Cyberpunk 2077:s creative director lämnar Polen för Kalifornien

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

@xermalk: Varför skulle han hjälpa EA? Det är Blizzard han börjat på.

Någon var jävligt morgontrött där

Avstängd
Skrivet av Joakim Bennet:

Skulle inte lägga några pengar på ett datum tidigare än maj 2020.

Jag tror på detta år iom att de förra året sa att man redan då kunde spela det från början till slut... det som verkade vara kvar är finputsning, säkerligen lite assets som fattas, balansering, fixa buggar..

Medlem
Skrivet av speccaN:

Vilken nedgradering för honom kan man tycka

Javisst att jobba på ett av världens mest kreativa cinematic team som någonsin funnits, få antagligen tredubbelt betalt och en bättre tjänst. Nedgradering för vissa och kanske en ljusglimt i livet för andra. Valet är ditt.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

jag tycker det är ett genidrag från Blizzard att värva en sån talang. De får mycket mer än vad de betalar för. Och sen är det cinematics om nån vill kommentera det.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Joakim Bennet:

Skulle inte lägga några pengar på ett datum tidigare än maj 2020.

Nä, det skulle inte jag heller. Har i tidigare trådar skrivit att släpp under 2019 mer eller mindre kan uteslutas, men en gnista hopp tändes nu ändå.

Avstängd
Skrivet av SID 6.7:

samt Polen vs Kalifornien som bo/arbetsplats...

Hellre Polen tbh.

Avstängd

Man vill ju hoppas att det blir han som lyfter Blizzard och inte tvärtom. Men förblir skeptisk..

Medlem

Kan ju förstå lockelsen i att byta Polen mot Californien om man får chansen.

Förhoppningsvis tillåts han gå sin egen väg till stor del hos Blizzard. Misstänker att det kan bli så, annars hade de väl inte anställt honom.

Medlem

Alltså, blizzard väl typ 4000 anställda och det är nog säkert i alla fall 20st Creative Directors där som alla lär vara jävligt bra, att det skulle komma in en ny person som skulle förändra allt så tror jag ni hoppas allt för mycket, oavsett vad han gjort innan. Dessutom, en CD handlar ju mycket om att se till att rätt personer jobbar med rätt sak och överse.

Det finns väl inget som säger att denna person inte kommer vara en av toppcheferna på blizzards kommande f2p/p2w eller rts/rpg med samma grafiska stil som alla andra blizzardspel har.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

samt Polen vs Kalifornien som bo/arbetsplats...

Helt rätt, tänkte inte på det. Blev tvungen kolla lite på Google maps och Blizzards kontor ligger rätt smutt. Irvine är södra delen av Orange County och lite mer glest (relativt förstås), med många stora naturparker. Norra delen är mer tätbebyggda Anaheim.

Medlem
Skrivet av EXPLICIT:

Hellre Polen tbh.

Ja gillar man kulturell historia, fin natur, köttiga grytor och god öl så är inte Polen fy skam.

Medlem
Skrivet av ChalleT:

Ja gillar man kulturell historia, fin natur, köttiga grytor och god öl så är inte Polen fy skam.

Helt sant, ölen är dock absolut världsklass i USA för tillfället IMO, inte minst på västkusten och i synnerhet södra Kalifornien. Helt sanslöst många bra bryggerier från San Diego och norrut!

Medlem

Folk gnäller, man jag tycker ändå Blizzard puttrar på rätt fint. Visst, världens sämsta annonsering av mobildiablo, men annars är det mest den långsamma takten som är det enda jag ogillar. Har,undantaget WoW, spelat allt de gjort sen typ Rock n Roll racing, och allt har varit MINST bra, men ofta fantastiskt.

Medlem

@Evilof: Diablo 3 vid lansering var inte ens "bra", det var horribelt. Spelet var designat från grunden upp att tvinga spelarna att använda auction house functionen, i ett cyniskt försök att pumpa oss på pengar.

Medlem

@Fletchett: För att inte tala om det härliga Error 37 - det hade inte bara en tveksam affärsmodell (åtminstone för ett pay-2-play-spel), det var tekniskt sett ganska trasigt också.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Plus Los Angeles vs Krakow........

Har varit på båda ställena, tar Krakow varje dag i veckan.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Har varit på båda ställena, tar Krakow varje dag i veckan.

Jag med. Polen är en toalett.

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Jag med. Polen är en toalett.

Smaken är som baken.

Medlem
Skrivet av tr58:

Helt sant, ölen är dock absolut världsklass i USA för tillfället IMO, inte minst på västkusten och i synnerhet södra Kalifornien. Helt sanslöst många bra bryggerier från San Diego och norrut!

Tvivlar jag inte en sekund på 😊
Lyssnar på ölpodden och blir mer sugen på en ölresa till staterna för varje resa han gör CC!

Gnällkuk
Skrivet av Mattias Frost:

Diablo 4 och/eller Warcraft 4 i The Witcher 3-stil CONFIRMED!?

https://static-cdn.jtvnw.net/emoticons/v1/80084/3.0

Diablo 4 enligt Jason Schrier, han brukar inte ha fel speciellt ofta.

Skrivet av Harmond:

Tvärtom mot vad man hört om Blizzard i så fall, dvs att man får skitlön där..

The Quartering har tagit upp det, tror det är i denna video: https://www.youtube.com/watch?v=SrKDgDlbsS8

men antar han skulle ligga på lite högre än normen där iofs.

snacka om kulturshock det kommer bli f.ö lol... han kommer ju spy på deras "PK"-inriktning

Något ojämn snubbe som enbart lever på att ta upp kontroversiella saker och gnälla, ibland har han en bra poäng men ibland är han bara för mycket utan någon rimlig substans. Pengar är dock inte så viktigt alla gånger, att trivas på sin arbetsplats och känna att det är kul att gå till jobbet är mycket viktigare än en bra lön.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

12
Skriv svar