Anthem grafik i gameplay trailer 2017 mot nu 2019

Medlem
Anthem grafik i gameplay trailer 2017 mot nu 2019

Jag såg att IGN släppt en ny video med lite free roaming gameplay där man pratar med NPC i staden.

Här är den första gameplay trailern från 2017. Observera texten i början "Everything you see was captured in-game running in realtime"
https://www.youtube.com/watch?v=EL5GSfs9fi4

Ny gameplay från 2019 på IGN
https://www.ign.com/videos/2019/01/14/anthem-7-minutes-of-for...

Lägg märke till hur ljussättning, textures och detaljrikedom ser ut. Ansikten och uttryck på NPC också.

Ganska markant försämring tycker jag.

Medlem

Nog för att det är Alpha men JÖSSES vad låg upplösning det är på vissa texturer, som hyllan och lådan eller porten bakom den andra karaktären dom pratar med.

Sen känns ansiktena mera som Fallout än vad som visades under 2017. Tittar man på tjejen vid dräktplatformen, så är till exempel hennes ögonbryn mer eller mindre bara drivna i en Z axel och inget därimellan. Ser väldigt onaturligt ut

Nu intresserar inte Anthem mig sen tidigare heller, men detta ger ju inte större förhoppningar för dem som faktiskt varit riktigt hypade för det. Men man får verkligen hoppas att detta är för att det är Alpha material.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Nog för att det är Alpha men JÖSSES vad låg upplösning det är på vissa texturer, som hyllan och lådan eller porten bakom den andra karaktären dom pratar med.

Reagerade också på en del lågupplösta textures, t.ex. i sekvensen där man plockar upp en Codex cirka 1:56.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Ganska markant skillnad väl?

Ja. Ser ut som ännu ett exempel på en tydlig "graphical-downgrade" jämfört med trailern som visades upp på E3.

Nu är det ju iof "Alpha gameplay", så vi får väl se om de putsar till det något närmare releasen.

Medlem

Av någon anledning måste dom ställt ned grafiken. Den var bra mycket bättre än sådär i Alfan... Har jag hört, för jag bryter självfallet inte mot någon NDA här...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Ambassadör
Xbox

Bara för att ni sa det så kunde jag inte se något annat än de konstiga ögonbrynen på karaktärer, haha. Men fan, det såg inte hightech ut överlag med karaktärer. Fick lite gummigubbs-vibbar, svårt att förklara.

Förhoppningsvis är det bara en mycket tidig version.


signatur

Jump in.

En av de största felen som Bioware gjort i det här fallet, är att de inte bygger upp en stämning kring vad spelet egentligen handlar om. Vad är det för "värld" vi befinner oss i, eller tycker de att man bara ska bli uppslukad av gameplay?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ser rätt så kasst ut rent grafiskt.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Kanske är på konsol? Är ju en xbox-dosa som används. Får hoppas det iaf


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Moderator | Testpilot

Här har ni nytt gameplay. Personligen tycker jag det ser mycket bättre ut.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Haha jag lyckades kolla i fel ordning så fattade inte vad folk gaggade om eftersom de var mycket snyggare men sen såg jag vilket som var 2017 och då föll bitarna på plats. Det här händer lätt 9 gånger utav 10 men nån gång då och då ser det faktiskt snyggare ut i releasen.

Releasehästryttare

Helt sjukt ändå att det fortfarande finns folk där ute som tror att det spelet kommer bli bra och har förbokat .. /shivers

Gissar på en svag 2 av 5 från fz.

Medlem

Mest förvånad över att någon är förvånad över downgrades längre, speciellt från stora AAA publishers som EA, Ubisoft och Activision.

Medlem

Ansiktsanimationerna är ju definitivt skräp, lärde de sig inget från senaste Mass Effect eller?

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Haha jag lyckades kolla i fel ordning så fattade inte vad folk gaggade om eftersom de var mycket snyggare men sen såg jag vilket som var 2017 och då föll bitarna på plats. Det här händer lätt 9 gånger utav 10 men nån gång då och då ser det faktiskt snyggare ut i releasen.

Haha, ja det kanske var lite otydligt. Ändrade nu så det blev bättre (tror jag).

Inaktiv
Skrivet av Fulci:

Haha, ja det kanske var lite otydligt. Ändrade nu så det blev bättre (tror jag).

Nja tror du var mer än godkänt tydig i inlägget men jag som blanda ihop då jag hade ett par andra flikar upp

Medlem

Om det är alphan som mina ehm vänner testade så fanns det väldigtl imiterade grafikinställningar. Antagligen en downgrade också men men, spelet är otroligt vackert in action.

1
Skriv svar