Fortnite-danser plötsligt borta från Forza Horizon 4

Robot
Fortnite-danser plötsligt borta från Forza Horizon 4
Medlem

..finns det pengar att hämta slår de ner som hökar!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Gen
Medlem

Borde finnas en lag mot sådana stämningar Om man nu hittar på någon dans eller annat får man väl copyrighta det direkt?

Medlem

Alltså det är en skam att Forza gått ned sig så pass att dom nu har olika danser när man vinner.
Jag undrar om Gran Turismo även kommer erbjuda danser framöver?

Medlem

Tycker det är mer en tråkig utveckling på spelfronten med fokus på danser och olika skins. Varför ska ens spel som Forza ha danser i spelet?! Att det köps sådant i den utsträckning som det görs kommer jag nog aldrig att förstå..

Fattar att "utvecklarna" av dessa kultur-uttryck vill ha en del av kakan då allt bara är så dumt.

Medlem
Skrivet av TheConsul:

Tycker det är mer en tråkig utveckling på spelfronten med fokus på danser och olika skins. Varför ska ens spel som Forza ha danser i spelet?! Att det köps sådant i den utsträckning som det görs kommer jag nog aldrig att förstå..

Fattar att "utvecklarna" av dessa kultur-uttryck vill ha en del av kakan då allt bara är så dumt.

Haha, danserna är ett sätt att trash talka/taunta folk när man vunnit/dödat någon. Nu har jag aldrig spelat forza men antar att man hamnar på någon pallplats kanske och kan dansa där då? Inte så himla konstigt kan jag tycka. Mest en kul grej, hellre det än VOIP/textchatt där folk är ännu mera dryga.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Alltså det är en skam att Forza gått ned sig så pass att dom nu har olika danser när man vinner.
Jag undrar om Gran Turismo även kommer erbjuda danser framöver?

Horizon serien är ju lite mer lek finns detta i den vanliga for a serien också?

Medlem
Skrivet av TheConsul:

Tycker det är mer en tråkig utveckling på spelfronten med fokus på danser och olika skins. Varför ska ens spel som Forza ha danser i spelet?! Att det köps sådant i den utsträckning som det görs kommer jag nog aldrig att förstå..

Fattar att "utvecklarna" av dessa kultur-uttryck vill ha en del av kakan då allt bara är så dumt.

Precis. Men tyvärr är det såhär spel-industrin fungerar och har fungerat ett bra tag nu, och jag hatar det med passion.

Medlem

Varför finns det ens danser i ett bilspel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Kan de inte bara ta bort varenda jävla dansjävel och varenda klädesplagg när de ändå är i farten! Värdelösta skitgrejer!

Medlem
Skrivet av Gen:

Borde finnas en lag mot sådana stämningar Om man nu hittar på någon dans eller annat får man väl copyrighta det direkt?

Behövs inte, du har upphovsrätten per automatik. Precis som när du målar en tavla, tar en bild eller skriver en låt. Frågan här handlar om huruvida upphovsrätten täcker koreografi, så ja, en stämning från upphovsmannen mot företaget som tjänat pengar på verket är väldigt lämplig.

Inaktiv

Alltså ”backpack kid” och ”orange shirt kid”... Man hör ju hur idiotiskt/identitetslöst det här är. Att deras benämning baseras på något plagg som man tycker sig sticka ut lite.

Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:

Haha, danserna är ett sätt att trash talka/taunta folk när man vunnit/dödat någon. Nu har jag aldrig spelat forza men antar att man hamnar på någon pallplats kanske och kan dansa där då? Inte så himla konstigt kan jag tycka. Mest en kul grej, hellre det än VOIP/textchatt där folk är ännu mera dryga.

Tar hellre och lyssnar/läser dryga kommentarer från folk som förlorar än tittar på någon dansa bara för att det är en stor grej nu pga Fortnite.

Medlem
Skrivet av Ankh:

..finns det pengar att hämta slår de ner som hökar!

Finns det pengakåta morsor slår de ner som hökar!

1
Skriv svar