Omröstning – vilket är tidernas Resident Evil?

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Trots över 30 års av gaming så har jag aldrig spelat ett RE spel, men vore kul att testa. Ska man börja med RE7 demot måntro?

Gör så, man vill absolut spela First hour demot innan man spelar RE7.
Förbaskat jäkla bra alltså!

Medlem

Fyran var mer actionhorror än survival horror,så inte det läskigaste spelet i serien ,men lätt det bästa jag spelat. Känns också bra att fienderna är dina värsta motståndare och inte kamera och kontroll

Medlem

Varför visar ni resultatet innan man lagt sin röst?

Jag tänkte först välja RE4, men eftersom jag såg att RE5 fått allt för få röster valde jag istället att stödrösta för den saken. Egentligen tycker jag RE4 och RE5 är lika bra, men de är ändå ganska olika spel, 5:an är mer utav ett ”coop action”. Om man vill ha läskig survival som RE är / var kännt för, tycker jag att det bästa är RE1 remaken till Gamecube.

Med detta sagt finns det uppskattningsvis 3-4 olika slags genrer av Resident evil-spel:
1. Läskig survival (RE 1-2)
2. Action survival (RE 3-4)
3. Coop action (RE 5- ...)
4. Railway shooter (RE arcade)
5. Läskig VR

Medlem
Skrivet av Haddock:

Gör så, man vill absolut spela First hour demot innan man spelar RE7.
Förbaskat jäkla bra alltså!

Coolt, kommer absolut att testa senare i år.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Oj, då har du missat en hel del bra äventyr. Om du kör via PC och Steam så hittar du alla Resident Evil spelen för småpengar hos 3e partssidan Kinguin. Om sånt inte stör dig.

Tack för tipset, kommer definitivt att spela på PC isf. Har inga problem Kinguin men lär ju vara rätt billigt på Steam också antar jag.

12
Skriv svar