The Hong Kong Massacre

Medlem
The Hong Kong Massacre

Min första recension här på forumet! Är inte den som skriver jättelånga inlägg men ville dela med mig av vad jag tycker om spelet The Hong Kong Massacre som är gjort av den svenska spelstudion Vreski.

Redan vid spelmenyn kände jag att det här är ett spel med fin atmosfär. Jag skippade inte förbi cutscensen som jag oftast gör. Får någon skön asiatisk noir känsla genom scenerna. Innan första banan startar får man välja vapen. I början har man endast Pistol men kan senare låsa upp Shotgun, en Uzi samt en Rifle. Går även att uppgradera vapen när man har samlat stjärnor genom att klara banor samt achievements.

Spelet har en slowmotion funktion. När du håller inne space så aktiveras den och pågår fram tills att mätaren är slut eller att man släpper space. Den fylls på ganska snabbt. Försökte att spela igenom utan att använda mig av den funktionen men det gick sådär. Fick spela om bana 2 redan massvis med gånger

Grafiken är snygg, musiken är nice och man njuter av att springa ut i slowmotion och skjuta ner så många man kan samtidigt. Spelet är ganska kort men det är absolut värt prislappen på ca 150kr.

The Hong Kong Massacre
4
Mycket bra
+
Skön musik
+
Frustrerande roligt
+
Som ett Hotline Miami med finare grafik
-
Banorna kunde ha varit längre
-
Spelet kunde också ha varit längre
Det här betyder betygen på FZ
Medlem

Tycker att du fick med mycket trots rätt så kort text. Prova att fläska ut lite mer nästa gång, om du orkar


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skägg.
10 Chambers

Du kan också lägga till filmer genom video-taggen.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=X0_pC21OeRA[/video]


signatur
Medlem

Många klagar på kontrollen av användarrecensionerna på Steam. De menar att det är rejäl input lag och klumpig styrning.
Spelet ser riktigt mäktigt ut och tänker köpa det längre fram under någon rea.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Moderator | Testpilot
Skrivet av Freakon:

Tycker att du fick med mycket trots rätt så kort text. Prova att fläska ut lite mer nästa gång, om du orkar

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Du kan också lägga till filmer genom video-taggen.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=X0_pC21OeRA[/video]

Skulle gärna se lite bilder också då jag inte har någon koll alls på vad det är för typ av spel eller hur det ser ut


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Älskar detta spel! Lite som Max Payne fast i 2D, me like

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Många klagar på kontrollen av användarrecensionerna på Steam. De menar att det är rejäl input lag och klumpig styrning.
Spelet ser riktigt mäktigt ut och tänker köpa det längre fram under någon rea.

Har spelat det en del och har inte märkt av det alls faktiskt, kanske är nån bugg som orsakar det för vissa eventuellt? Eller så är jag bara så seg att jag inte fattar om det är input lag. Har mer svårigheter att sikta och skjuta och samtidigt hålla koll på var min karaktär befinner sig för att jag är så jäkla ovan vid top-downperspektivet så jag lyckas alltid bli dödad av nån kula som jag missat som kommer flygande. Nåja, övning för färdighet! Egentligen inte ett spel i min smak rent gameplaymässigt men hong kong actionstilen är jäkligt mysig. Ger mig sug efter ett nytt Max Payne med ännu mer partikeleffekter och saker som flyger så fort nåt träffas av en kula.

Medlem

Ser liknande Hotline Miami.
Spelas det på samma sätt?
Hotline Miami led då inte av nå input lag och det känns som om det spelas på samma sätt vore input lag förödande


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ser liknande Hotline Miami.
Spelas det på samma sätt?
Hotline Miami led då inte av nå input lag och det känns som om det spelas på samma sätt vore input lag förödande

Har inte spelat Hotline Miami men man dör av ett skott och det är korta banor, slowmotion-funktionen och dodge-funktionen räddar en mycket dock, har som sagt inte märkt av något input lag men jag ska tänka på det lite mer nästa gång jag spelar.
EDIT: testade nu och har inget märkbart input lag.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Har inte spelat Hotline Miami men man dör av ett skott och det är korta banor, slowmotion-funktionen och dodge-funktionen räddar en mycket dock, har som sagt inte märkt av något input lag men jag ska tänka på det lite mer nästa gång jag spelar.
EDIT: testade nu och har inget märkbart input lag.

Hotline Miami styr man "gubben" med tangentbordet sen siktar man fritt med musen åt vilket håll man skjuter/kastar.
Är också död på en kula och man måste planera innan man stormar in i ett rum vem man tar först osv


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Hotline Miami styr man "gubben" med tangentbordet sen siktar man fritt med musen åt vilket håll man skjuter/kastar.
Är också död på en kula och man måste planera innan man stormar in i ett rum vem man tar först osv

Yes, det är samma, med tillägget att man kan använda slowmotion och en "dodge"-funktion för att undvika att bli träffad, lite svårt ibland att planera bara då fienderna ofta är utanför bild vilket är lite störande (man får en markering när de är i närheten men det är svårt att veta om de är bakom skydd eller ej), behövs nog mest att man övar lite dock. Läste forumtrådar där folk har problem med typ 0,5-1 sekunds lagg i musrörelser etc. och nåt sånt upplever jag inte alls så jag antar att det är en allvarlig bugg som måste fixas bara, jag är jäkligt känslig för muslagg och annat (blir knäpp på spel där mus-inputen inte känns "rå" eller vad man ska kalla det).

1
Skriv svar