Red Dead Redemption 2 sålde näst bäst i fjol, slaget av Fifa 19

Robot
Red Dead Redemption 2 sålde näst bäst i fjol, slaget av Fifa 19
Medlem

Tragiskt men förstårligt

KoP
Medlem

Med tiden så kommer dock RDR 2 gå om (om det inte har gjort det redan).

Medlem
Skrivet av KoP:

Med tiden så kommer dock RDR 2 gå om (om det inte har gjort det redan).

Känns rätt så naturligt då Fifa 19 är utdaterat inom kort.

Intressant blir att se om RDR2 presterar bättre än Fifa 20 under året som går.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Säger väl mer om folks smak än spel. KLAM

Att den är dålig alltså.
Fifa är dåligt.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Säger väl mer om folks smak än spel. KLAM

Att den är dålig alltså.
Fifa är dåligt.

Fifa är inte alls dåligt.
Det är ett väldigt bra fotbollsspel.
Antar att det har med din "smak" att göra, och vi vet ju redan hur folks smak är, eller hur?

Personligen så måste ju RDR2 diskas eftersom shooter spel till konsol, per definition, är dåliga så säger det att folks smak är kass.

Fast detta är ju bara min personliga "smak"
(hoppas du kan läsa in ironin)

Men men, Smaken är som baken. Delad, hårig och full av skit.

Testpilot
Skrivet av Flugsaft:

Tragiskt men förstårligt

Vad är det som är tragiskt?

Medlem

Och folk undrar varför NHL19 inte får samma karriärläge...

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Säger väl mer om folks smak än spel. KLAM

Att den är dålig alltså.
Fifa är dåligt.

Du har säkerligen aldrig spelat det. Hade du gjort det så hade du förstått att det är ett väldigt kul spel med andra. Och för övrigt finns det inget bättre fotbollsspel.

Förklara varför fifa är dåligt.

Medlem

Sen är Fifa ett sånt där spel som säljer både spel och konsoler till folk som normalt inte spelar så mycket andra spel.
Se Fifa som Wii sports. Hur många Nintendo Wii såldes det intr som enbart körde Wii sports kanske införskaffades Wii fit till den också


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Testpilot
Skrivet av Sillgam:

Du har säkerligen aldrig spelat det. Hade du gjort det så hade du förstått att det är ett väldigt kul spel med andra. Och för övrigt finns det inget bättre fotbollsspel.

Förklara varför fifa är dåligt.

Objektivt är ju PES serien mycket bättre. Åtminstone på planen.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Objektivt är ju PES serien mycket bättre. Åtminstone på planen.

Det kan man tycka. Poängen är mer att fotbolls spel är roliga men folk blir lika förvånande varje gång det visar sig att de säljer massvis. Även om de personer som klagar säkert aldrig provat spelen.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Det kan man tycka. Poängen är mer att fotbolls spel är roliga men folk blir lika förvånande varje gång det visar sig att de säljer massvis. Även om de personer som klagar säkert aldrig provat spelen.

Är inte alltid folk gnälliga mot spel som kommer varje/nästan varje år och det bara känns som en reskin?
Är ju bara att läsa trådarna som handlar om cod eller AC serien innan origins.
Fifa skulle nog kunna släppas var femte år med nya spelare/lag som dlc emellan så det blir lite skillnad på versionerna.

Testpilot
Skrivet av Sillgam:

Det kan man tycka. Poängen är mer att fotbolls spel är roliga men folk blir lika förvånande varje gång det visar sig att de säljer massvis. Även om de personer som klagar säkert aldrig provat spelen.

Det är väl rimligt att världens största sport säljer även i tvspelsvärlden. Egentligen är det ju väldigt få spel som inte är roliga :).

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Du har säkerligen aldrig spelat det. Hade du gjort det så hade du förstått att det är ett väldigt kul spel med andra. Och för övrigt finns det inget bättre fotbollsspel.

Förklara varför fifa är dåligt.

Självklart har jag spelat fifa, någon gång och fann inget nöje i det.

"inget bättre fotbolls spel" Där ligger kruxet, jag ogillar fotboll irl och således blir det ännu sämre som spel.
Jag tycker att det är en helt meningslös sport.

Bara för att folk har kul med det undanröjer inte min rättighet att tycka att det är bland den sämsta spelserien någonsin.

Därmed anser jag att massan som köper det har väldigt dålig smak.

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Fifa är inte alls dåligt.
Det är ett väldigt bra fotbollsspel.
Antar att det har med din "smak" att göra, och vi vet ju redan hur folks smak är, eller hur?

Personligen så måste ju RDR2 diskas eftersom shooter spel till konsol, per definition, är dåliga så säger det att folks smak är kass.

Fast detta är ju bara min personliga "smak"
(hoppas du kan läsa in ironin)

Men men, Smaken är som baken. Delad, hårig och full av skit.

Jupp det har både med min och din smak att göra.
Man behöver inte hymla med att den är olika, sen gillar jag att vara provokativ så jag säger att din smak är dålig.
Men för att förtydliga så ligger det inget hat bakom något sådant, utan endast en glimt i ögat och chuckle från min sida iaf.
Säger inte att någon är dum i huvudet eller liknande.

Och jag tänker heller inte insistera att du måste gilla red dead bara du testar det.
Men ja! Du slog huvudet på spiken gällande slutsatsen.

Några av dom spelen jag gillat mest genom tiderna har inte sålt speciellt bra alls, inte jämfört med fifa iaf.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Självklart har jag spelat fifa, någon gång och fann inget nöje i det.

"inget bättre fotbolls spel" Där ligger kruxet, jag ogillar fotboll irl och således blir det ännu sämre som spel.
Jag tycker att det är en helt meningslös sport.

Bara för att folk har kul med det undanröjer inte min rättighet att tycka att det är bland den sämsta spelserien någonsin.

Därmed anser jag att massan som köper det har väldigt dålig smak.

Alla sporter, spel, filmer osv är meningslösa. Förstår inte riktigt din poäng. Tror inte du heller förstår vad du babblar om


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Gillar ju PES så oerhört mycket mer. Men det är bara att inse att licenssystemet numera pajat konkurrensen helt. Speciellt om man som mig spelar på Xbox One X numera och inte kan patcha. Droppen var nu när CL och Europa League försvann. Så länge de fanns var det egentligen helt ok eftersom allsvenskan, som jag egentligen skulle vilja spela är så löjligt generisk i FIFA. Alla spelarmodeller är bedrövliga.

Det jag stör mig på numera med FIFA är att man inte är noggrannare med de licenser man har (slapp ansiktsmodellering på de flesta spelare) och att frostbyte inte gjort spelet tillräckligt realistiskt. Det blir märkliga matcher, duellspelet är slappt och förutsägbart och kontrollen slapp. Sen är ju lootboxsystemet ett kapitel i sig men det kan man ju undvika.

Avstängd
Skrivet av Mutumba:

Objektivt är ju PES serien mycket bättre. Åtminstone på planen.

Objektivt så kan du dra åt helvete. PES har ingen chans alls mot FIFA och det är bevisat sedan länge. Jag har spelat båda men köpte bara ett PES, så dåligt var det i jämförelse.

Skall tilläggas att jag är fotbollsnörd och haft varje FIFA sedan FIFA 96.


signatur

PS5 och inget annat.

Testpilot
Skrivet av breahl:

Objektivt så kan du dra åt helvete. PES har ingen chans alls mot FIFA och det är bevisat sedan länge. Jag har spelat båda men köpte bara ett PES, så dåligt var det i jämförelse.

Skall tilläggas att jag är fotbollsnörd och haft varje FIFA sedan FIFA 96.

Lägg gärna ut texten om varför, men personangrepp kan du hålla för dig själv.

Medlem

@Kleptoman: Ja, tyck det du. Det beror ju som sagt helt på konsumenten
Poäng och poäng, jag gjorde ett uttalande om vad jag tyckte om fifa det är poängen.
Sen att du inte förstår det är ju synd, eller nått.

Är ju ingen illuminati kalkyl att tyda direkt och jag citerade inte eller skrev till dig personligen heller så frågan är vad din poäng är.
Känns som att du surfar djupt in i filosofi på ett simpelt gnäll inlägg, existentiell nihilism typ, att allt är meningslöst dvs.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

@Kleptoman: Ja, tyck det du. Det beror ju som sagt helt på konsumenten
Poäng och poäng, jag gjorde ett uttalande om vad jag tyckte om fifa det är poängen.
Sen att du inte förstår det är ju synd, eller nått.

Är ju ingen illuminati kalkyl att tyda direkt och jag citerade inte eller skrev till dig personligen heller så frågan är vad din poäng är.
Känns som att du surfar djupt in i filosofi på ett simpelt gnäll inlägg, existentiell nihilism typ, att allt är meningslöst dvs.

Skriver du dumheter på publikt forum bör du förvänta dig svar.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

1
Skriv svar