Uppföljare göra sig icke besvär – vilka originaltitlar ser du mest fram emot under 2019?

Redaktör
Ponny
Uppföljare göra sig icke besvär – vilka originaltitlar ser du mest fram emot under 2019?

Uppföljare, remakes, reboots och remasters i all ära – ibland är det ju najs med något helt nytt. Vilka originaltitlar ser ni fram emot i år?

Spelåret 2019 är som alla spelår innan fyllt med uppföljare, men låt oss för en stund fundera över vilka totalt nya spel vi ser mest fram emot under 2019. Det finns en del stora kanoner som bygger på nya varumärken – Anthem, Control, Days Gone – så även om uppföljarfebern ibland är hög finns det annat.

Ghost of Tsushima (om det nu släpps i år) är jag väldigt nyfiken på. Sucker Punch har ju inte gjort något på fem år och även om action- och open world-spel knappast andas innovation hoppas jag inramningen av Japan 1274 i rollen som den sista samurajen kan bli något speciellt. På tal om speciellt: Death Stranding (om det nu släpps i år) vet jag inte vad jag ska tro om, men där finns potentialen för något omvälvande.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

det samurai spelet verkar helt najs.

Geeks Gaming

Håller med om death stranding. Jag är extremt nyfiken på om Kojima och Reedus blir ett framtida radarpar, vad man lyckats göra med decima-motorn och hur mindblowing (allt enligt Kojima själv) det nu kommer att bli.

Samtidigt är det lite synd då det för mig egentligen inte är spelet som står i fokus utan mer allt runt om.

Om man bortser från såpoperan som är Death stranding, får jag nog nominera Squenix ”Left alive” samt Frogwares ”The Sinking City” som de spel som får hypemätaren att snurra likt en överförfriskad Babben Larsson i Let’s dance.

Anthem är inte ett spel som nödvändigtvis får mina salivkörtlar att jobba övertid men ett lovande IP är ett lovande IP. Därför får det en hedersplats

Ambassadör
Xbox

The Outer Worlds så klart!


signatur

Jump in.

Medlem

Förutom de som redan nämnts: Sekiro: Shadows Die Twice, Man Of Medan, Control, Dreams, Judgment och Observation.
Kanske Days Gone, får se med tiden om man blir mer pepp.

Sen är det ett antal indie-spel också, men kommer knappt ihåg en tiondel av de på min wishlist på Steam.

Medlem

The Outer Worlds är ett givet svar, samt Control. Sen också Phoenix Point, strategi spel från skaparna av orginal X-Com, ser riktigt bra ut och mer detaljerat än X-Com 2. Left Alive ser också ganska spännande ut. Är nog bara de spelen som jag riktigt ser fram emot 2019.
Dock ser A Plague Tale: Innocence ganska spännande ut, ska bli intressant och se hur det blir.

Medlem

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare

Frågar du den frågan en gång i månaden kommer du säker får olika svar från mig varje månad, men just nu är det nog detta spel som man är mest sugen på.

Avstängd

Bland andra... Ghost of Tsushima, days gone, sairento och blood & truth


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

The Outer Worlds ser ut att kunna bli bra. Annars är det mycket uppföljare på radarn.

Medlem

Jon Shafer's At the Gates har jag mina ögon på. Släpps nästa vecka, hoppas att det blir bra.

Medlem

The Outer Worlds
Biomutant
Sekiro


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Devan:

Frågar du den frågan en gång i månaden kommer du säker får olika svar från mig varje månad, men just nu är det nog detta spel som man är mest sugen på.
https://www.youtube.com/watch?v=lHBfw_gMzoQ

Ballt! Tack för tipset!

Medlem

Cyberpunk 2077 utan tvekan, ser även fram emot From Softwares kommande spel. Sucker Punch har snabbt blivit en favorit efter att ha spelat Sly Cooper 1 och 2 samt Infamous så deras spel ser jag också fram emot att se mer från. Death Stranding har varje gång de visat en teaser från spelet bara fått mig mer fundersam över det, men jag har gillat Kojima sedan jag spelade Metal Gear på NES som liten.

Medlem

Lite snabbt tänkt sådär:

Death Stranding
Observation
The Last Night
Cyberpunk 2077 ( Gissar på 2020 dock, men man kan ju alltid drömma? )

Sen är jag otroligt nyfiken på projekt som utvecklare håller hemligt, tex Rocksteady.


signatur

Nämen!

Avstängd

Cyberpunk 2077 (rätt säker på 2019 release eftersom spelet var "klart" förra året, dvs man kunde spela igenom det, nu återstår buggfixar, balansering, förfina, borde inte ta mer än 1 år.)

Medlem

Cyberpunk 2077
Star Wars Jedi Fallen Order (såvida inte EA lägger ned det också...)
Anthem


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Lite tråkig trailer men hoppas på att spelet blir bra!

Cyberpunk 2077 som nummer 1 om det släpps i år.
Annars Death Stranding, The Outer worlds, Sinking city, några steam indie skräckspel jag glömt namnet på för tillfället och säkert några fina rollspel jag heller inte tänker på just nu☺

Medlem

Ser fram emot Death Stranding och Cyberpunk 2077 (om vi har tur och det släpps iår). Var några fler men inga jag kommer på för tillfället. Hoppas däremot få höra något om någon uppföljare till HZD. Nu var det ju fråga om nya spel, inga uppföljare, kom jag på.

Skrivet av NordhNet:

...samt Frogwares ”The Sinking City” ...

Tack, det där har jag missat, ser väldigt intressant ut!

Inaktiv

Tycker 2019 ser ganska trist ut.
Förutom ett eventuellt Cyberpunk så håller ja ett halvt öga på om GTFO bara blir en L4D klon och om Satisfactory kommer till Steam.

Medlem

Command & conquer remastern från petroglyph och EA
The Outer worlds
Cyberpunk
Star citizens patchar för 2019
Star wars jedi fallen order
Escape from Tarkov
Civilisation 6 expansionen rising storm?
Battlefield v nya game Mode o balansering o så.

Medlem

Cyberpunk 2077 och expansion till Elite Dangerous.

Backloggens befriare
Skrivet av Mortaigne:

Exakt! Vinner oavsett om uppföljare får inkluderas eller ej i min bok!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Remedys nya spel. Vet inte om det kommer 2019.
Och Wreckfest!!!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Fallout i rymden, och sajberpunk


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Wreckfest och Days gone.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Sekiro: Shadows Die Twice, älskar SoulsBorne spelen så är väldigt sugen på detta! Death Stranding ska också bli intressant
Så klart Cyberpunk också om det ens kommer släppas i år

Medlem

Sekiro - Shadows die twice (no contest)

Sen är det The other worlds, Death stranding och Cyberpunk 2077 (tror dock som många andra 2020 på sistnämnda).

Medlem

Väldigt nyfiken på The Outer Worlds men ser nog mest fram emot Generation Zero.
Sverige, 80-talet, robotar och en Karl Gustav, kan det bli bättre?

12
Skriv svar