Både Fifa 19 och Black Ops 4 större än Red Dead 2 på PS4 förra året

Robot
Både Fifa 19 och Black Ops 4 större än Red Dead 2 på PS4 förra året
Medlem

Jag vet inte vad som är mest konstigt, att det är både FIFA18 och FIFA19 på listan eller att folk fortfarande köper GTA V.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Rocket League är också en uppföljare. Så 9 av 10 första spelen är uppföljare.

Medlem

Sen släpptes ju FIFA19 en hel månad före RDR2 och CoD släpptes 2 veckor före. Från det att RDR2 släpptes var det 2 månader kvar av året, så att FIFA19 sålde mer kanske beror på att det gick att köpa under 50% längre tid under året än RDR2. Eller så var bara RDR2 för dyrt jag tyckte det var väldigt dyrt nämligen, även om jag köpte det.

Beställde det på skiva för att hämta upp i butik...men kunde bara hämta upp på release-dagen och jag ville ju installera spelet vid midnatt så jag kunde lira direkt efter jobbet såklart. Så blev att jag köpte det digitalt till slut.

Medlem

700:- är inte mycket för något som jag spenderar dagsr eller veckor på. Men jag vill vara säker på vad jag köper och spel till fullpris med microtransaktioner går fetbort.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Ambassadör
Xbox

Det är ytterst sällan jag köper spel till fullpris, med en backlogg på hundratals (bra) spel så känns det sällan akut och det räcker oftast att vänta en liten stund så tokrasar priset. Sedan finns det ju undantag som just Red Dead Redemption 2... Ett once in a generation-spel är värt sitt fullpris och går före backloggen! Dessutom brukar Rockstar-spel hålla sina höga priser länge.


signatur

Jump in.

Gnällkuk

600 spänn är väl där jag tycker smärtgränsen går, å andra sidan hade jag ju inte tvekat att pynta mer för ett spel som t ex Cyberpunk 2077. Så, fick svara generellt för det går ju inte att svara på annars.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det digitala priset på red dead 2 fick mig att köpa det på skiva. vilket sällan händer. Kanske var fler än jag som gjorde det.

Medlem
Skrivet av snubben:

Det digitala priset på red dead 2 fick mig att köpa det på skiva. vilket sällan händer. Kanske var fler än jag som gjorde det.

Ja spel som man vet man spelar en gång är smart att köpa på skiva. Köpte rdr 2 på skiva sålde det några dagar senare och gick 100kr back. Hade jag köpt digitalt hade det blivit 799kr back.

Medlem

spelar endast sånt som kostar 0. dvs free to play spel


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Rockstar är de enda som lyckas få ut mer än 400kr (399kr) från mig. Beror dock helt på spelet och hur sugen jag är på det, det blir alltid en avvägning mellan spelets pris och hur mycket jag värderar tiden det skulle ta att vänta på en prissänkning.

Har däremot ingen övre gräns för priser på dlc och sådant för de ytterst få spel som får mig att öppna plånboken för sådant (totalt 3 än så länge) .

Geeks Gaming
Skrivet av Kleptoman:

spelar endast sånt som kostar 0. dvs free to play spel

Brukade inte du använda G2A? Vad är det du köper där?

Skrivet av Kleptoman:

Du har ju ingen aning alls om vad du snackar om. Brukar själv använda g2a och har aldrig blivit lurad.

1
Skriv svar