Blir det några Battlefield V-hyrservrar, äller?

Robot
Blir det några Battlefield V-hyrservrar, äller?

EA och Dice har svårt att bestämma sig.

#battlefield-v, #dice, #ea


Medlem

De får bestämma sig + ge oss små kartor där man kan spela 8-10 spelare i deathmatch med. Saknar det från BF3 och BF4.
Det var svinkul att spela mot polare.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Geeks Gaming

Tyvärr verkar det som många ger upp på Community servrar. Speciellt AAA spel som bara ska hålla i ett år. Då vill man inte ha en community som är kvar på de gamla spelet.

Framtiden ligger hos Indie devs.

Medlem

Jag saknar den gamla goda tiden när man kunde köra en egen BF-server hemma och man även kunde modifiera BF.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

@MadMartigaN: Håller med, och att man dessutom hade möjligheten att värma upp med bottar

Medlem

Jag förstår att det är ett ekonomiskt antagande då de måste sätta resurser på att utveckla och paketera servrarna på ett sätt där de kan startas av andra, men det rör sig om 1 person eller max 2.

Argumentet annars för att det skulle vara en stor investering för dem är lite sanning med modifikation. Alla som hostat servrar inom Battlefield betalar en ganska hög licenskostnad som tillsammans täcker bra mycket mer än bara en utvecklares tid. De som hostar står för alla andra kostnader. On-call för eventuella serverproblem, införskaffande av hårdvara samt det dyraste i sammanhanget en serverhall eller hyra hos en befintlig aktör.

Jag har ingen insikt i exakt hur det ekonomisk gått i tidigare fall men att det skulle vara särskilt kostsamt för dem är som sagt tjuravföring i min mening.

Där det brast i tidigare fall enligt mig var samarbetet med deras partners. Det var väldigt enkelriktat i utbytet av idéer, funktioner och åtaganden. Vi hade kunnat haft en helt annan typ av scen inom Battlefield om de släppt fram communityt som varit dem trogna sedan dag 1. Men entusiaster och folk med idéer om hur man på smarta sätt kan utveckla och skapa ett community passar tydligen inte in i en modell där man vill ta betalt för absolut allting. Tråkigt, men inte heller helt ovanligt.

Medlem

Garderobsservrar ploxx
Dock det kommer aldrig hända för dom får inge cash


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Påtal om BF5. Något release date på 4p-Coop delen? Borde inte den komma nu i januari?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av Ankh:

Påtal om BF5. Något release date på 4p-Coop delen? Borde inte den komma nu i januari?

Det var Mars om jag inte minns fel, tidigast.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Det var Mars om jag inte minns fel, tidigast.

Så långt fram? Va trist


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Låt folk lägga upp sina egna iaf?

Skrivet av Ankh:

Så långt fram? Va trist

https://answers.ea.com/t5/Game-Information/I-just-bought-Batt...

Medlem

Det är Battle Royale delen ja... Men jag hade för mig att det skulle även komma random missions man skulle kunna köra i 4player coop? Typ singelplayer uppdragen då dvs.

Edit: Combined Arms heter den delen.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av Ankh:

Det är Battle Royale delen ja... Men jag hade för mig att det skulle även komma random missions man skulle kunna köra i 4player coop? Typ singelplayer uppdragen då dvs.

Edit: Combined Arms heter den delen.

OK, sorry då tog jag fel. Inte hört om Combined Arms, bara o vänta o se då!

Geeks Gaming

@Ankh:

Medlem

@Ankh: I februari kommer Coop som en del i kapitel 2 av Tides Of War. Kapitlet började med att släppa squad concquest, februari kommer Coop och i Mars kommer Rush tillbaka.

https://www.ea.com/games/battlefield/battlefield-5/about/tide...

Medlem

Tackar!!!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jävla dyngkuk, då blir detta sista BF för mig om dom vägrar hyra ut servrar.

Snear på att behöva byta servrar hela tiden för att fortsätta spela på banor man gillar (just nu bara rotterdam)

Äääähhh, detta spelet är så jävla tråkigt egentligen.

Spelar endast när nya tides of war missions kommer och efter dem är klara rör jag ju inte skiten

Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:

Låt folk lägga upp sina egna iaf?

Kommer aldrig att hända synd nog


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Gå tillbaka till det gamla systemet istället då där företag får köpa licens för att hyra ut.. DICE eget försök med verktyg för admins i Battlefield 1 är inget annat än skrattretande ändå så hade personligen aldrig betalat för tjänsten.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Kommer aldrig att hända synd nog

Förstår inte varför det inte är attraktivt för spelföretag idag?

Geeks Gaming
Skrivet av LARRYLUKE:

Förstår inte varför det inte är attraktivt för spelföretag idag?

Som jag skrev innan så byggs många spel idag bf/cod enbart för att hålla ett år tills nästa kommer ut. Då vill du inte ha massa folk som håller fast vid de gamla spelet.

Synd bara att ww3 inte har fått större genomslag och att dom släppt serverfiler till de spelet.

Fast Squad alla dagar i veckan. Servrar. Moddar.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Som jag skrev innan så byggs många spel idag bf/cod enbart för att hålla ett år tills nästa kommer ut. Då vill du inte ha massa folk som håller fast vid de gamla spelet.

Synd bara att ww3 inte har fått större genomslag och att dom släppt serverfiler till de spelet.

Fast Squad alla dagar i veckan. Servrar. Moddar.

Men även för spel som inte är i samma ett års rotation struntar väl ofta också i egna servrar? Men det är ju sant som du säger såklart. Tur CS alltid finns kvar

Avstängd

Men herregud, menar ni allvar att "BFV" inte har annat än official (läs: skräp) servrar? Detta var nyheter för mig.. Nu har jag ju förvisso skippat BFV av en miljon andra anledningar (kass gameplay, dålig performance, brist på content, rasismen från EA/DICE etc) men detta är ju en solklar dealbreaker för de flesta.

Kostnaderna är dock löjliga för deras "authorized service providers only" bullshit. Jag och några vänner hosteade 4 olika sevrar i BF4 mellan 2015-2018. Kostnaden per server låg mellan 40-100€ per server och månad, vilket är orimligt egentligen.

Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:

Förstår inte varför det inte är attraktivt för spelföretag idag?

Det handlar om pengar, som dom inte får.
Dom är rädda att ge spelarna kontroll över servrarna, dom kan stänga av servrarna när dom vill för att tvinga över folk till den nya titlen som dom har släppt = cashflow control.

Dom kan liksom inte göra det om spelare kan hosta en egen server i sin garderob.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Jag har inte köpt BF5 trots att jag älskar många av besluten de tagit gällande spelet (Bort med 3d spotting, låg TTK, nerfat autoheal).

Men faktumet att det endast finns official mode servrar gör spelet ett fullständigt no-go. Servrar helt utan admins eller community. Nej Dice, blir inga fler BF-spel för mig om ni fortsätter med detta...

1
Skriv svar