, så lovar vi att ta med dem och försöka få svar på så många som möjligt!

Medlem

Kan Lu Bu krossa en arme på egenhand? ^^

Medlem

Jag har alltid önskat att kunna spela en lite mindre kampanj där man har max 10 grupper av enheter istället för 20. Har letat moddar men inte hittat så frågan lyder:
Kommer det finnas möjlighet att välja max storlek på armé (och generaler) i en kampanj?
Det blir för mycket pausande med så många enheter enligt mig. Händer för mycket.

Fragtjuv

Hur kommer specialförmågorna att fungera i spelet? Om det finns möjlighet att stänga av dessa hur förändrar det i så fall spelmomenten?


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Inaktiv

Jag är nog mest nyfiken på känslan i spelet. Tycker att efter Rome I och Medieval II har känslan gått utför i spelen. Hoppas att det är bättre i detta.

Sen sjöslagen tycker jag alltid har varit lite eftersatt i spelen. Tyckte dock Empire samt Shogun II lyckades lite på den fronten. Men har dom vidareutvecklat naval krigföring?

Sen är jag nyfiken på krigsekonomi. Eftersom den är obefintlig i tidigare spel. Och då menar jag allt från manskap, hästar, materiell etc. Hade varit kul med någon form av hardcore läge eller liknande. Men men har inte för stora förhoppningar gällande denna punkten.

Och sist men inte minst diplomati och i synnerhet hur AI beter sig. Står den sig bra? Det har alltid varit lite för generisk för min smak i tidigare spel. Förstår självfallet att jag inte kan förvänta mig någon Paradox diplomati men en bit på vägen hade inte skadat.

Skrivet av joelthor100:

Hur kommer specialförmågorna att fungera i spelet? Om det finns möjlighet att stänga av dessa hur förändrar det i så fall spelmomenten?

Kommer finnas två olika lägen, en som är "sagan" om de tre rikenas era och ett "historiskt" där inga specialförmågor (kanske möjligen "Rally" men det kanske är dem du menar?) finns, generaler kommer vara inkluderade i enheter i detta läge.

Min fråga till när ni spelar det är ifall enheterna känns som de förklarat dem i trailers: Ifall varje enhet har sin funktion (kanske mer en förklaring vad de menar? Bågskyttar är ju bågskyttar trots allt) och ifall AI:n bygger... ja, balanserade arméer istället för mega doomstacks av bästa enheterna (typ Teclis i TT:WH2 med 10 fenixar).

Pansarknekt

Det jag funderar på är hur avskalat det kommer vara. Senaste iterationerna har varit lite för mycket sten sax påse trots mängden enheter så;

Har quality of life förändringarna filat ner detaljrikedomen och management?
Hur nuts har dom gått med magi och sånt? Själv hoppas jag på att man kan stänga av och slippa det.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Kan man jaga efter Lu Bu?

Kommer enheterna kunna ha olika formationer under strider? Som i Rome2 när man kunde ha shield wall med vissa eller spearwall och wedgeformation ect ect.. Kan inte ha det warhammer 2, vet inte om thrones of Brittania har det.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Ok. 1 - Kan man spela utan famljeträd systemet & imperium lojaliteten såsom i Rome 2 som blev helt sabbat & ospelbart i och med Emperor edition. 2 - hur många pilar skjuts det per minut på en klunga fiender när man har ens egna enheter i närkamp med den klungan.....

Medlem

I'm a simple man
Denuvo?


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Jag undrar mest om de har förbättrat själva combat? Tycker varje soldat eller så i alla andra total war varit väldigt stela när de krigar mot varandra.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Om spelet är fantastiskt?!

Medlem

Jag vill veta om det finns några nya framträdande features, eller mechanics som kommer introduceras med spelet. Samt i vilken omfattning mekaniken är densamma som i Thrones of Britannia som imo var helt bedrövligt illa.
Ett avskalat fattigt omodernt Total War kändes det som.
De bör ta influens från Shogun 2 x)...
Måste nästan installera Fall of the samurai för 50e gången och börja hajpa.

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Kan Lu Bu krossa en arme på egenhand? ^^

Låter som du har kört en del dynasty warriors

Medlem
Skrivet av Nordic Fox:

Låter som du har kört en del dynasty warriors

Allihop, till och med det första spelet som var ett fighting ^^. Jag har dock inte spelat det senaste på grund av att de gjorde det sämre med openworld.

1
Skriv svar