FZ undrar: Skulle du vilja åka på läsarresa med redaktionen och communityt?

Frilansare
FZ undrar: Skulle du vilja åka på läsarresa med redaktionen och communityt?

Gamescom i Tyskland, LAN i Norrland; Dreamhack Jönköping – vad skulle du vilja hänga med på?

Här på FZ åker vi varje år på en mängd events, mässor och andra publika speltillställningar. Fantastiskt såklart, men Ibland känns det lite ensamt. Därför började vi fundera på vad det finns för intresse hos er i communityt att följa med och på ett eller annat sätt delta i allt det roliga, tillsammans med likasinnade!

Vi slänger därför ut den här kroken för att pejla intresset hos er. Delta gärna i omröstningarna, och skriv ner dina tankar i kommentarerna! Vart skulle du vilja åka?

Gnällkuk

Hej!

Kul alternativ, däremot känns omröstningen i vanlig ordning rätt konstig.
Fråga två och tre känns starkt sammankopplade, men har helt ologiska alternativ för vad man kan tänka sig att betala.

Till att börja med så borde det finnas ett fjärde alternativ för resor utanför Europa (E3 t ex). Vidare så är frågan singel när den ska vara multi. Jag kanske enbart är intresserad av Gamescom, men inte lokala event, eller kanske bara utanför Europa.

Sista frågan vad man är villig att betala, den blir ju väldigt konstig att svara på eftersom 2500-5000:- t ex känns är något dyrt om man åker från Sundsvall till Norrland för LAN, men löjligt billigt om det handlar om Gamescom.

Således kommer datan från omröstningen bli missvisande där det dessutom finns överhängande risk att respondenterna blir osäkra/förvirrade och svarar för en av alla kombinationer. Vidare skulle det vara bra med "Vet ej" för att fånga upp andelen osäkra personer och sedan möjligtvis fördjupa/ skapa ny.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Frilansare
Skrivet av trickeh2k:

Hej!

Kul alternativ, däremot känns omröstningen i vanlig ordning rätt konstig.
Fråga två och tre känns starkt sammankopplade, men har helt ologiska alternativ för vad man kan tänka sig att betala.

Till att börja med så borde det finnas ett fjärde alternativ för resor utanför Europa (E3 t ex). Vidare så är frågan singel när den ska vara multi. Jag kanske enbart är intresserad av Gamescom, men inte lokala event, eller kanske bara utanför Europa.

Sista frågan vad man är villig att betala, den blir ju väldigt konstig att svara på eftersom 2500-5000:- t ex känns är något dyrt om man åker från Sundsvall till Norrland för LAN, men löjligt billigt om det handlar om Gamescom.

Således kommer datan från omröstningen bli missvisande där det dessutom finns överhängande risk att respondenterna blir osäkra/förvirrade och svarar för en av alla kombinationer. Vidare skulle det vara bra med "Vet ej" för att fånga upp andelen osäkra personer och sedan möjligtvis fördjupa/ skapa ny.

Tja!
Det här är bara för att få känsla för om ni är intresserade över huvud taget. Jag lovar att fixa omröstningar med mer tillförlitlighet när/om det blir blodigt allvar!

Medlem

Trevligt initiativ. Jag svarade "under rätt omständigheter", men jag är inte så mycket för långa resor så "inom Sverige" passar mig bäst.

Det första som kommer upp hos mig är: TOKYO!

Backloggens befriare

Aftonbladets nästa löp:
Rafflande ökning på nöjesresor till Polen.
Underrubrik:
FZ.se ordnar resor till CD-Project Red med privata visningar utav Cyberpunk 2077.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Trevligt om detta blir verklighet. Fast två frågor.
1) får alla som vill följa med göra det eller är det någon lottning?
2) vad innebär det att följa med? Gå på mässan tillsammans? Äta middagar? Vara med och göra vloggar?

Backloggens befriare
Skrivet av Sillgam:

Trevligt om detta blir verklighet. Fast två frågor.
1) får alla som vill följa med göra det eller är det någon lottning?
2) vad innebär det att följa med? Gå på mässan tillsammans? Äta middagar? Vara med och göra vloggar?

Jag tänker mig resorna som klassiska paket-resor, de som vill löser biljett, sedan reser man och gör det som paketet avser.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Aftonbladets nästa löp:
Rafflande ökning på nöjesresor till Polen.
Underrubrik:
FZ.se ordnar resor till CD-Project Red med privata visningar utav Cyberpunk 2077.

Jag tänkte mer bussresa till Estland. Calle ordnar studiebesök på FZs estniska syster-redaktion där Lembit är chefredaktör.

Medlem

Kul! Inte alltid ens vänner är lika nördiga som en själv och vill följa med på "gaming-resor" så visst hade det varit kul att typ åka på en resa till Gamescom med flera andra spelintresserade

Frilansare
Skrivet av Sillgam:

Trevligt om detta blir verklighet. Fast två frågor.
1) får alla som vill följa med göra det eller är det någon lottning?
2) vad innebär det att följa med? Gå på mässan tillsammans? Äta middagar? Vara med och göra vloggar?

Det skulle kunna funka så här (allt är ju work in progress):
FZ hyr in en buss/platser på ett flyg/båt. Platserna är såklart begränsade, men sådant går ju att justera utifrån efterfrågan! Sedan skulle först till kvarn gälla, precis som om du använde vilken resebyrå som helst.

Väl på plats skulle man kunna tänka sig gemensamma middagar, frukostar, kvällshäng, mässträffar, föreläsningar, specialvisningar där FZ bokat in plats. You name it! Sen en hel del fri tid däremellan såklart! Vill man inte vara med på något går det ju bra, men lite av grejen med en gemensam resa är ju att communityt gör grejer tillsamans.

Känns det lite tydligare? Vi har ju inte benat ut allt själva ännu, det här är mest för att känna av intresse

Redaktör
Skrivet av Bennii:

Jag tänkte mer bussresa till Estland. Calle ordnar studiebesök på FZs estniska syster-redaktion där Lembit är chefredaktör.

It’s ok. You can dance now!


signatur
Avstängd

Ser Torsk på Tallin framför mig, fast tv-spel.

EDIT: Tvåa på bollen.

Fragtjuv

Vem i communityt lägger beslag på Lembits fru den här gången?

Hur som helst. Riktigt rolig idé och helt klart intressant!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Frilansare
Skrivet av joelthor100:

Vem i communityt lägger beslag på Lembits fru den här gången?

Hur som helst. Riktigt rolig idé och helt klart intressant!

Ja vem är vår Jan Banan?

Medlem

Estland. Vi tar en tripp till Paldiski Palace, 4 stjärnigt hotell med trevliga sidoaktiviteter.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Detta får mig att tänka på något Sportbladet arrangerade med Per Bjurman för 1 månad sedan.
Resan kostade över 20 000 och där ingick ett schema med olika aktiviteter och flera NHL-matcher och 7 dagars underhållning.

Om det är något liknande ni skulle tänka er så skulle jag vara intresserad.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/gPm9L1/ultima...

Frilansare
Skrivet av Avedagreat:

Detta får mig att tänka på något Sportbladet arrangerade med Per Bjurman för 1 månad sedan.
Resan kostade över 20 000 och där ingick ett schema med olika aktiviteter och flera NHL-matcher och 7 dagars underhållning.

Om det är något liknande ni skulle tänka er så skulle jag vara intresserad.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/gPm9L1/ultima...

Bra tips, ska kolla upp det!

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Tja!
Det här är bara för att få känsla för om ni är intresserade över huvud taget. Jag lovar att fixa omröstningar med mer tillförlitlighet när/om det blir blodigt allvar!

För en tusing så hänger jag med vart som helst. Speciellt med ett sånt skönt gäng som ni.


signatur

"High life on low budget"

Inaktiv

Antar att man får se "vad man kan tänka sig betala" som ett snitt beroende på destination. Man kan ju oftast tänka sig betala mer när det är längre resor som man känner har ett större värde oftast än att ta en snabb busstur till Dreamhack som ju går att komma undan billigare med.

Helt klart intressant beroende på destination och vad det lär kosta, har man tur kan ju FZ fixa fram bra erbjudanden då man bokar som en stor grupp och få lite rabatter på det. Kanske snacka med några resebolag och se om de vill agera sponsorer.

E3 kan jag tänka mig lär gå åt fort, släpp inte biljetterna på Ticknet bara! xD

Frilansare
Skrivet av anon_646:

Antar att man får se "vad man kan tänka sig betala" som ett snitt beroende på destination. Man kan ju oftast tänka sig betala mer när det är längre resor som man känner har ett större värde oftast än att ta en snabb busstur till Dreamhack som ju går att komma undan billigare med.

Helt klart intressant beroende på destination och vad det lär kosta, har man tur kan ju FZ fixa fram bra erbjudanden då man bokar som en stor grupp och få lite rabatter på det. Kanske snacka med några resebolag och se om de vill agera sponsorer.

E3 kan jag tänka mig lär gå åt fort, släpp inte biljetterna på Ticknet bara! xD

E3 är ju dessvärre inte en publik mässa, så det blir en svår destination att rodda
Se Emils svar nedan!

Relik 📜
Skrivet av Joakim Bennet:

E3 är ju dessvärre inte en publik mässa, så det blir en svår destination att rodda

Jooo, de har väl sina "Gamer pass" numera? Som visserligen kostar en hel del, men ändå.. Eller ljuger jag nu?


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

En kopp kaffe en timme med fz någon gång skulle vara nog, för tvekar på att jag har råd med mer


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Frilansare
Skrivet av emilakered:

Jooo, de har väl sina "Gamer pass" numera? Som visserligen kostar en hel del, men ändå.. Eller ljuger jag nu?

Kanske! Jag har ju inte varit där sedan 1800-talet så vad fan vet jag!

Medlem

Övernattning och varma mackor hemma hos Calle.

Gnällkuk
Skrivet av Joakim Bennet:

Tja!
Det här är bara för att få känsla för om ni är intresserade över huvud taget. Jag lovar att fixa omröstningar med mer tillförlitlighet när/om det blir blodigt allvar!

Toppen! Hojta om du/ni behöver hjälp. Jobbat i branschen många år


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

E3, The International turnering inom DOTA 2. diverse Twtichcon events hade jag varit sugen på

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

En kopp kaffe en timme med fz någon gång skulle vara nog, för tvekar på att jag har råd med mer

Ja en kopp kaffe med FZ är väl i klass med vad jag sträcker mig. Kaffe är väldigt underskattat....

Frilansare
Skrivet av Wille_3:

Ja en kopp kaffe med FZ är väl i klass med vad jag sträcker mig. Kaffe är väldigt underskattat....

Vi har alltid svenskt kaffe på hotellet, förlåt kontoret. Hojta om du har vägarna förbi någon gång!

Frilansare
Skrivet av trickeh2k:

Toppen! Hojta om du/ni behöver hjälp. Jobbat i branschen många år

Kul, will do!

12
Skriv svar