Observation: Sci-Fi Thriller

Medlem
Observation: Sci-Fi Thriller

När jag besviket satt och kollade på avtäckningen av Alien : Blackout, var det något som kändes bekant.
Inte bara Five Nights at Freddys, det var någonting med miljön och atmosfären.

Så idag, kom jag ihåg ett spel jag skickade in som Nyhetstips när det annonserades ut i Oktober.
Det tipset måste ha försvunnit i etern, men jag kan inte hitta spelet omnämnt på FZ än idag!
Så jag tänkte att jag tar mig till forumet och tipsar om det själv!

Observation

är ett Sci-Fi Thriller spel från skaparna No Code som gjorde det uppskattade Stories Untold.
Du antar rollen som S.A.M, en rymdstations A.I ( Tänk 2001: A Space Odyssey).
Någonting har skett och Dr. Emma Fisher verkar vara ensam överlevare utav stationens besättning.
Det är nu upp till dig/er att ta reda på vad som har skett och vad som pågår med/på stationen.
Du kontrollerar och styr de diverse system som finns ombord, så som exempelvis dörrar och kameror.

Spelet är tänkt att släppas till PC/PS4 Våren 2019.

IGN har en förhandstitt, den innehåller mindre spoilers av spelet så jag rekommenderar att skippa den.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

När jag besviket satt och kollade på avtäckningen av Alien : Blackout, var det något som kändes bekant.
Inte bara Five Nights at Freddys, det var någonting med miljön och atmosfären.

Så idag, kom jag ihåg ett spel jag skickade in som Nyhetstips när det annonserades ut i Oktober.
Det tipset måste ha försvunnit i etern, men jag kan inte hitta spelet omnämnt på FZ än idag!
Så jag tänkte att jag tar mig till forumet och tipsar om det själv!

Observation

är ett Sci-Fi Thriller spel från skaparna No Code som gjorde det uppskattade Stories Untold.
Du antar rollen som S.A.M, en rymdstations A.I ( Tänk 2001: A Space Odyssey).
Någonting har skett och Dr. Emma Fisher verkar vara ensam överlevare utav stationens besättning.
Det är nu upp till dig/er att ta reda på vad som har skett och vad som pågår med/på stationen.
Du kontrollerar och styr de diverse system som finns ombord, så som exempelvis dörrar och kameror.

Spelet är tänkt att släppas till PC/PS4 Våren 2019.

https://www.youtube.com/watch?v=ERNOTTt5vic

IGN har en förhandstitt, den innehåller mindre spoilers av spelet så jag rekommenderar att skippa den.

Hade glömt bort detta spel, tack så mycket. Ser fram emot att se mer av detta.

Medlem

@Struggle: Ser klart intressant ut!

Medlem

Ser lovande ut.
Det påminner mig om spelet eXperience112 som hade en snarlik premiss.

1
Skriv svar