Datautgrävare av Nintendo Switch Online har hittat en lista med 22 SNES-spel

Robot
Datautgrävare av Nintendo Switch Online har hittat en lista med 22 SNES-spel

Dessutom hintar om ytterligare format. Gamecube? Nintendo 64?

#nintendo-switch-online, #snes, #switch


Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Om detta rykte stämmer, så gillar jag spelutbudet. Framförallt Demon's Crest. Idag ett väldigt dyrt spel då det aldrig blev speciellt stort.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Geeks Gaming

Ack vad bra om dessa ingår i online-kostnaden! Snacka om en solid retroburk!

Medlem

Typ bättre än snes mini...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Nej, nu får det vara slutköp av samma titlar om och om igen.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av anon_1418:

Nej, nu får det vara slutköp av samma titlar om och om igen.

Detta är dock något som skulle följa med Online-prenumerationen om ryktet visar sig vara sant.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av Grukk:

Detta är dock något som skulle följa med Online-prenumerationen om ryktet visar sig vara sant.

Annars vore det sjukt.
Att man ska behöva köpa samma gamla 20-30 år gamla spel om och om igen, för mer än 5 kr/spel är helt sinne. Har man köpt dom en gång via Nintendo, bör dom följa med alla konsoler därefter.
Men så är ju Nintendo oxå Nintendo, har dom ens samma onlinesystem på deras olika konsoler eller det är nytt varenda gång?

Moderator | Testpilot

Men fixa Chrono Trigger och Final Fantasy...!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Den som köper gamla titlar på Switch :S

Medlem

Missat bokstaven på A link to the past

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av uberpwnage2.0:

Men fixa Chrono Trigger och Final Fantasy...!

Har faktiskt hellre Demon's Crest där 😀

Contra III är också klockrent. Vill dock ha så många spel som möjligt.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Inaktiv

@Grukk: Då hoppas jag, för annars sinar snart mjöken, kossan är slutmjölkad sedan länge nu..

Geeks Gaming
Skrivet av Stephanie of Astora:

Den som köper gamla titlar på Switch :S

Hur menar du?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Grukk:

Har faktiskt hellre Demon's Crest där 😀

Contra III är också klockrent. Vill dock ha så många spel som möjligt.

Än båda? Nej tack. Spelet är bra men tycker folk hyllar upp Demon's crest allt för mycket. Även om CT och FF i viss mån är lite "överspelade" så skulle jag hellre ta de två än Demon's crest.

Bästa hade ju varit om det kom så många spel som möjligt. Det är ju ändå inte en "SNES MINI" det här utan fler spel kommer säkert komma.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av uberpwnage2.0:

Än båda? Nej tack. Spelet är bra men tycker folk hyllar upp Demon's crest allt för mycket. Även om CT och FF i viss mån är lite "överspelade" så skulle jag hellre ta de två än Demon's crest.

Bästa hade ju varit om det kom så många spel som möjligt. Det är ju ändå inte en "SNES MINI" det här utan fler spel kommer säkert komma.

Jaa, men FFVI och CT fanns ju i alla fall på SNES classic mini. Så möjligheten att spela spelen finns där.

Jaa, det kommer ju utökas med fler spel. Det har ju NES-biblioteket på Switch Online gjort.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Hur många gånger ska dom sälja dessa titlar om och om igen på alla Nintendo konsoler!

Så uselt om man köpt ett Snes spel på 3Ds eller Wii U så blir det inte kopplat till ens Nintendo konto utan man måste köpa det igen!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Grukk:

Jaa, men FFVI och CT fanns ju i alla fall på SNES classic mini. Så möjligheten att spela spelen finns där.

Jaa, det kommer ju utökas med fler spel. Det har ju NES-biblioteket på Switch Online gjort.

Fast CT fanns väl inte på Classic mini? Inte för oss iaf.

EDIT: Dubbelkollade nu, nope.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Hur många gånger ska dom sälja dessa titlar om och om igen på alla Nintendo konsoler!

Så uselt om man köpt ett Snes spel på 3Ds eller Wii U så blir det inte kopplat till ens Nintendo konto utan man måste köpa det igen!

Nintendo ligger lite efter. Konsumenterna visar dock inte sitt missnöje precis. Det köps till alla format samma gamla spel och sen köps simpla minikonsoler som är för simpla och begränsade än vad dom hade kunnat


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag anser att de fem bästa spelen till SNES är Tales of Phantasia, Star Ocean, Seiken Densetsu 3, Final Fantasy VI och Chrono Trigger. Tre av dessa släpptes aldrig utanför Japan och de andra två är inte med i utbudet.

Arr, mateys.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Avstängd

Fan vad jag är sugen på att köpa en switch. Mest pga att jag vill testa nya Zelda men även för detta då om man kan spela gamla spel.


signatur

PS5 och inget annat.

@xverminator:

Bara för att du köpt ett spel en gång så kan du inte förvänta dig att företaget ska stå för kostnaden när du vill ha spelet till andra format. Det borde vara en självklarhet för alla.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

@xverminator:

Bara för att du köpt ett spel en gång så kan du inte förvänta dig att företaget ska stå för kostnaden när du vill ha spelet till andra format. Det borde vara en självklarhet för alla.

Det är nog mycket kostsamt att få Mario 3 att funka på switch.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Det är nog mycket kostsamt att få Mario 3 att funka på switch.

Tvivlar på att det är en lågavlönad programmerare som ensam får ta hand om att fixa det. Det kan nog snabbt fyllas på med anställda som ska programmera, kontrollera, implementera, marknadsföra och sälja. Kostnader springer snabbt iväg, särskilt inom stora koncerner med gamla traditioner och fastlagda rutiner.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Tvivlar på att det är en lågavlönad programmerare som ensam får ta hand om att fixa det. Det kan nog snabbt fyllas på med anställda som ska programmera, kontrollera, implementera, marknadsföra och sälja. Kostnader springer snabbt iväg, särskilt inom stora koncerner med gamla traditioner och fastlagda rutiner.

Tycker ändå inte det är orimligt att förvänta sig att man kan få sina gamla nes/snes spel man köpt till i många fall både wii och wii u till switch utan kostnad, det kan de allt bjuda på. Se på Microsoft.

@jOnÄTÄn: Det är väl klart. Vem vill inte ha gratis spel?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Nu snackar vi. Hoppas verkligen att detta stämmer, samt att detta utökar antalet titlar som läggs till i utbudet. Alltså två NES-titlar och två Ses-titlar varje månad. Då börjar det dofta succé för en tjänst som idag är fattig och tråkig.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

@jOnÄTÄn: Det är väl klart. Vem vill inte ha gratis spel?

Av ditt första inlägg tyckte jag det verkade som du tyckte det var rimligt av Nintendo att låta deras trogna kunder få betala en gång till för de gamla spelen.
Det jag önskar mest är väl egentligen att de prioriterar bakåtkompabilitet högre.

@jOnÄTÄn: Jag kan se saker ur flera perspektiv.

Ur ett företagarperspektiv är det såklart helt rimligt att ta betalt för ens arbete. Det är ju arbete och kostnader som läggs ner på projektet. Bara för att det är gammal kod som publiceras gör ju inte att jag behöver ta en förlust bara för goodwill. Men goodwill betalar inte de anställdas löner eller satsningar på framtida projekt – på sin höjd räddar goodwill tidigare misstag i kundrelationerna.

Ur ett spelarperspektiv är det ju trevligare för plånboken att få något gratis. Särskilt när det är något gammalt spel man redan köpt.
Definitivt särskilt nu när var och vartannat spel ska vara remaster eller återlansering. Kommer Blizzard att släppa Warcraft 3 reforged gratis? Jag kan till och med tänka mig att skicka tillbaka originalet om så krävs.


signatur

Viam inveniam aut faciam

1
Skriv svar