Resident Evil 2 kan få dlc efter lansering

Robot
Resident Evil 2 kan få dlc efter lansering

Kanske ett helt nytt story-kapitel?

#capcom, #remake, #resident-evil-2


Moderator | Testpilot

Ja.. Varför inte?

Så länge det är bra DLC det gäller så tackar jag inte nej. Det ska passa in, vara värt pengarna och tillföra något vettigt och håller de håller alla tre punkter så skulle jag vara nöjd.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Releasehästryttare

Så länge de håller lika hög kvalitet som re7 dlcna som va utmärkta så är jag helt med!

Medlem

Har inget emot dlc som bevisligen är adderat innehåll. Enda gången jag stör mig på dlc är när det märks att utvecklarna medvetet plockat bort innehåll ur huvudspelet för att sälja det vid sidan av.

Releasehästryttare

Btw om nån vill spoila sig mer så lirade utvecklarna lite från Clair kampanjen:

Medlem

Fredag och hela helgen kommer jag knarka ner mig totalt i det här jävla underbara spelet!

Hoppas det är riktigt stort! Många ställen att gå till med mera. Inte över på typ 3-4 timmar...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Devan:

Så länge de håller lika hög kvalitet som re7 dlcna som va utmärkta så är jag helt med!

Kan inte hålla med. Sämre DLC får man kolla efter. xD

Vore nice om RE2 remake DLC gick på samma känsla som vanliga spelet har. dvs survival-horror. Detta gjorde inte RE7 dlc. De var mer action orienterat vilket jag inte gillade alls.

Medlem

Känns nästan vedertaget nu när de har rekonstruerat 2:an såpass mycket.

Medlem

Blir helt klart Deluxe versionen till PS4, det är endast denna version som har original musiken i spelet. De klinkande pianotonerna gör skräcken ännu mera påtaglig!

Medlem

Skulle varit intressant om dom gjorde RE3 remake som DLC, för dom har grunden klar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

ELF
Medlem

Leon B och Clair B som dlc? Kan de ha sjunkit så lågt?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Devan:

Så länge de håller lika hög kvalitet som re7 dlcna som va utmärkta så är jag helt med!

Äger season pass till Resident Evil 7 @ Steam och tycker det var ganska så bra DLC'n. Skulle gärna köpa DLC till Remaken så hoppas det kan komma.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

DLC's är okay, men är det DLC som känns som att det borde ha varit med i spelet från början och blev borttaget bara för att öka intäkter is not okay
Jag brukar inte köpa DLC förrens det blir rea på skitet.
But, Let's wait and see vad dom gör för "extra" content

also,
Tror tiden buggade lite för mig i spelet när jag testade demot


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

1
Skriv svar