LoL får en helt underbar trailer för att starta säsongen

Moderator | Testpilot
LoL får en helt underbar trailer för att starta säsongen

Blizzard har länge varit mästarna när det kommer till trailers men under en långtid nu har även Riot lyckats leverera på den fronten.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
League of Legends

Oh grym trailer. Flera har varit väldigt bra. Ser gärna med av detta i framtiden. Gillar även serietidningarna så samarbetet med Marvel är välkommet.

Frilansare

Snyggt och så, men har tyvärr aldrig kommit in i tänket kring dylika spel. För snabba för gamla mig? Borde säkert veta vem Valerie Broussard är också...

Ambassadör
League of Legends

@Joakim Bennet: Du behöver inte gilla/spela spelet för att gräva ner dig i dess lore Valerie Broussard är ett nytt namn för mig också.

Medlem

Kände mig lite av en fangirl när Camille dök upp. Ashäftig trailer, men Yasuo var nog lite derp i sitt kroppsspråk och ansiktsuttryck. (Tycker nog att striderna kunde varit lite bättre med, saknar lite "oomph"?)

Avstängd

rule34, here I come!

Frilansare
Skrivet av dali:

@Joakim Bennet: Du behöver inte gilla/spela spelet för att gräva ner dig i dess lore Valerie Broussard är ett nytt namn för mig också.

Sant! Och som sagt, snygg trailer.

Medlem
Medlem

Spelar inte ens LoL eller Dota men tycker om sånt här. En hel film animerad i den världen hade kunnat bli riktigt grym.

ndr
Medlem
Medlem

Tagga Season 9! En av de bättre trailers hittills, dock har jag någon speciell relation till Season 1 trailern, mycket kärlek och nostalgi.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Personligen tycker jag inte att denna når Blizzards bästa vare sig vi pratar animation, stil (hoppsan) eller eller manus. Musiken passade bra och färgerna gillade jag.

Moderator | Testpilot
Skrivet av kEJTLiN:

Personligen tycker jag inte att denna når Blizzards bästa vare sig vi pratar animation, stil (hoppsan) eller eller manus. Musiken passade bra och färgerna gillade jag.

Håller med dig där faktiskt. Riot är på god väg dock!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Inte varit inresserad av LoL på många år men alltid coolt med sånna här trailers. Försökte nämna alla karaktärer jag såg, gick väll sådär

Gen
Medlem

Väldigt snygg trailer. Hade vart skoj att lira MOBA som LoL eller DOTA2 men de är alldeles för svåra att lära sig. Man börjar bli gammal :/

Medlem
Skrivet av Gen:

Väldigt snygg trailer. Hade vart skoj att lira MOBA som LoL eller DOTA2 men de är alldeles för svåra att lära sig. Man börjar bli gammal :/

Enligt min åsikt är DOTA ett heltidjobb att lära sig. Lol är däremot mycket enklare att komma in i, jag tror inte du skulle behöva lägga många timmar innan du kan uppskatta det. Sedan kommer det förstöra ditt övriga liv det är ju en annan femma

Medlem

Men... Är inte loren i spelet att dom inte få ha krig längre utan man skulle lösa konflikter i League of Legends arenan för att förhindra ett nytt Rune War då den förra var väldigt katastrofal? Så ett större slagfält som dom visar är lite fel enligt loren?

Medlem

Är inte mycket insatt i LoL, men när den där Bard karaktären i slutet bugade sig inför fienden fick jag rysningar. Snyggt gjort.

Gen
Medlem
Skrivet av freddeboden:

Enligt min åsikt är DOTA ett heltidjobb att lära sig. Lol är däremot mycket enklare att komma in i, jag tror inte du skulle behöva lägga många timmar innan du kan uppskatta det. Sedan kommer det förstöra ditt övriga liv det är ju en annan femma

Vad jag förstått fördelas kunskapen på följande sätt:
1. När man börjar sin match ska man välja en gubbe som kan kontra motståndarlagets alla skills
2. Kunna alla lanes och vad man ska göra på dom
3. Kunna alla items och veta vad man ska köpa under varje match för att kontra motståndarlagets alla skills
4. Aldrig dö och ha hög motståndskraft mot alla hot man kommer tilldelas under matchen

Jag har testat lite tutorials och den absoluta grundmekaniken tar ju 5 minuter att lära sig (slå på creeps, använda skills, teleportera tillbaka till basen, hitta affären) men det känns som att detta bara är 1% av spelet

Moderator | Testpilot
Skrivet av Corewin:

Men... Är inte loren i spelet att dom inte få ha krig längre utan man skulle lösa konflikter i League of Legends arenan för att förhindra ett nytt Rune War då den förra var väldigt katastrofal? Så ett större slagfält som dom visar är lite fel enligt loren?

Gammalt. Gaaaaaaaaaaaammalt! De har uppdaterat loren så de inte har något med "League of Legends" att göra för flera år sedan De tyckte att det var för många restriktioner att försöka hitta på någon anledning till att varje karaktär skulle slåss i arenan.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Gen:

Vad jag förstått fördelas kunskapen på följande sätt:
1. När man börjar sin match ska man välja en gubbe som kan kontra motståndarlagets alla skills
2. Kunna alla lanes och vad man ska göra på dom
3. Kunna alla items och veta vad man ska köpa under varje match för att kontra motståndarlagets alla skills
4. Aldrig dö och ha hög motståndskraft mot alla hot man kommer tilldelas under matchen

Jag har testat lite tutorials och den absoluta grundmekaniken tar ju 5 minuter att lära sig (slå på creeps, använda skills, teleportera tillbaka till basen, hitta affären) men det känns som att detta bara är 1% av spelet

I grunden så behöver du kanske allt det där för att vara bra och bli bäst men för att ha kul så ska man bara välja en karaktär man tycker om, mutea chatten om folket är jobbiga och bara spela


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Artifactor:

Är inte mycket insatt i LoL, men när den där Bard karaktären i slutet bugade sig inför fienden fick jag rysningar. Snyggt gjort.

*Han heter Jhin och inte Bard.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av Gen:

Väldigt snygg trailer. Hade vart skoj att lira MOBA som LoL eller DOTA2 men de är alldeles för svåra att lära sig. Man börjar bli gammal :/

Enligt mig har League of Legends en ”kortare” inlärningskurva än de övriga MOBA spelen där ute.
Har spelat DotA, League of Legends, Heroes of Newerth, DotA 2.

Har lirat League of Legends mest och över en längre tid. I början (2009/2010) handlade det mest om att testa coola hjältar och bara ha kul. Ingen visste typ vad man höll på med, chatten ”fanns typ inte”, alla gjorde fel och ingen brydde sig eller klagade. Den som hade ett skin på sin hjälte skulle man ”akta sig för” = ”den spelaren är bra” etc. Gamla goda tider. Sen när ranked implementerades blev det mer competetive, som är kul på sitt sätt.

Att lära sig League of Legends går ganska snabbt om du lirar lite då och då. Det finns många guide-hemsidor om vilka items du kan köpa till just din hjälte med mera. Men att experimentera med olika hjältar och items som jag gjorde när jag började innan man förstod det mesta, är det mest lärorika. Ett tips är dock att man spelar en hjälte som man tycker ser cool ut och är rolig att köra och bli bra med den. Att man blir bekväm med just den hjälten.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av Gen:

Vad jag förstått fördelas kunskapen på följande sätt:
1. När man börjar sin match ska man välja en gubbe som kan kontra motståndarlagets alla skills
2. Kunna alla lanes och vad man ska göra på dom
3. Kunna alla items och veta vad man ska köpa under varje match för att kontra motståndarlagets alla skills
4. Aldrig dö och ha hög motståndskraft mot alla hot man kommer tilldelas under matchen

Jag har testat lite tutorials och den absoluta grundmekaniken tar ju 5 minuter att lära sig (slå på creeps, använda skills, teleportera tillbaka till basen, hitta affären) men det känns som att detta bara är 1% av spelet

Detta är grundkonceptet, dock låter detta mer som ranked och att man spelat ett tag. När man är nybörjare kan man inte spela ranked förrens man är ”redo” och är i lvl 30. Undertiden man spelar tills man blir lvl 30 lär man sig ett steg i taget som du beskriver ovan. Man kan inte allt från början!

1. Ja, att hitta en balanserad hjälte som kan kontra fienden är en fördel. Men man har inte alla hjältar från början, man vet inte hur alla hjältar fungerar. Det är mer sen när man kör ranked när man fått en större förståelse av spelet. Dock när man kör Normal Blind Pick (som jag rekommenderar att spela i början) så kan du inte se vilka hjältar motståndarna väljer. Om du spelar Normal Draft Pick, som liknar ranked fast utan LP (League Points för att ranka upp) så ser du vilka de väljer och man får också banna hjältar. Non-competetive League of Legends är det roligaste eller var i alla fall.

2. Att kunna alla lanes är en fördel när du kör ranked, för då kan du vara mer flexibel. Dock gäller inte detta i normal, utan kör den hjälte du tycker är kul på vilken lane du vill. Du kan även köra vs AI (botar) ifall du inte vill möta andra spelare.

3. Allt detta du beskriver är förståelsen kring ranked, att spela normal games är inte på samma sätt, enligt mig. Kör med ”recommended items” som finns i shoppen eller läs guide-hemsidor om du vill lära dig snabbare och vad som fungerar bäst. Det sistnämnda kan Dick var vid ett senare tillfälle när du kör ranked. När jag började fanns inte sidor som mobafire, probuolds etc. Testa testa och testa! Det lär man sig bäst på.

4. ”Aldrig dö”, högt uppsatt mål som ingen har lyckats med! Din hjälte kommer att bli slagen och får börja om i din bas. Men det är en del av spelet.

Det sista du beskriver som ”1%” skulle jag mer säga är 80-90%. De sista 20-10% är förståelsen om hur motståndarna ska göra sitt drag, som i ”schack”. (Tänkt dig att League of Legends är som ett stort schack-bräde).


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av DitroX:

*Han heter Jhin och inte Bard.

Ja, som sagt, inte insatt, men tack för rättelsen.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Gammalt. Gaaaaaaaaaaaammalt! De har uppdaterat loren så de inte har något med "League of Legends" att göra för flera år sedan De tyckte att det var för många restriktioner att försöka hitta på någon anledning till att varje karaktär skulle slåss i arenan.

Detta visar bara hur länge sedan jag spelade LoL Kom ihåg att dom hade en nyhets tidning in game som man kund läsa. det var roligt och intressant.

Inaktiv
Skrivet av kEJTLiN:

Personligen tycker jag inte att denna når Blizzards bästa vare sig vi pratar animation, stil (hoppsan) eller eller manus. Musiken passade bra och färgerna gillade jag.

Själv så tycker jag precis tvärtom, att Blizzard har mycket att lära innan de når till denna höga nivå av videos, galet snygg,

Gen
Medlem
Skrivet av DitroX:

Detta är grundkonceptet, dock låter detta mer som ranked och att man spelat ett tag. När man är nybörjare kan man inte spela ranked förrens man är ”redo” och är i lvl 30. Undertiden man spelar tills man blir lvl 30 lär man sig ett steg i taget som du beskriver ovan. Man kan inte allt från början!

1. Ja, att hitta en balanserad hjälte som kan kontra fienden är en fördel. Men man har inte alla hjältar från början, man vet inte hur alla hjältar fungerar. Det är mer sen när man kör ranked när man fått en större förståelse av spelet. Dock när man kör Normal Blind Pick (som jag rekommenderar att spela i början) så kan du inte se vilka hjältar motståndarna väljer. Om du spelar Normal Draft Pick, som liknar ranked fast utan LP (League Points för att ranka upp) så ser du vilka de väljer och man får också banna hjältar. Non-competetive League of Legends är det roligaste eller var i alla fall.

2. Att kunna alla lanes är en fördel när du kör ranked, för då kan du vara mer flexibel. Dock gäller inte detta i normal, utan kör den hjälte du tycker är kul på vilken lane du vill. Du kan även köra vs AI (botar) ifall du inte vill möta andra spelare.

3. Allt detta du beskriver är förståelsen kring ranked, att spela normal games är inte på samma sätt, enligt mig. Kör med ”recommended items” som finns i shoppen eller läs guide-hemsidor om du vill lära dig snabbare och vad som fungerar bäst. Det sistnämnda kan Dick var vid ett senare tillfälle när du kör ranked. När jag började fanns inte sidor som mobafire, probuolds etc. Testa testa och testa! Det lär man sig bäst på.

4. ”Aldrig dö”, högt uppsatt mål som ingen har lyckats med! Din hjälte kommer att bli slagen och får börja om i din bas. Men det är en del av spelet.

Det sista du beskriver som ”1%” skulle jag mer säga är 80-90%. De sista 20-10% är förståelsen om hur motståndarna ska göra sitt drag, som i ”schack”. (Tänkt dig att League of Legends är som ett stort schack-bräde).

Jag har alltid trott att folk som spelar Casual tar det lika seriöst som folk som lirar Ranked Men det kanske inte är så? Hehe det där med dö gäller klipp jag såg för längesedan om folk som blev sura när någon dog och när de själva dog var det någon annans fel

Hursomhelst är nog items det svåraste att lära sig antar jag? Ett item gäller väl bara för en skill eller action eller liknande?

Medlem
Skrivet av Gen:

Jag har alltid trott att folk som spelar Casual tar det lika seriöst som folk som lirar Ranked Men det kanske inte är så? Hehe det där med dö gäller klipp jag såg för längesedan om folk som blev sura när någon dog och när de själva dog var det någon annans fel

Hursomhelst är nog items det svåraste att lära sig antar jag? Ett item gäller väl bara för en skill eller action eller liknande?

Från och till, beroende på vilka personer du spelar med. Numera kan folk klaga på allt möjligt, mest i ranked. (Stäng av chatten i så fall). Jag spelar endast normals för skojs skull och testar nya grejer eller provar en hjälte jag inte är bekväm med i ranked. Jag bryr mig inte om jag vinner i normal. Visst det är kul o vinna, men då kör jag all in i ranked. Sen om man är 5 pers kan det bara kul o lira tillsammans och testa tricks / combos i normals.

Oftast får den som spelar jungle mycket skit, då många klagar för att de inte gör ordentliga ganks etc. men sånt behöver du inte oroa dig för när du är nybörjare. Kör ditt game och bry dig inte vad andra säger. Just go for it! Så gäller även i ranked

Att hitta en bra kombination för items för just din hjälte kan vara lite rörande i början, absolut. Om du inte använder guides. Men du kommer snabbt in i det och det finns en så kallad recommended items i shopen när du spelar. Det är en bra start.

Items gör så att din hjälte blir starkare, de ändrar indirekt inte dina abilities. Utan items gör så att du tex gör mer skada med dina abilities, du attackerar snabbare eller att du blir mer tålig mot dina fiender. Sen finns det aktiva items som har speciella effekter som kan underlätta för dig och ditt lag i strid.

Det är lätt att komma in i spelet, dock svårt att mästra. En del tycker vissa hjältar är svåra att lära sig, andra tycker det är krångligt att ”last-hitta” så det är en blandad kompott om vad som är svårast för respektive person.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Ambassadör
League of Legends

@Gen: Håller med @Ditrox i det han säger.

Jag anser att LoL är enklare än Dota 2. Items är inte längre krångligt då dom har gjort en recomended-tab i butiken som ger (hyfsat) bra förslag på vilka item man ska köpa och vilka man ska börja med.

LoL har också ARAM (all random all mid). Då får alla en random karaktär och det finns bara en lane. Jag tycker det är extremt roligt att spela och ingen tar det seriöst så ett perfekt ställe att testa nya karaktärer.

Man kan behöva ganska tjockt skinn om man ska spela rankade matcher. Men så är det i alla onlinespel tycker jag. Går man in i ett normal game så är det oftast hyfsat god stämning.

Jag spelar någon timme varje vecka men är helt värdelös. Försöker alltid hålla god stämning i chatten. Ibland möts man med hat men oftast är personerna i samma situation som en själv.

12
Skriv svar