Hjälp mig! Jag blir så ledsen när Joy Con inte ska fungera.

Inaktiv
Hjälp mig! Jag blir så ledsen när Joy Con inte ska fungera.

Jag har haft problem med både den vänstra och högra Joy-Con på vår Switch.

När man spelar så är det som om man trycker på styrspaken fast att man inte gör det.

Jag har kollat på internet hur man kan fixa det i inställningarna där man kan koppla ifrån sina Joy-Con och sedan koppla de till konsolen igen, sen kan man går in i inställningarna och ställa om inställningarna på sina Joy-Con till fabrik inställning.

Om inte detta fungerar så beror det troligtvis på att det har kommit in damm i spakarna som trycker.

Jag gjorde som de sade och har tagit lös gummi hatten på spakarna när jag har försökt att torka och även dammsugit i de för att få bort damm.

Den högra spaken lyckades jag att fixa när jag gjorde så men den vänstra fortsätter att krångla, ibland blir den bättre en liten stund men sen börjar det igen.

Nu har jag hållit på med den hur länge som helst och jag fattar inte hur jag ska lyckas med att fixa den.
Jag blir så ledsen och frustrerad när ingenting fungerar.

Någon som kan hjälpa mig?

Moderator | Testpilot

Skicka in till Bergsala bara så fixar de det


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Skicka in till Bergsala bara så fixar de det

Okej. Vad kostar det då i så fall?

Inaktiv

Dubbelpost...

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_326145:

Okej. Vad kostar det då i så fall?

Kontakta Bergsala på service@bergsala.se eller Bergsala växel: 0300-509 00 / Bergsala Servicecenter: 0300-509 10.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kontakta Bergsala på service@bergsala.se eller Bergsala växel: 0300-509 00 / Bergsala Servicecenter: 0300-509 10.

Jag skickade ett mail till de så jag får se.
Tänkte om det går på garantin (hur lång nu garantin är) eller annars om jag måste betala och det kostar för mycket så kanske vi lika gärna kan köpa en ny vänster Joy-Con.

Riktigt tråkigt hur som helst.

Jag hoppas att Nintendo släpper en Joy-Con Plus i år där det bland annat inte kan komma in damm med mera i den.
Jag har aldrig någonsin tidigare haft problem med en styrspak, förutom den till Nintendo 64 men den var ju begagnad när jag fick den med.
Joy-Con problemen har man ju hört talas om ända sedan Switch släpptes ungefär, men jag hoppades ändå på att det aldrig skulle drabba mig.

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_326145:

Jag skickade ett mail till de så jag får se.
Tänkte om det går på garantin (hur lång nu garantin är) eller annars om jag måste betala och det kostar för mycket så kanske vi lika gärna kan köpa en ny vänster Joy-Con.

Riktigt tråkigt hur som helst.

Jag hoppas att Nintendo släpper en Joy-Con Plus i år där det bland annat inte kan komma in damm med mera i den.
Jag har aldrig någonsin tidigare haft problem med en styrspak, förutom den till Nintendo 64 men den var ju begagnad när jag fick den med.
Joy-Con problemen har man ju hört talas om ända sedan Switch släpptes ungefär, men jag hoppades ändå på att det aldrig skulle drabba mig.

Osäker men nästan alla Joy-cons har haft problem med sådant där så tror inte man behöver betala mer än frakten. Bäst att kontakta först för att vara säker.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Jag tror att jag har fixat min joy-con nu.
Köpte en Gas Duster spray flaska på net on net här i stan och sprutade in mellan spaken och nu verkar det i alla fall som att den fungerar.

Nu funderar jag bara över en sak till. Jag har ju tänkt försöka att få tag på en ny Wi-Fi sensor och koppla in i min Gamepad till Wii U eftersom den inte känner av konsolen.
Någon som vet om den där spray flaskan skulle kunna fixa det med om man öppnade upp och sprayade på antennuttagen på den sensorn som redan sitter i Gamepaden?

1
Skriv svar