Resident Evil 2 tar runt tio timmar för Leon respektive Claire

Robot
Resident Evil 2 tar runt tio timmar för Leon respektive Claire
Releasehästryttare

Såg dessa två videor idag, mycket nöje att se vad folk hittar på, spelet pausas tex när du gör pussel och zombies kan förtfarande röra sig mot dig om du tar bort alla dess lemmar.

Medlem

Är en riktigt skräck fanatiker så är väldigt hyped inför detta. Aldrig varit ett RE fan men tyckte 7an var riktigt nice! Har knappt kollat några trailers eller spelat RE2 förut så går in relativt blind. Har förtroende för att detta kommer att bli bra dock!

Inaktiv

Har RE2 remaken multiplayer eller är användarna på Steam dumma i huvudet? Anledningen att jag frågar är att på spelets Steamsida under användartaggar hittar man ”Multiplayer” och ”Co-op” men spelet själv listar enbart Singleplayer.

Releasehästryttare

@anon_119148: Det är bara singleplayer.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Har RE2 remaken multiplayer eller är användarna på Steam dumma i huvudet? Anledningen att jag frågar är att på spelets Steamsida under användartaggar hittar man ”Multiplayer” och ”Co-op” men spelet själv listar enbart Singleplayer.

BARA Single-Player.

Medlem

Finns det New game+?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

gnu
Medlem

Låter ju som att det är ett A/B scenario ändå?
Antingen börjar man som Leon och kör andra rundan som Claire. Eller tvärtom.
Missuppfattar jag något eller?

Medlem
Skrivet av gnu:

Låter ju som att det är ett A/B scenario ändå?
Antingen börjar man som Leon och kör andra rundan som Claire. Eller tvärtom.
Missuppfattar jag något eller?

RE2 hade två olika skivor beroende på vilken karaktär och story du ville köra.
Gäller samma sak här.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Förbokade på Steam efter demot för 700kr Deluxe Edition. Bra spel och företag skall man stödja. Ordentligt. Kanske blir ett köp till PS4 slim också vid ett senare tillfälle.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Alltså Claire på första scenariot är ju officiell canon liksom ...

Medlem
Skrivet av Remus:

Förbokade på Steam efter demot för 700kr Deluxe Edition. Bra spel och företag skall man stödja. Ordentligt. Kanske blir ett köp till PS4 slim också vid ett senare tillfälle.

Förbokade på GreenManGaming för 380kr (standard edition, steam key, DRM). Deluxe kostar något mer, ca 440 tror jag. Då det är 25% rabatt, iaf för VIPs.

https://greenmangaming.mention-me.com/m/ol/ws2ur-ditrox
Via refer-a-friend får ni 2 pund (ca 20kr) att använda.

Steam tar 30/70, vet dock inte hur GMG gör.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Köper spelet via Kinguin. Väntar in den största säljaren G2PLAY.NET som brukar sänka så lågt de kan ungefär 1 vecka före release. Spelet ser magiskt ut. Ska faktiskt testa demot nu trots att jag sagt att jag skulle vänta till den 25e januari.

EDiT:::: G2PLAY.NET är inte samma som sidan G2A utan en säljare på Kinguin.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Köper spelet via Kinguin. Väntar in den största säljaren G2PLAY.NET som brukar sänka så lågt de kan ungefär 1 vecka före release. Spelet ser magiskt ut. Ska faktiskt testa demot nu trots att jag sagt att jag skulle vänta till den 25e januari.

Om du ändå inte tänkt att utvecklarna ska få betalt för sitt spel, varför inte bara pirata det?

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Köper spelet via Kinguin. Väntar in den största säljaren G2PLAY.NET som brukar sänka så lågt de kan ungefär 1 vecka före release. Spelet ser magiskt ut. Ska faktiskt testa demot nu trots att jag sagt att jag skulle vänta till den 25e januari.

Inte som att du stödjer utvecklarna iaf, egoism i sitt esse.

Medlem

10 timmar känns helt ok, sedan är det ju en remake så även om mycket är en nytolkning så finns det ju bara so much.

Älskade att köra utmaningarna för 1an & zero, speedruna speletän under 3-4h, osynliga fiender och allt annat, kul och utmanande platinum i modern tid utan att för den delen vara mindless grind.

FM-guru
F.d. Sisyr

Aldrig varit ett fan av remakes, men när spelet dyker upp i reabacken blir det kanske ett test.

Medlem
Skrivet av heady89:

Inte som att du stödjer utvecklarna iaf, egoism i sitt esse.

Så att köpa nått i andrahand anses som egoism helt plötsligt?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Så att köpa nått i andrahand anses som egoism helt plötsligt?

Digital andrahand.. G2Play och inte minst Kinguin opererar på den grå marknaden. Det är ingen hemlighet att det inte är officiella försäljningskanaler. Dessa sajter har snyggat till texterna och polerat ytan genom åren, men de har också varit i flera blåsväder. Utvecklarna ser en ännu mindre del av pengarna via denna typ av tjänster där nycklarna kommits över på östeuropeiska marknader eller liknande, så ja, det är ganska egoistiskt och man bryr sig 100% endast om vilket pris man själv betalar.

Personligen ser jag till att stödja spel som jag tycker är bra och vill ha mer av. Likaså stödjer du inte ett spel om du köper det i en rea back om 2 år, det är ju bara komiskt när folk intalar sig det. Om du köper det så långt efter release till reducerat pris har det noll påverkan på om utvecklaren klarade den ekonomiska utmaningen och om spelet var lyckat eller ej, eller om en uppföljare kommer.

Medlem
Skrivet av heady89:

Digital andrahand.. G2Play och inte minst Kinguin opererar på den grå marknaden. Det är ingen hemlighet att det inte är officiella försäljningskanaler. Dessa sajter har snyggat till texterna och polerat ytan genom åren, men de har också varit i flera blåsväder. Utvecklarna ser en ännu mindre del av pengarna via denna typ av tjänster där nycklarna kommits över på östeuropeiska marknader eller liknande, så ja, det är ganska egoistiskt och man bryr sig 100% endast om vilket pris man själv betalar.

Personligen ser jag till att stödja spel som jag tycker är bra och vill ha mer av. Likaså stödjer du inte ett spel om du köper det i en rea back om 2 år, det är ju bara komiskt när folk intalar sig det. Om du köper det så långt efter release till reducerat pris har det noll påverkan på om utvecklaren klarade den ekonomiska utmaningen och om spelet var lyckat eller ej, eller om en uppföljare kommer.

Det du skriver är sant.
Men mentaliteten att inte köpa nytt/fullpris har alltid funnits.
Det har bara spridits till den digitala världen också.
Men sen å andra sidan. Nycklarna är ju skapade på ett eller annat sätt och har inte brukats så på så sätt har dom ju fått betalt för just den nyckeln, sen kanske inte slutanvändaren är den som det egentligen var tänkt för bara.
Vill utgivarna hindra detta så är det bara att inte sälja öststatsnycklar billigare och ge ut gratis nycklar i olika bundles.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Inte ok att man ska betala mer för samma spel i vissa länder än andra. Så länge det är så kommer jag använda mig av G2A eller liknande sidor där spel är billigare.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av heady89:

Inte som att du stödjer utvecklarna iaf, egoism i sitt esse.

Otroligt onödig ton du har.
Att börja kasta ord som egoism bara för att någon köper från ett ställde du inte håller med om.

Tror du på riktigt att precis alla är informerade om vart alla nycklar alltid kommer från?
Kanske kan det vara så att vissa är lite enklare konsumenter som köper från en billigare återförsäljare?

För all del, upplys gärna andra om att det i det här fallet kanske tyvärr inte gynnar utvecklarna så mycket, men håll en god ton och utgå inte från att alla sitter på exakt samma information som du och bara är "egoister" som du uttrycker det.

Otroligt tråkigt att läsa forum när det alltid finns dom som drar ner stämningen direkt!

Medlem
Skrivet av Tomten:

Om du ändå inte tänkt att utvecklarna ska få betalt för sitt spel, varför inte bara pirata det?

Kommer från piratande för inte så länge sedan men upptäckte Steam 2016 och är klar med den skiten nu (pirat). Har dock begränsad ekonomi. Nu önskar jag så klart att utvecklarna ska få tjäna cash men jag har verkligen inte den lyxen nu (lyxen är fel ord men hittar inget annat)

Skrivet av heady89:

Inte som att du stödjer utvecklarna iaf, egoism i sitt esse.

Har begränsad ekonomi tyvärr. Och det är inte bara snack. Nu önskar jag så klart att utvecklarna ska få tjäna cash men jag har verkligen inte den lyxen nu (lyxen är fel ord men hittar inget annat). Sedan tror jag inte allt som säljs via Kinguin är gråzoner. Säljaren G2PLAY.NET (Ej sidan G2A) är överlägset störst med över 1.5 miljoner affärer. Han har varje nytt spel från alla olika klienter och jag tror att spelföretagen säljer direkt till honom. Detta är bara vad jag tror. Inga bevis.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det du skriver är sant.
Men mentaliteten att inte köpa nytt/fullpris har alltid funnits.
Det har bara spridits till den digitala världen också.
Men sen å andra sidan. Nycklarna är ju skapade på ett eller annat sätt och har inte brukats så på så sätt har dom ju fått betalt för just den nyckeln, sen kanske inte slutanvändaren är den som det egentligen var tänkt för bara.
Vill utgivarna hindra detta så är det bara att inte sälja öststatsnycklar billigare och ge ut gratis nycklar i olika bundles.

Som flera utvecklare yttrat, köper du från G2A eller liknande kan du lika gärna pirata deras spel och använda pengarna på något vettigt, för de ser ingen större del av den kakan ändå.

Det finns många bra artiklar, filmer och annat material kring denna kontrovers om man tvivlar.

Medlem
Skrivet av heady89:

Som flera utvecklare yttrat, köper du från G2A eller liknande kan du lika gärna pirata deras spel och använda pengarna på något vettigt, för de ser ingen större del av den kakan ändå.

Det finns många bra artiklar, filmer och annat material kring denna kontrovers om man tvivlar.

Men så är det ju alltid i andrahandsmarknad.
Köper du ett begagnat ps4 spel på Tradera så är det samma sak.
Pirata är väll inget alternativ då det är olagligt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Inte ok att man ska betala mer för samma spel i vissa länder än andra. Så länge det är så kommer jag använda mig av G2A eller liknande sidor där spel är billigare.

Nu erkänner jag att jag visserligen köpt ett par spel, klar minoritet, via dessa shady sidor. Dock är det ett ordentligt snedsteg att säga att det "inte är ok" att spel kostar mer eller mindre i andra länder och visar på rätt dåligt omdöme - en snittlön i ett annat land kan ju ligga på delar av en procent av en svennebananlön, till exempel. Då är det klart att saker prissätts olika. Det finns till exempel ett BigMac-index som lite inofficiellt används som måttstock på länders ekonomi där priset på en BigMac och Co på McDonald's vittnar om hur det är ställt. Typ.

Medlem
Skrivet av Seraium:

RE2 hade två olika skivor beroende på vilken karaktär och story du ville köra.
Gäller samma sak här.

Tekniskt sätt hade re2 4 olika scenarion, började man med claire så blev leons scenario anorlunda mot om man började med leon och vice versa. Vill minnas att det stog tex leon a eller b och claire a eller b i sparningen.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Inte ok att man ska betala mer för samma spel i vissa länder än andra. Så länge det är så kommer jag använda mig av G2A eller liknande sidor där spel är billigare.

Alla länder har inte samma moms


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

20 tim spel tid är helt perfekt 10tim åt var karaktär så kan inte bli bättre. Resident Evil 7 var det första man fick en Platina på. Det säger hur bra RE serien blivit. 2an lär nog bräcka 7an.

1
Skriv svar