Sugen att lira Resident Evil 2-demot igen? Det finns lösningar!

Robot
Sugen att lira Resident Evil 2-demot igen? Det finns lösningar!

När 30 minuter inte är nog att umgås med mordiska zombies.

#demo, #resident-evil-2


Medlem

man bör nog inte fippla med steam achievments, däremot använda en trainer som fryser tiden är nog relativt safe.

Medlem

Eller så kan man acceptera att det är en 30min demo och spelet släpps om knappt 2 veckor.

Demot är ju en tribute till en av demoversionerna av Re2 som också var tidsbegränsad.

Gen
Medlem
Skrivet av heady89:

Eller så kan man acceptera att det är en 30min demo och spelet släpps om knappt 2 veckor.

Demot är ju en tribute till en av demoversionerna av Re2 som också var tidsbegränsad.

Precis, helt okej för mig. De 30 min jag fick lira det hjälpte mig med beslutet om att skaffa det förr eller senare.

Medlem

Tidsbegränsad demo gör mig inget. Där i mot så tycker jag att man borde kunna spela om efter att 30 min har gått, ser ingen poäng att man får max köra en gång.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av heady89:

Eller så kan man acceptera att det är en 30min demo och spelet släpps om knappt 2 veckor.

Demot är ju en tribute till en av demoversionerna av Re2 som också var tidsbegränsad.

Tidsbegränsad ja, men jag vill då inte minnas att det bara gick att spela en enda gång och sedan gick det inte att spela mer när tiden löpt ut (ett annat spel som använde sig av liknande system vill jag minnas var Outcast). Det är verkligen inte samma sak, så snälla sluta med att få det som om det vore det.

Så om det är av nostalgiska skäl, varför inte då köra samma begränsning? För att det inte är av de skälen, detta är inget annat än ett sätt att få folk att köpa spelet för att de blir sugna på att spela mer.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Tidsbegränsad ja, men jag vill då inte minnas att det bara gick att spela en enda gång och sedan gick det inte att spela mer när tiden löpt ut (ett annat spel som använde sig av liknande system vill jag minnas var Outcast). Det är verkligen inte samma sak, så snälla sluta med att få det som om det vore det.

Så om det är av nostalgiska skäl, varför inte då köra samma begränsning? För att det inte är av de skälen, detta är inget annat än ett sätt att få folk att köpa spelet för att de blir sugna på att spela mer.

Oh no de blir sugna på att köra mer, no shit sherlock. Det är ju fortfarande en tribute till de begränsade demot från 90-talet, och nej, på det demot var man inte begränsad till att köra en gång men denna gång är man, sluta gnälla.

Medlem

Jag slutar "gnälla" om folk slutar kalla saker för vad det är, en stor anledning till att Alpha och Beta tester inte kallas för vad det egentligen är, demos, beror på just det, ord som ändras för att folk inte förstår skillnaderna;).

Medlem

Har svårt att förstå varför man blir upprörd över att ett demo är tidsbestämt. Kanske jag som är gammal och skruttig.

Men man kan se det som briljant marknadsföring då spelsiter och streamingsiter är fulla av gratis reklam för spelet ifråga.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Äh. Tack för tipset. Jag spelade demon 30 min I sträck, vissa saker rusade igenom. Andra gånger beundrade jag hur resident evil äntligen är tillbaka igen.
Kan man lita på CAPCOM att de kommer greja detta?

NuZ
Testpilot
Skrivet av Kavakava83:

Äh. Tack för tipset. Jag spelade demon 30 min I sträck, vissa saker rusade igenom. Andra gånger beundrade jag hur resident evil äntligen är tillbaka igen.
Kan man lita på CAPCOM att de kommer greja detta?

Kännde samma sak. Äntligen tillbaka! RE7 var nice som tusan men mer ett eget IP. 1-3+cv och till viss del 4an var riktigt bra spel på sin tid. Nu tog de de som var bra med de första spelen, det lite ”nya” från 4an och fimpade action grejjerna från 5 och 6 och alla andra avstickare.

Nu känns det helt rätt. Längtar till release. Förbokar aldrig men kommer troligen köpa på dagen om inte allt för många negativa kommentarer kommer.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Releasehästryttare

Jag missade helt att man kunde gå ut genom huvud entrén när demot börjar så kul att de visar här vad som är utanför.

SoL
Medlem

Är det nån som hört ifall det kommer gå att spela hela spelet när det släpps utan internet uppkoppling?

Medlem

Att folk grinar är det sjukaste. Dom flesta AA spel som släpps nu för tiden erbjuder ju inte ens Demo

Medlem

När man ger utgivare mer och mer "spelrum" så sker det som snart är på väg att hända och kom inte och påstå att ni inte blivit varnade. Vi ser det redan börja ske, fler och fler IP som från början var PC och konsolspel utvecklas nu för mobiler, F2P spel som snarare är "P2W".

Men för all del fortsätt kalla de som tänker på framtiden för spel för att de "grinar", snart bryr jag mig inte längre om vad som sker, äger mer än tillräckligt med spel som jag ändå inte kommer hinna spela klart samt att det trots allt finns utgivare och utvecklare som förstår att framtiden är inte mer bergränsningar, den består av mindre och det är dessa som jag kommer ge mina pengar till. Jag är rätt så säker på att jag inte är den enda, om man tror att utgivare bryr sig om de som spelat spel på konsoler och datorer när det finns en mycket större och intressantare marknad för dem. så är man väldigt naiv. Vad de håller på med är att testa gränser, se hur långt de kan begränsa spel utan att folk klagar för mycket. Det är rätt komiskt att saker som folk hade kunnat gå i taket för förr idag är helt ok. Då skämtade man om att spel skulle komma att bli uppdelade i delar, snart är vi där och de man kan tacka är alla de som inte haft några problem med att stödja en sådan framtid eftersom de tycker att det inte spelar någon roll att ett fullprispel har en massa "F2P element".

1
Skriv svar