True Sight – The International 2018

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
True Sight – The International 2018

Den 15 januari släppte Valve den senaste delen av sin serie True Sight. Denna gång har de följt de två finalisterna i förra årets The International-turnering under finalmatchen där de slogs om världens största prispott genom tiderna, 11,2 miljoner dollar. Vi får se hur de tänker inför matcherna, vad de säger om det andra laget, efter vinst och förlust, tills ett lag är korad vinnare.

Vill se de tidigare avsnitten?

Det första avsnittet som spelades in i Kiev 2017 är väldigt omtalat och lite kontroversiellt då det i mångas ögon gjorde det ryska laget Virtus Pro till Dota 2's bad guys.
Spellistaöver alla True Sight-avsnitt (och teasers)

Vad tycker du om The International 2018-finalen och detta sätta att i efterhand ge mervärde till fans?


#esport #dota2


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Skribent

Sjukt roligt att se lite bakom kulisserna och hur spelarna kommunicerar i båset. Det var inte lika seriös stämning som jag väntade mig, skrattade till och med flera gånger. Det här var en höjdpunkt, extra roligt eftersom Axe krossade deras lineup:

Hoppas de fortsätter med True Sight och skulle var kul att se Valve eller andra göra samma sak från fler spel/turneringar. Skulle garanterat kolla på en liknande dokumentär om CS:GO även fast jag inte följer spelet.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av André Granroth:

Sjukt roligt att se lite bakom kulisserna och hur spelarna kommunicerar i båset. Det var inte lika seriös stämning som jag väntade mig, skrattade till och med flera gånger. Det här var en höjdpunkt, extra roligt eftersom Axe krossade deras lineup: https://i.redd.it/39814fvrkra21.jpg

Hoppas de fortsätter med True Sight och skulle var kul att se Valve eller andra göra samma sak från fler spel/turneringar. Skulle garanterat kolla på en liknande dokumentär om CS:GO även fast jag inte följer spelet.

Håller med dig! Det visar att spelarna har kul trots att det är sådan press på dem.
Jag hade faktiskt gärna sett detta för mindre turneringar också. Men förstå samtidigt att det är påfrestande nog för lagen att spela inför folk att ständigt utvecklas som lag. Kamerorna behöver inte vara där jämt.

Jag skulle också kolla om de gjorde något liknande för CS:GO! Även Blizzard i Overwatch samt andra spelföretags lagspel. Tror det är relativt outforskad mark. Det kan nog historiskt ge en bra bild på klimatet i de olika esportspelen på sikt.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Gen
Medlem

Bra tips, tack! Mycket intressant.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

@dali: Du som kan LoL. Gör Riot något liknande dessa videos för att dokumentera vad som händer runt större matcher, eller har de mycket intervjuer under LCS så att tittarna får lära känna lagen och spelarna?

Då LoL är uppbyggt på ett helt annat sätt turneringsmässigt än dota kanske de har byggt upp allt runt omkring matcherna annorlunda också?


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Ambassadör
League of Legends

Jag har inte sett någon så välproducerad som "True Sight".

EU LCS la ut "Mic check" för varje veckas matcher under förra året.

Finns också en serie med kortare avsnitt, "Behind the Stream". Jag gillade följande avsnitt. Hur kommentatorerna förbereder sig inför matchdagarna.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av dali:

Jag har inte sett någon så välproducerad som "True Sight".

EU LCS la ut "Mic check" för varje veckas matcher under förra året.

https://www.youtube.com/watch?v=eV0UTQVcGsI&list=PLPZ7h6L6LC7...

Finns också en serie med kortare avsnitt, "Behind the Stream". Jag gillade följande avsnitt. Hur kommentatorerna förbereder sig inför matchdagarna.

https://www.youtube.com/watch?v=VHaolEsPK0k

Finns det alltså hela matcher som visas med spelarnas prat? Om så, är det riktigt coolt, även om det inte är något jag alltid skulle vilja se. Bra kommentatorer behövs också. Den enda gången som det är så i Dota är vid Allstars-matcher där det är spelare från olika lag som röstas fram att spela mot varandra. Det är inget seriöst och bara för skoj skull. Då kan de ha mickarna i gång så de även hör varandra.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Ambassadör
League of Legends

@Grukk: Nej, ursäkta var otydlig Dom tar bara klipp från spelarnas mickar.

1
Skriv svar