Band of Bastards – nytt material till Kingdom Come: Deliverance släpps den 5 februari

Robot
Band of Bastards – nytt material till Kingdom Come: Deliverance släpps den 5 februari

Äventyra på egen risk med ett gäng ökända legosoldater.

#kingdom-come-deliverance, #warhorse-studios


Inaktiv

Spelade det dag 1 och då var det knappt värt 3/5 i betyg. Att släppa ett vrak till försäljning är illa.

Men spelar det nu efter att låtit det ligga på hyllan och kan helt ärligt säga att det är ett vackert spel med fin mekanik, klar 4/5 från min sida.

Medlem

tycker det är en solklar 5a men sån är jag

Medlem

Skulle se mest fram emot att de gör klart huvudstoryn

Medlem

Helt klar bästa spelet som släpptes förra året, följt av Subnautica.

Medlem

Gillar spelet även om det har sina brister på vissa fronter. Men tror jag aldrig kört ett liknande spel tidigare och sen så har jag en lite förkärlek till medeltidens historia, så spelet var lite av en fröjd. Önskar bara att animationen och röstskådespelet hade varit mer av en fullträff. Tycker vissa av rösterna inte passar in på en del av karaktärerna i spelet. Men helt klart ett intressant koncept, idé och allt det där. Om bara någon kunde skapa något liknande fast större och bättre utfört. Ibland sitter jag och fantiserar över hur det skulle va om någon lyckades göra en "Star Citizen" fast medeltid och hur det skulle vara, drömma får man.

Men ja, när ska de fortsätta huvudstoryn?

Inaktiv
Skrivet av anon_326114:

Men spelar det nu efter att låtit det ligga på hyllan och kan helt ärligt säga att det är ett vackert spel med fin mekanik, klar 4/5 från min sida.

Även jag provade det lite snabbt för skojs skull när det släpptes men då jag redan har en rätt matig backlog så har även jag låtit spelet "ligga på hyllan" och mogna till sig så ska jag börja spela detta efter att jag är klar med Witcher 3.

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Gillar spelet även om det har sina brister på vissa fronter. Men tror jag aldrig kört ett liknande spel tidigare och sen så har jag en lite förkärlek till medeltidens historia, så spelet var lite av en fröjd. Önskar bara att animationen och röstskådespelet hade varit mer av en fullträff. Tycker vissa av rösterna inte passar in på en del av karaktärerna i spelet. Men helt klart ett intressant koncept, idé och allt det där. Om bara någon kunde skapa något liknande fast större och bättre utfört. Ibland sitter jag och fantiserar över hur det skulle va om någon lyckades göra en "Star Citizen" fast medeltid och hur det skulle vara, drömma får man.

Men ja, när ska de fortsätta huvudstoryn?

Med tanke på den relativt strama budgeten Warhorse Studios verkade ha, är jag mest glad och förvånad över att de fick ihop något så pass bra som de gjorde. Trots att de inte kunde uppnå alla mål, hör nog Kingdome Come Deliverence ändå till ett av de mer lyckade kickstarter projekten inom spelindustrin.

Star Citizen åh andra sidan börjar ju mer och mer likna ett skräckexempel på hur man inte bör hantera ett crowdfunding projekt.

Jämför Kingdome Come med Star Citizen:

Kingdome Come Deliverence

Budget: ca $36.5 million USD, including marketing costs.
Började utvecklas: 2011
Släpptes: 2018
Pris vid release: 50€

Star Citizen
Budget: än så länge ~$250 million USD
Började utvecklas: 2011
Släpptes: TBD
Pris just nu: Starterpack 45$ - hundratals/tusentals dollar.

Vid det här laget ser det ju nästan ut som att vi får se ett nytt spel från Warhorse, innan vi får se en fullversion av Star Citizen släppas.

Medlem

Det fanns en "lågbudget" känsla över spelet, jag kunde tyvärr inte köra klart det. Känns som att de siktade på AAA-spel kvalité men det gjorde endast spelet sämre imo


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Ibland sitter jag och fantiserar över hur det skulle va om någon lyckades göra en "Star Citizen" fast medeltid och hur det skulle vara, drömma får man.

Stor stridshäst $1000
Medelstor stridhäst $500
Åsna $10

release år 2053

eller det var inte så du menade?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Fantastiskt mysigt spel och lätt min favorit förra året och det får 10/10. Själv sprang jag bara på någon enstaka bugg (fastnade i några trappor två-tre gånger) och ett utav deras quest är det bästa i questväg som jag någonsin stött på i ett spel, och då har jag ändå game:at i trettio år.

Väntar till när MainQ fortsätter innan jag ger mig på det igen med alla fixes och DLCs, men något jag ser mycket fram emot.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Stor stridshäst $1000
Medelstor stridhäst $500
Åsna $10

release år 2053

eller det var inte så du menade?

Haha! Eller om Konami gjort spelet...
Saviour Schnapps $10
Extra inventory slot $15
New character $30

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Haha! Eller om Konami gjort spelet...
Saviour Schnapps $10
Extra inventory slot $15
New character $30

Bethesda

Horsearmor $10


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ser fram emot det, mitt GOTY 2018 helt klart, folk som avfärda det för fort är vana vid dagens spel, att vara en superhjälte från första sekund (exempel RDR2, Spider-Man, GoW) och det gäller verkligen allt, du är bara en superhjälte från första sekund.

KCD tar dig in i rollen som en 18-20-något åring och du är värdelös i allt innan du lärt dig. Önskar fler kunde se hur bra spelet är pga detta, men folk vill tyvärr inte ens ha lite utmaning numera.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Stor stridshäst $1000
Medelstor stridhäst $500
Åsna $10

release år 2053

eller det var inte så du menade?

Haha, nej inte så jag menade.

Menar mest, vet inte hur jag ska förklara det. Men typ storleken och ambitionen med världen etc etc. Combat var typ perfekt redan med det runt om, mer öppet spel med djupt gående system och sådant. Kanske förklarar mer efter jobbet idag.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Med tanke på den relativt strama budgeten Warhorse Studios verkade ha, är jag mest glad och förvånad över att de fick ihop något så pass bra som de gjorde. Trots att de inte kunde uppnå alla mål, hör nog Kingdome Come Deliverence ändå till ett av de mer lyckade kickstarter projekten inom spelindustrin.

Star Citizen åh andra sidan börjar ju mer och mer likna ett skräckexempel på hur man inte bör hantera ett crowdfunding projekt.

Jämför Kingdome Come med Star Citizen:

Kingdome Come Deliverence

Budget: ca $36.5 million USD, including marketing costs.
Började utvecklas: 2011
Släpptes: 2018
Pris vid release: 50€

Star Citizen
Budget: än så länge ~$250 million USD
Började utvecklas: 2011
Släpptes: TBD
Pris just nu: Starterpack 45$ - hundratals/tusentals dollar.

Vid det här laget ser det ju nästan ut som att vi får se ett nytt spel från Warhorse, innan vi får se en fullversion av Star Citizen släppas.

Säger inte att det warhorse lyckades med var dåligt. Spelet blev bra även trots en del brister här och där. Men den grafik de lyckades med trots budget och liten studio är ju otroligt och combat var perfekt tyckte jag. Önskar dock de haft lite mer tid att finslipa vissa saker. Men det jag tänkte på var inte att dra iväg på en mardrömskarusell, det jag tänkte var att själva grunden, att göra ett medeltidspel, satt i Europa, där spelare får skapa sin egna karaktär och ta del av medeltidens livsstil med inlevelsen jag fann i Kingdom Come, i allt större värld som är mer levande. Baserat på historia då med förmodligen en gnutta lite fiktion för att göra det roligt. Med story eller utan, MP eller SP (co-op kanske). Ta ned det på jorden så att säga. Säger inte att det skulle va lätt att utveckla men nog skulle det nog gå fortare än Star Citizen om man inte faller ned i träsket med att försöka uppnå allt för mycket på samma gång.

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Haha, nej inte så jag menade.

Menar mest, vet inte hur jag ska förklara det. Men typ storleken och ambitionen med världen etc etc. Combat var typ perfekt redan med det runt om, mer öppet spel med djupt gående system och sådant. Kanske förklarar mer efter jobbet idag.

Jo jag förstod vad du menade, jag ville bara göra mig lustig
Jag håller med vad du säger!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Säger inte att det warhorse lyckades med var dåligt. Spelet blev bra även trots en del brister här och där. Men den grafik de lyckades med trots budget och liten studio är ju otroligt och combat var perfekt tyckte jag. Önskar dock de haft lite mer tid att finslipa vissa saker. Men det jag tänkte på var inte att dra iväg på en mardrömskarusell, det jag tänkte var att själva grunden, att göra ett medeltidspel, satt i Europa, där spelare får skapa sin egna karaktär och ta del av medeltidens livsstil med inlevelsen jag fann i Kingdom Come, i allt större värld som är mer levande. Baserat på historia då med förmodligen en gnutta lite fiktion för att göra det roligt. Med story eller utan, MP eller SP (co-op kanske). Ta ned det på jorden så att säga. Säger inte att det skulle va lätt att utveckla men nog skulle det nog gå fortare än Star Citizen om man inte faller ned i träsket med att försöka uppnå allt för mycket på samma gång.

Jo förstår vad du menar. Tyvärr är det nog lätt att det spårar ur om man får för mycket pengar för tidigt. Då föredrar jag att man bygger upp en studio sakta men säkert. Får hoppas Warhorse gör fler spel framöver med lite större budget, dock inte för stor ;).

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jo jag förstod vad du menade, jag ville bara göra mig lustig
Jag håller med vad du säger!

Din kommentar var dock klockren. Haha.

Medlem

Kingdom Come är ett fantastiskt spel, trots skavankerna vid release. Utan tvekan värt minst 4/5. Ett rollspel med karaktär och känsla. Om man är intresserad av historia (vilket jag är) så är det här det perfekta rollspelet.

Vill ha fortsättningen på huvudstoryn, inte fler DLC.

Medlem

Nej orkar inte sätta mig in i spelet eller strids tekniken igen för en liten DLC. Dessutom så var den förra DLC:n där man fick bygga en egen liten by rätt kass, så har inte så stora förhoppningar på fler DLC.

Men jag hoppas att vi får ett helt nytt spel om inte en alltför överlägsen framtid.

1
Skriv svar