Playstation VR Hjälp

Medlem
Playstation VR Hjälp

Tänkte kolla här om det finns någon här som kan hjälpa mig, har nyligen köpt vr glasögon till Playstation men får dem ej att fungera. Allt är inkopplat rätt har dubbelkollat 10 ggr.

Det enda jag ser i glasögonen när jag startat spelet är 8 vita prickar som snurrar i en cirkel.

Har sökt på olika ställen men hittar inga svar.
Finns det någon som stött på samma problem och kanske t.om har en lösning?
Tacksam för svar.

Inaktiv
Skrivet av Paaatrikb:

Tänkte kolla här om det finns någon här som kan hjälpa mig, har nyligen köpt vr glasögon till Playstation men får dem ej att fungera. Allt är inkopplat rätt har dubbelkollat 10 ggr.

Det enda jag ser i glasögonen när jag startat spelet är 8 vita prickar som snurrar i en cirkel.

Har sökt på olika ställen men hittar inga svar.
Finns det någon som stött på samma problem och kanske t.om har en lösning?
Tacksam för svar.

Har inget svar men hade samma sak hänt mig så hade jag nog reklamerat faktiskt.

Medlem

Ja det har jag gjort redan, detta är andra produkten jag testar.

Inaktiv

Jag hittade en tråd på reddit med en som hade samma problem. Han fick det att fungera efter att han stängde av "HDCP" i inställningar.

Medlem

Provat, fungerade inte men tack för tips.

Avstängd

Testa koppla ur HDMI kabeln som går mellan breakout boxen och din TV.

Använder du HDMI kabeln som följde med psvr mellan breakout boxen och ps4an?

Har du uppdaterat både headsetet och ps4 till senaste?

Startar du från rest mode eller är din ps4 helt avstängd?

Och vilket spel är det du har problem med eller är det alla?


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Nej jag har köpt en ny 4k high Speed HDMI för jag hörde att ps egna kablar va skräp.

Ja båda är uppdaterade.

Helt avstängt, tror jag.. hur vet jag det?

Vet inte, har inte ens kommit in på Playstation menyn..

Avstängd

Testa i alla fall med den medföljande kabeln och se om det fungerar. Alltså mellan breakout boxen och ps4an. Har själv inte upplevt problem med dessa.

Väljer du stäng av eller vila när du stänger av konsolen?

Ah. Så du ser inte ens ps4ans dashboard. Hmmm. Är det ok bild i TVn?

Har du länk eller något till kabeln du köpte så jag får kolla specs på den?


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Hej det låter mysko det här. Du har inte glömt att plugga in kameran på baksidan av ps4an?

Skaffade VR för tre dagar sedan och kopplade in allt enligt manualen och sedan drog jag till system menyn i ps4an, innan jag satte på mig vr hjälmen och starda den, och såg till att kalibrera kameran sedan drog jag igång vr hjälmen och kalibrerade den under ps4 systemet.
Sedan fungerade allt som det skulle.
Ser de där prickarna i en cirkel som du pratar om när jag laddar upp spel och har alltid trott det är laddningssymbol? Men det kanske det inte är.

PS om du får det, eller redan fått det, att fungera så kan jag rekommendera att mäta måttet mellan dina ögon till kameran i ps4ans system meny. Det förbättrade bilden för mig oerhört mkt i vr hjälmen.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar