Nya spel till NES Switch Online

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Nya spel till NES Switch Online

Nintendo utökar utbudet av NES-spel som följer med Onlinetjänsten. Denna gång är det två nya spel och två "specialversioner" av tidigare släppta spel.

Det är inga jätteupphetsande nyheter, men Blaster Master är en klassiker med fantastisk musik. Zelda II är en klassiker i sig, men det är inte ett lika givande spel som Blaster Master enligt mig, men minst lika frustrerande.

Listan

  • Blaster Master

  • Ghosts 'n' Goblins (Special)

  • Ninja Gaiden (Special)

  • Zelda II: Link's Adventure

Specialversionerna är mer eller mindre en savestate långt fram i spelen. I Ninja Gaiden placeras spelaren precis innan sista bossen. I Ghosts 'n' Goblins hamnar spelaren lite längre bak i spelet, på bana 5-1.

Länk till utannonseringen
Nintendos tweet


#retro #FZ-ambassadör #Nintendo #Switch #nyhetstips


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Blaster Master har man orginal någonstans i förrådet grymt spel!

Moderator | Testpilot

Nyversionen av Blaster Master som finns i e-shoppen gillar jag väldigt mycket faktiskt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nyversionen av Blaster Master som finns i e-shoppen gillar jag väldigt mycket faktiskt.

Absolut, men den skulle inte vara "mycket bättre" om du inte hade något att jämföra med. Sen att jämföra ett "modernt" spel med ett 30 år gammalt spel är nästan lite elakt 😉


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

1
Skriv svar