Skörda, crafta och lev livet i My Time at Portia, som nu lämnar Early Access

Robot
Skörda, crafta och lev livet i My Time at Portia, som nu lämnar Early Access
Medlem

Hade väldigt trevligt med detta för ca. 1 år sedan.
Nådde så långt att det tog slut med saker att göra för att det som sagt var i EA.

Inte min typ av spel annars men kändes som en blandning av Zelda, Minecraft och Harvest moon.

Inaktiv

Detta ser otroligt bra ut och såg ut att ha multiplayer i trailern men tydligen inte enligt Steamsidan vilket var synd :/ Hade älskat att spela detta i mp-läge. Men ska hålla ett öga på den ändå

Medlem

Det spelar typ ingen roll om dessa spelen är bra eller inte, dom säljer ändå om dom ser bra ut verkar det som. Även om folk tycker det är "early access" långt efter dom kanske även går ur "early access".


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Provade detta för några månader sen i hopp om att hitta ett nytt Stardew Valley. Jag blev inte helt övertygad. Jag fick inte alls samma mysiga, personliga upplevelse och det blev faktiskt en refund.

För mig var Stardew Valley så mycket mer än enbart ett grindigt farming spel. Det hade personlighet.
Jag har ofta funderat på varför det var så bra. Kanske var det för att ConcernedApe gjorde spelet på egen hand? Att bygga ett spel helt på ens egna villkor med passion som drivkraft. Tja, vad vet jag?

MTaP kändes, när jag provade det, lite som asiatisk kopia av SW. Åtminatone om man jämför hur spelet presenteras och hur det är tänkt att fånga upp publikens intresse.

Däremot, betygen säger sitt och det har säkert en hel del unika och bra egenskaper. Jag lovade mig själv att ge det en till chans när det var släppt. Nu kanske det är dags.

Medlem

Har precis spelat det i en sisådär fyra timmar, älskar "Harvest moon"-genren. Jag var lite orolig för att den lite övergulliga grafiken inte skulle fungera för mig, och att man är en snickare/uppfinnare snarare än en bonde, Men hittills tycker jag det är väldigt trevligt, bara bra intryck, ett solitt 4/5 får det av mig. Men man får ju se hur det håller i längden.

Medlem
Skrivet av baggso:

Hade väldigt trevligt med detta för ca. 1 år sedan.
Nådde så långt att det tog slut med saker att göra för att det som sagt var i EA.

Inte min typ av spel annars men kändes som en blandning av Zelda, Minecraft och Harvest moon.

Då måste jag skaffa det!


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Inaktiv

För den som är intresserad kan jag berätta att jag hittade ett år gammalt inlägg från nån av utvecklarna som förklarar att det inte finns några planer på multiplayer och att spelet ej designats med det i åtanke.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

För den som är intresserad kan jag berätta att jag hittade ett år gammalt inlägg från nån av utvecklarna som förklarar att det inte finns några planer på multiplayer och att spelet ej designats med det i åtanke.

Det var jävligt synd


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Kanske kan passa som mys-spel på ps4an, får se vad priset hamnar på!

Medlem

Ser ut som ett utmärkt switch spel.

Medlem

Recension från FZ? 🙂

Medlem

Oj. Vad trevligt detta såg ut då. Väldigt stora kycklingar dock.

1
Skriv svar